جلسه علنی مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت تایید شورای نگهبان و تبدیل این طرح به قانون هم در امنیت ملی و هم در امنیت غذایی و هم در بحث سلامت و تولید و توزیع و کنترل قیمت ها در حوزه کشاورزی بسیار موثر است.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس امروز (۲۳ شهریورماه) در صحن علنی مجلس در جریان بررسی طرح «تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی»، اظهار داشت: آقای رئیس مجلس اکنون دو الی سه بار فرمودند که چندین نفر از نمایندگان در رای گیری شرکت نکردند و آقای رشیدی به این موضوع اعتراض کردند و جوری بیان کردند که گویی نمایندگان مردم کار و وظیفه اصلی خود را انجام نمی دهند.

وی افزود: من از آقای قالیباف سوال دارم که حضرت عباسی خود شما دیشب به منزل رفتید یا در مجلس ماندید؟

قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این سوال مقتدایی تاکید کرد: دیشب به منزل نرفته ام و در مجلس خوابیده ام.

مقتدایی با بیان اینکه ما جمعی از نمایندگان (میرمحمدی نماینده یزد، نقدعلی نماینده خمینی شهر و میرزایی نماینده اصفهان) در دفتر خودمان تا دیروقت مشغول کار بودیم و نماز صبحمان را در مجلس خوانده ایم، تصریح کرد: نمایندگان ملت شبانه روزی در حال کار هستند و آن کسی که در رای گیری شرکت نکرد و چون می دانست رای اش منفی است و کار مهم تری انجام می داد و با یک نماینده دیگر مذاکره می کرد و در رای گیری شرکت نکرد. 

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: ماده ۲۲ بنده ۱۱ به شما و هیئت رئیسه تکلیف کرده که شان مجلس و نمایندگان رعایت شود. در ماده ۷۵  تاکید دارد که همه باید توجه کنند که نسبت سو به نمایندگان داده نشود بنابراین همه باید توجه کنیم که نوکر ملت هستیم و توقع قول سدید داریم از برادری که این حرف را زده است. ملت شریف ایران! کمیسیون اقتصادی و کشاورزی در این زمینه کار کردند و کمیسیون اصل ۹۰ امروز گزارش خود را درباره مذاکرات و برجام داده است. اگر وضعیت سیمان بهتر شده و واکسن به کشور وارد شده و شماره گذاری خودرو و جمع شدن صف مرغ و تخم مرغ با فشار و تذکرات نمایندگان است و اینها واقعیت مجلس است.

وی افزود: توقع داریم شان مجلس رعایت شود و ما همگی نمایندگان مجلس عهد کردیم که وقت، عمر و تمام توان خود را صرف کنیم و به این سوگندمان وفادار هستیم و اینکه سخنی گفته شود که مجلس را تضعیف کند انسان را ناراحت می کند بسیاری از دوستان به دلیل مشغله های خود در امر نمایندگی به بیماری دچار شدند.بنابراین انتظار است این را جبران کنید.

قالیباف در پاسخ به تذکر مقتدایی ضمن به جا بودن این تذکر اظهار داشت: انصافا بنده شهادت می دهم که بعضی از بزرگان وقتی گزارش ۱۷۰ جلسه را در سه روز در رای اعتماد به کابینه و در بررسی کمیسیون ها که از ابتدای صبح تا پاسی از شب انجام می شد فشار زیادی را متحمل می شدند. آقای عزیزی که به این موضوع اشاره کردند ما منکر زحمات دوستان نبوده و نیستیم و نظر آقای جلالی نیز این نبود اما این را هم بپذیریم که وقتی در صحن علنی مجلس هستیم هیچ موضوعی واجب تر از دقت و توجه به طرح و لوایح وجود ندارد. اینکه من بگویم شب در مجلس بودم و صبح حاضر نباشم درست نیست.

 از همه همکاران در مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون کشاورزی که تلاش زیادی در تهیه و تصویب این طرح داشتند سپاسگزارم. طرح تقویت امنیت غذایی کشور به صورت دو شوری در مجلس بررسی شد و در جلسات متعددی مورد بررسی قرار گرفت. در صورت تایید شورای نگهبان و تبدیل این طرح به قانون هم در امنیت ملی و هم در امنیت غذایی و هم در بحث سلامت و تولید و توزیع و کنترل قیمت ها در حوزه کشاورزی بسیار موثر خواهد بود.

رئیس مجلس در ادامه اظهار کرد: امید است با همکاری وزیر کشاورزی که خود رئیس کمیسیون بوده و در تهیه این طرح تلاش موثری داشته اند این قانون به خوبی اجرایی شده و نقش خود را در تولید و توزیع نهاده های کشاورزی ایفا کند. این قانون  نقش موثری در بحث کشاورزی داشته و می تواند مشکلات این حوزه را مرتفع کند. امید است کمیسیون کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی همکاری خوبی در اجرای این قانون داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 4
    احسنت
    • مظلوم IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 0
      وقتی که مسئولیت قبول میکنید .میشه وظیفه و حق الناس . پس نه منت سر مردم بزارین و نه نوشابه مجانی برای خودتون باز کنین
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    9 2
    خود ازاری و رفتن به نقاط دور دست و0000 نشان مدیریت و کاردانی نیست. بعد از 1/5 از مجلس چیز که معیشت مردم را بهتر کند. دیده نشده است. اگر بر سرت قمه هم بزنی برای معیشت مردم نان و اب نمی شود
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 5
      ناخوشی خدا شفاف بده
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      4 1
      اگر حقوق بگیر بود حتما حالش مثل تو خوش بود.
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      0 2
      اشتباه نکن دوست عزیز .
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 2
    هر چه شما بیشتر تلاش می کنید تورم بیشتر میشه‌.شما به خاطر خودتان تلاش می کنید نه مردم.همه ی دولت ها مثل هم هستند فقط منافع شخصی و گروهی‌
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    اخه گفتن دیشب تو مجلس خوابیدم یعنی چی . این حرف های پوپولیستی دیگه خریدار نداره . از کار عمل براید به سخن دانی نیست
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 1
      اتفاقا خریدار داره. چون یکی از کاربردهای ساندیس اینه که آدم ها را زود باور و احمق بار می آورد.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    باید به حال مملکتی که در آن رئیس مجلسش از تصویب امنیت غذایی سخن می گوید گریست. ببین اوضاع چقدر خراب است که دارن قانون تصویب می کنند. واقعا این دوره مجلس آبروی نظام و مملکت را برده است
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      1 0
      این مجلس باید تعطیل و نمایندگان افتخار همکاری با کارگرهای شریف شهرداری را پیدا کنند .
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    مرغ وتخم مرغ وشیرخشک گران شد سیمان 25هزارتومانی نایاب است اگردربازار بود اطلاع رسانی کنیدلطفآ
  • سید فروزان CH ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    آقای نماینده که تا دیر وقت در محلس بودی و نماز صبح هم در محلس خواندی ، ببخشید که اوقات شریف گرفته شده ، نمیتوانی استعفا بده انقلابی‌تر از تو بیاید سر کار از رییس جمهور منتخب سرمشق بگیر ، که هفت روز هفته و تمام وقت در حال خدمت به مردم و مملکت است و از مردم هم دائم طلب عفو میکند
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    كشور را از نعمت وجود مفيد دكتر سعيد محمد محروم كردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس