نگاهی به نتایج کشتی در مسابقات جهانی؛ قدرت‌نمایی آقای خاص یا رکورد تاریخی درستکار؟

مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی از چند روز دیگر در نروژ آغاز می شود و همه در انتظار عملکرد خوب گوش‌شکسته‌ها هستند.

به گزارش مشرق، مسابقات جهانی کشتی به میزبانی اسلو نروژ از ۱۰ مهرماه آغاز خواهد شد که کاروان کشتی آزاد و فرنگی کشورمان به صورت کامل در ۱۰ وزن در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

سال ۲۰۱۱ بهترین نتیجه ایران در یک دهه اخیر

در طول یک دهه اخیری که مسابقات جهانی برگزار شده، کشتی آزاد همیشه نتایجی بهتر از فرنگی داشته است. کشتی آزاد از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ (ایران در سال ۲۰۱۲ در مسابقات شرکت نکرد) که آخرین مرحله مسابقات بود ۶ طلا، ۸ نقره و ۱۳ برنز کسب کرده این در حالیست که حاصل فرنگی‌کاران در این مدت ۴ طلا، ۲ نقره و ۱۲ برنز بوده است. کشتی آزاد در سال ۲۰۱۳ و کشتی فرنگی در سال ۲۰۱۴ قهرمان جهان شدند.

بیشتر بخوانید:

برنامه مسابقات جهانی کشتی در نروژ

بهترین نتیجه کشتی آزاد و فرنگی در سال ۲۰۱۱ در ترکیه رقم خورد که کاروان کشتی کشورمان ۴ طلا، یک نقره و ۲ برنز کسب کرد که از این تعداد ۲ طلا، یک نقره و یک برنز سهم آزاد بود. 

سال طلا نقره برنز مقام میزبان 
۲۰۱۹ ۱ ۱ ۵ ۸ نورسلطان 
۲۰۱۸ ۰ ۰ ۴ ۲۵ بوداپست
۲۰۱۷ ۱ ۰ ۳ ۸ پاریس
۲۰۱۶ ۰ ۰ ۱ ۱۱ بوداپست
۲۰۱۵ ۰ ۳ ۴ ۱۳ لاس‌وگاس 
۲۰۱۴ ۱ ۴ ۴ ۴ تاشکند
۲۰۱۳ ۳ ۱ ۲ ۲ بوداپست
۲۰۱۱ ۴ ۱ ۲ ۲ استانبول

کاروان ورزشی کشورمان در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان یک طلا، یک نقره و ۵ برنز کسب کرد و در رده‌بندی مجموع در جایگاه هشتم قرار گرفت. حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم تنها طلایی ایران بود، علیرضا کریمی هم تنها نقره کشورمان را کسب کرد. در این مسابقات بهنام احسان‌پور، یونس امامی در آزاد، علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و سعید عبدولی در فرنگی به مدال برنز رسیدند.

هت‌تریک یزدانی در اسلو؟ 

مسابقات جهانی نروژ در حالی برگزار خواهد شد که در لیست کاروان اعزامی کشورمان حسن یزدانی برای پنجمین دوره، امامی و گرایی برای دومین دوره متوالی روی تشک می‌روند.

نگاهی به نتایج کشتی در مسابقات جهانی؛ قدرت‌نمایی آقای خاص یا رکورد تاریخی درستکار؟

حسن یزدانی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به مدال طلا دست یافت و در سال ۲۰۱۵ نقره و در  ۲۰۱۸ برنز گرفت. حالا باید دید با حضور دیوید تیلور به عنوان مهمترین حریف یزدانی، بولدوزر ایرانی می‌تواند سومین طلا را کسب کند؟

ادامه قدرت‌نمایی آقای خاص یا ثبت نتیجه تاریخی برای درستکار؟

برای انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات جهانی نروژ، کادر فنی کشتی آزاد و فرنگی چرخه انتخابی را در نظر گرفتند هر چند چرخه محمد بنا از سوی برخی کشتی‌گیران و کارشناسان با انتقاداتی روبه‌رو شد اما آقای خاص تاکید داشت عدالت در انتخابی‌ها رعایت شده است.

بعد از کسب یک طلا و یک برنز کشتی فرنگی حالا همه نگاه‌ها به شاگردان بناست تا این بار هم کشتی‌گیران با قدرت‌نمایی حریفان را به زیر ببرند. از طرفی بعد از پایان همکاری غلام محمدی با فدراسیون کشتی و حضور پژمان درستکار خیلی‌ها منتظر عملکرد شاگردان او در نروژ هستند. با توجه به اینکه کشتی آزاد در بیشتر سالها نتیجه‌ای بهتر از فرنگی در مسابقات جهانی داشته باید دید آیا در نروژ هم تیم پژمان درستکار می‌تواند نتیجه‌ای تاریخی را به ثبت برساند یا اینکه مانند المپیک شاگردان بنا قدرت خود را به رخ حریفان خواهند کشید؟ 

نگاهی به نتایج کشتی در مسابقات جهانی؛ قدرت‌نمایی آقای خاص یا رکورد تاریخی درستکار؟

در جدول زیر تعداد مدال‌های کسب شده آزاد و فرنگی را مشاهده می‌کنید:

سال آزاد   فرنگی 
۲۰۱۹ ۱ طلا، ۱ نقره، ۲ برنز ۳ برنز
۲۰۱۸ ۳ برنز ۱ برنز
۲۰۱۷ ۱ طلا ۳ برنز
۲۰۱۶ ۱ برنز  -
۲۰۱۵ ۲ نقره، ۲ برنز ۱ نقره، ۲ برنز
۲۰۱۴ ۳ نقره، ۲ برنز ۱ طلا، ۱ نقره، ۲ برنز 
۲۰۱۳ ۲ طلا، ۱ نقره، ۲ برنز ۱ طلا
۲۰۱۱ ۲ طلا، ۱ نقره، ۱ برنز ۲ طلا، ۱ برنز
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس