ویژه ها

فعالین اصلاح‌طلب تعمدا «میراث دولت روحانی» را سانسور می‌کنند. دولت روحانی در حوزه‌های مختلف و از جمله اقتصاد و سیاست خارجی به هیچ عنوان وضعیت قابل قبولی نداشت.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** زیباکلام: دولت رئیسی دچار «بی برنامگی» است

«صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب که پیش از پیش بینی کرده بود که «ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند و بیشترین انعطاف را نسبت به برجام نشان خواهد داد» در یادداشتی در روزنامه آرمان با اشاره به عملکرد دولت رئیسی نوشت:«اصولگریان تندرو یا دلواپسان به‌رغم آنکه ماه‌ها فرصت داشتند اما هر قدر که زمان می‌گذرد، مشخص‌تر می‌شود که هیچ برنامه و دستورالعملی برای برنامه‌های هسته‌ای کشور ندارند. فی‌الواقع به جز مشتی شعار و کلی‌گویی چیز دیگری در خصوص برنامه‌های هسته‌ای کشور ندارند. به بیان ساده‌تر تندها در حقیقت زندانی شعارهایی هستند که در تمام هشت سال دولت روحانی می‌دادند».

زیباکلام در ادامه نوشت:«آیا پس از 3 ماه مذاکرات که قبل از ریاست‌جمهوری سیزدهم صورت گرفت و آقای روحانی اعلام کرد که همین امروز می‌تواند موجب لغو برخی از تحریم‌ها شود حاصل آن توافق را قبول دارید یا نه؟ معلوم نیست. لذا دلواپسان سیاست و برنامه مشخصی در خصــوص برنامه هسته‌ای ارائه نکرده‌اند و ای کاش که بی برنامه‌گــی آنها فقط محدود به هسته‌ای می‌شد».

زیباکلام: دولت رئیسی دچار «بی‌برنامگی» است/ اگر به FATF نپیوندیم یعنی حامی تروریسم هستیم

فعالین اصلاح طلب تعمدا «میراث دولت روحانی» را سانسور می کنند. دولت روحانی در حوزه های مختلف و از جمله اقتصاد و سیاست خارجی به هیچ عنوان وضعیت قابل قبولی نداشت.

در دولت روحانی علیرغم محدودیت گسترده در صنعت هسته ای، نه تنها تحریم ها لغو نشد بلکه گسترده تر نیز شد. در دولت روحانی، حامیان برجام ادعا کردند که اگر مسئله هسته ای رفع شود و ایران به تعهدات برجامی خود عمل کند، شاهد فتح الفتوح اقتصادی خواهیم بود.

بزک کنندگان برجام مدعی بودند که ناکامی توافق هسته ای به دلیل روی کارآمدن ترامپ بود و اگر وی کنار رود، مشکل رفع خواهد شد. بر همین اساس این طیف مدعی شد که اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، در آبان 99 شاهد وضعیت رویایی و فتح الفتوح اقتصادی خواهیم بود.

بایدن هم آمد اما هیچ تغییری در وضعیت تحریم ها ایجاد نشد. جریانی که مدعی بود که به زبان دیپلماسی و مذاکره مسلط است، دلار 3 هزارتومانی تحویل گرفت و دلار 26 هزارتومانی تحویل داد.

دولت روحانی در حوزه های مختلف از جمله مسکن، خودرو، نقدینگی، بدهی های دولت، بازار دلار، بازار بورس، اقلام خوراکی و...در وضعیت بسیار نامناسبی کلید پاستور را به دولت بعدی تحویل داد.

حالا بانیان وضع موجود و عاملان اصلی کوچک شدن سفره مردم، ژست منتقد به خود گرفته و مدعی هستند که دولت جدید دچار بی برنامگی است.

گویا از نگاه این طیف، اهتمام جدی دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال و کاهش قیمت خودرو و رونق تولید و افزایش اشتغال و رونق بورس و...مصداق بی برنامگی است.

از نگاه آقای زیباکلام و همفکران وی برنامه داشتن یعنی به کشاورز بگوییم سبوس بخور و به مراجعه کننده بگوییم خودت بمال و با افتخار بگوییم ما در دولت حتی یک واحد مسکن هم برای مردم نساختیم و...«پررویی نجومی» هم حدی دارد...

** سنت اصلاح طلبی با رفتار قبیله ای میانه ای ندارد

«فیاض زاهد» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«گاهی ما فکر می‌کنیم که اقدامات مثبت حتما باید به دست ما و همفکران و هم‌نظران ما باشد. هر کس دیگری کار درست کند یا نادیده گرفته یا تخطئه می‌کنیم. این کار درستی نیست و با سنت اصلاح‌طلبی هم ناسازگار است».

زاهد در ادامه نوشت:« جنابان آقایان اژه‌ای و رییسی!مهم آن است که پنجره را باز کنید تا هوای تازه‌ای بیاید. مهم نیست ما در آن نقشی نداشته باشیم. کار باارزش از خود دفاع خواهد کرد و ما از شما ممنون خواهیم بود. این به صلاح نزدیک‌تر است».

زیباکلام: دولت رئیسی دچار «بی‌برنامگی» است/ اگر به FATF نپیوندیم یعنی حامی تروریسم هستیم

برخلاف اظهارنظر این فعال اصلاح طلب، این جریان سیاسی آلوده به رفتار قبیله ای و حزبی است.

در سالهای گذشته و در مقطعی که دولت، شورای شهر و شهرداری تهران در اختیار جریان اصلاح طلب بود، «فائزه هاشمی» با افشاگری درباره قبیله گرایی در این جریان سیاسی گفته بود: «روی صحبت در این بخش، دولت و شورای شهر و شهرداری تهران استدر نهادهای در اختیار اصلاح طلبان تقریباً منافع قومی و قبیله‌ای و باندی و حزبی و جناحی و خانوادگی به منافع ملی و حقوق مردم می‌چربد».

طیف اصلاح طلب شدیدا به رفتار قبیله ای آلوده است. این آلودگی موجب می شود که حقوق مردم به راحتی لگدمال شده و منافع شخصی و حزبی همواره در اولویت قرار گیرد.

چندی پیش«عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت اصلاحات گفته بود:«ما اصلاح‌طلبان کاسب‌کاری کردیم، منفعت‌جویی‌های شخصی و گروهی داشته‌ایم و جایی که باید از منافع عمومی دفاع می‌کردیم به صراحت این کار را انجام ندادیم. اینها واقعیت‌هاست».

یکی از ویژگی های رفتار قبیله ای و باندی، واکنش متفاوت به موضوعات واحد است. افرادی و جریان ها و رسانه هایی که به رفتار قبیله ای و باندی آلوده هستند، مفسدین اقتصادی را به دو گروه تقسیم می کنند؛ «مفسد اقتصادی خوب و ذخیره نظام و کارآفرین برتر» و «مفسد اقتصادی بد و عامل همه بدبختی مردم»؛ یا «تروریست جانی» و «تروریست خوب» یا «جاسوس وطن فروش» و «جاسوس خوب» و...

همین طیف یکروز فریاد وامصیبتا سر می دهد که چرا اعدام کردید!؟ و فردای آن روز فریاد می زند که چرا اعدام نکردید!؟

** اگر به FATF نپیوندیم یعنی حامی تروریسم هستیم

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «تعیین تکلیف FATF با رفع تحریم ها» نوشت:« FATF در ساختار یکدست اصولگرایان هم معلق خواهد ماند. دولت رئیسی برخلاف دولت روحانی اصراری به تعیین تکلیف آن ندارد. مجلس اصولگرایان هم اصراری بر بازگشت آن به پارلمان، تا جایی که دیروز یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصمیم‌گیری درباره آن را منوط به لغو تحریم‌ها کرده است. این یعنی در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین و لغونشدن تحریم‌ها، خبری از پیوستن کامل ایران به FATF نیست».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«این در حالی است که پیش‌تر تصور می‌شد شاید با تغییر دولت و یکدست‌شدن ساختار قدرت و همسویی و هم‌افزایی در سه نهاد دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام، بهانه‌جویی‌ها بر سر تعیین تکلیف این پرونده پایان یابد».

همچنین«فریدون مجلسی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«بدترین اتفاق در سال‌های اخیر برای ایران برهم خوردن برجام بود. مشخصا نپیوستن به FATF نیز مکمل این اتفاق بد بود که هنوز هم تمام جهان جز ایران آن را پذیرفته‌اند. نپذیرفتن و عدم تصویب این لوایح به جهان این پیام را انتقال می‌کند که ایران خواهان پولشویی، کمک به تروریسم و انجام اقدامات مجرمانه است».

زیباکلام: دولت رئیسی دچار «بی‌برنامگی» است/ اگر به FATF نپیوندیم یعنی حامی تروریسم هستیم

وقتی دولت روحانی روی کار بود، رسانه ها و فعالین اصلاح طلب مدعی بودند که مخالفت ها با FATF صرفا سیاسی و غیرکارشناسی است. این طیف در ادامه ادعا کردند که اگر دولت بعدی در دست منتقدان دولت روحانی باشد بلافاصله لوایح مرتبط با FATF را تصویب و به این سازمان می پیوندند.

اما با روی کارآمدن دولت رئیسی، اظهارات منتقدان FATF هیچ تغییری نکرد، چرا که این انتقادها نه سیاسی و حزبی، بلکه کارشناسی و فنی و دلسوزانه بود.

FATF به هیچ عنوان در پی مبارزه با تروریسم و پولشویی نیست. اگر چنین بود آمریکا و اروپا- اعضای اصلی FATF- رکورددار پولشویی نبودند. در حاضر 70 درصد پولشویی در جهان توسط آمریکا و اروپا انجام می شود.

سازمان FATF هیچگاه در مقابل اقدامات تروریستی اقدامی انجام نداده است. از سازمان جنایتکار منافقین تا گروهک تروریستی داعش.

وظیفه FATF این است که تحریم های آمریکا علیه ایران را هوشمند کند. با اینحال برخی در داخل برای هوشمندسازی تحریم های ضدایرانی بی قرار و دلواپس هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    31 0
    زیباکلام هم دچار بی ارادگی کامل در افکار است
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      12 0
      با اون پول ها معلوم نیست چی میزنه ! ازusa براش خوب نمی فرستند!!!
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      14 0
      دولت رئیسی برنامه مدون برای حل مشکلات کشور دارد دولت روحانی بی برنامه و ناکارآمد و بی تدبیر و پیر و فشل بود.
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      10 0
      FATF کلاه گشادی دیگر همانند برجام است و سبب تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن خواهد شد تصویب لوایح استعماری به صلاح کشور نیست.
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      5 0
      با وجود تحریمهای پولی و مالی و بانکی پیوستن به FATF هیچ سودی ندارد ابتدا باید تحریم ها لغو بشوند.
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      8 0
      افساد طلبان در 8 سال گذشته مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خون مردمو توی شیشه کردند لذا فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      4 0
      صادق را باید فقط تحکل کرد. درست بشو نیست
    • IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      3 0
      این احمق نیستا. این مثل بهلول خودشو به حماقت زده تا هرچی میگه کسی گوششو نگیره بندازه تو حلفدونی
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      2 0
      ما برنامه انگلیسی در اختیار نداریم. ببخشید عزیزم صادق عزیز
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      3 0
      خب شما که دلسوز مردمی برنامه داشتی بیا بده دولت استقبال میکنه
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      6 1
      اگر به اف ای تی اف نپیوندیم مردم میفهمن 8 سال دروغ گفته بودیم و الکی بود ادعاهامون
    • IR ۰۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      4 0
      راست میگی برای ما از اون ور آب برنامه نمیدن. یه جورایی بی برنامه عمل میکنیم
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 2
      اتفاقا به نظر من با اراده این افکار را میگه و زرنگتر از بقیه اصلاحطلباس
    • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      2 0
      بخواب صادق جان. شبت بخیر
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      8 0
      آقا صادق یعنی دولت روحانیبا برنامه بو که 8 سال جیکت در نییومد؟؟
    • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      3 0
      ولی بنظر میاد کاملا با اراده قبلی و برنامه ریزی شده حرف میزنه
  • کاوشگر فضایی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    21 0
    زیبا کلام ، ببند اون ....
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    26 0
    زیبا کلام ها شماهادیگه مرده سیاسی هستید هر چقدر وراجی کنید بیخوده
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    24 0
    چه لذتی داره سوزش زنجیره‌ای‌های شرق و آرمان‌ملی
    • امیرو IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
      5 0
      بله سوزش دارد اما مشخص کن کجایشان؟ تا ابد باید بسوزد.
  • سید فروزان CH ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    24 0
    رذالت ،وقاحت ، بی شرمی ، بی وجدانی ، خیانت ،‌ مشخصات غربگدایان و بوقچیهای آنان چون زشت کلام است ، این طیف همزمان با بی بی سی میشود حامی پنجشیر و انتقاد از نظام چرا به جنگ طالبان نمیرود ،یکروز همزمان با سعود و منافقین و دیگ معاندین انتقاد از حضور در سوریه و عراق یعنی ارگانی ،سازمانی ،شخصی در مملکت وجود ندارد که این طیف منافق را ادب کند ؟
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    20 1
    .... . آخه پرروی نجومی تا ۳ دوره ۴ ساله رییسی باید گند کاری های شما را جمع بکند نادان های پرادعا
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    14 0
    رییسی برنامه نداره ؟ فقط آقا محسن رضاییشون هفت جلد کتاب برنامه داره... چی می گی برای خودت مرده سیاسی
  • محترمانه بگم IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    14 2
    بابا مشرق! تو هم راه به راه از زیباکلام نُطُق میگذاری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 0
    آمریکای جنایتکار هم به این صراحت نمیگه اگه به fatf نپیوندید, ترورییست معرفی می شید. چرا هیچ وقت بلد نیستید دو کلمه حرف حساب بزنید ؟ چرا اینقد وارفته اید, خود باخته ایدو... ؟
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      3 0
      احسنت
  • salim IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 0
    همه سربازان مزد بگیر و غیر مزد بگیر غرب علیه سید ابراهیم ریسی بسیج شده اند تا آیه یاس بخوانند به دشمن گرا بدهند و ... ولی مکرشان تباه خواهد شد به مدد خدای متعال
  • محمدرضا IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    8 0
    آقای زیبا کلام کاش از مولفه های قدرت هم چیزی سرت می شد سرت و کردی زیر برف و داری به دشمنان این مملکت اسم رمز می فرستی ،هنوز نفهمیدی که این کدها منسوخ شده و ما به فضل پرودگار در اوج قدرت هستیم
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    زیباکلام عاشق سينه چاک کدخدا لااقل کمک های مردمی به زلزله‌ زدگان میرسوند نه که آن رانوشجون میکردی
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 0
    اگر تروریسم حزب الله و حشدالشعبی و حماس هست از نظر شما, بله ما حامی هستیم
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 0
    همینکه روحانی با برنامه بود کافیه!
  • SE ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    روزنامه شرق خودش تروریست رسانه ای علیه مردم و استقلال ایران است
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    3 0
    با سلام بر خلاف گزافه گوئی های زیبا کلام دولت انقلابی آقای رئیسی برنامه محور است و با تفکر برنامه ای در عرصه حکمرانی و مدیریت کشور به پردازش موضوعات و حل و فصل امور می پردازند. برای نمونه به رفتار وزیر صنعت در کاهش قیمت سیمان کافی است عنایت کنند. کنش های وزارت خارجه در خصوص مدیریت برجام و تبعات آن و ایستگاه وین نشان از یک برنامه با مختصات راهبردی و ارزشی است و ... نمونه های زیادی برای ارائه وجود دارد ولی هیچگاه زیبا کلام و امثال وی متقاعد نمی شوند. پس ما ملت با نظارت و داوری های علمی، کارشناسانه و منصفانه خود فارغ از آلودگی های ژورنالیستی در باره دولت داوری می کنیم.
  • مجتبی از زنجان IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 2
    آقای محترم!!!
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    6 0
    زیبا کلام، خجالت بکش بیسواد
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    1 0
    «صادق زیباکلام» فعال اصلاح طلب که پیش از پیش بینی کرده بود که «ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند و بیشترین انعطاف را نسبت به برجام نشان خواهد داد»
  • ع IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    خخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 0
    زیبا کلام از کجا فهمیدی رییسی برنامه نداره
  • امیرو IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    خائنین اصلاح طلب هنوز هم در رابطه با FATF مایوس نشده اند و هنوز هم پالس منفی تزریق میکنند. اما نقشه شوم آنها بر همگان چون خورشید روشن شده است. بروید در غار و توبه کنید با اینکه میدانیم که توفیق توبه ندارید.
  • DE ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    زیباکلام واقعا در داشتن برنامه خودش الکو و صاحب نظر است . با برنامه کامل زد دمار اصلاحات را در آورد و بزرگترین ضربه را بهشون زد. در اینترنت سرچ کنید زیبا کلام اوائل انقلاب خخخخ تازه دررفته بود اومده بود داخل سیاست بشه خخخ ببینید کیف کنید. این اگر برنامه نداشت به اینجا نمیرسید ولی برنامه برای از ریشه زدن. // فکر کرده روحانی هنر خاصی کرده و مردم مانند خودش فاقد ای کیوی لازم هستند تا بدانند همین حالا هم تمام خواسته های امریکا را بجابیارید و تسلیم شوید و یک گروه فشل برای مذاکرات بگذارید که دلشون را به قول این اون خوش کنند و ملت را به پرتگاه ببرنت همین الان تحریمها لغو میشن تا بتوانند برجامهای بعدی را تحمیل کنند.. بزرگترین برنامه دولت جدید باید سردواندن و خسته کردن دشمن باشد همین کاری که 8 سال امریکا با گروه ندانم کار برجام کرد. ایران باید تحکیم اقتصاد مقاومتی و حل داخلی مشکلات را هدف قراردهد تا امریکا بفهد تحریمهای کمر شکن!! به درد عمه اش میخوره این ندانم کاری اصلاح تبه کاران بود که کمر ما را شکست نه تحریمها بعد جنس بنجل برجام را میتوانیم مفت از او بخریم.تجربه تاریخی کشورهای مقاوم نشان داده است تازه آنوقتی که امریکا در اوج قدرت بود و اکنون امریکا در هزیز است نه اوج. زیبا کلام استاد پیچیدن نسخه ذلت برای ملت است ولا غیر .
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    به نظرم از کسی نظر بزارید که حداقل سواد سیاسی داشته باشه ....نه از جناب زیبا کلام که ....
  • Ata IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    6 0
    افساد طلبان فاسد و حامیان فاسد تر از خودشان اصلا از رو نمیرند.
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    8 0
    بی برنامه باشی بهتر از خائن وطن فروش بودنه
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    3 0
    زشت كلام!چقدر ساده!فك كردم پنجشير داري تيپ چتر بازان اصلاح طلب را!!!؟؟فرماندهي مي كني
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    5 0
    !!٦ميليارد كمك مردمي زلزله را چه كردي؟؟؟؟؟؟!!!
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    7 0
    زشت کلام برو پیش کدخدا جاسوس
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    4 0
    زیبا کلام تو خودت بزرگترین حامی تروریستی تروریست های آمریکایی که مردمت رو به باد تحریم گرفته اند و شما ها انقدر خود فروخته اید خدا ازتون نگذره، هرکسی که پشت این کشور رو خالی کرد رفت سمت غرب خدا ازش نگذره این همه به مردم خیانت کردید بستون نیست؟
  • مهدی GB ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    2 3
    مشکل اینجاست که آدم هایی اینقدر بی منطق و بی حیا را شما در رسانه هاتان تیتر می کنید ، جالب است که همانقدر شما به آنها بها می دهید که رسانه های خودشان . اساس حیات اینگونه افراد شنیده شدن است که زحمتش را شما می کشید.
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    از اینکه زیبا کلام مو‌جبات سرگرمی و خنده مردم را فراهم می کند باعث خرسندی است آقای شیرین عقل حالا که آقای رئیسی برنامه ندارند چرا شما و سایر غربگراها ناراحت هستید این که به نفع شما و اربابانتان است
  • منصف GB ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    5 0
    از بی‌برنامگی‌های دولت هست که به دهان‌های گشاد امثال زیباکلام افسار نمی‌زند.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 2
    خوب یه حرفی زده نیازی به توهین نداره . صبر کنیم ببینیم آقای رییسی چیکار میکنه؟ ان شاالله رییسی گره از مشکلات باز کنه البته طبق وعده هایی که داده.البته همه اجناس گرون تر شد!
  • حمید IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    شما تا این زیبا مشنگ‌رو سکته ندید دست از سرش بر نمیدارید؟
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    صادق جان با گفتن این حرفهات نمی تونی دست اینها را بخوانی نتیجه این بی برنامگی فعلا در واکسن دیده شده برو حال کن حرکت بعدی را می بینی. اینکه روحانی به نایجه رسانده بود با اون نتایج ببندند اون موقع که میشه همون دولت روحانی. ببم جان دپره عوض شده کنی دقت کن.
  • وطن پرست DE ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 4
    زیباکلام باید بره جنگ روانی تدریس کنه یا علوم سیاسی.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 3
    این جواب زیبا کلام نبود! واقعا راجع به نظارتهای آژانس اتمی، مصوبات لغو تحریمها و تعیین و تکلیف کابوس برجام چه برنامه ای دارید؟!
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    از آدم گرفتار در گرداب ضعف نفس ( دکتر زیبا کلام) چه انتظاری دارید
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    بعضی ها مثله این فرسنگها با شرایط زندگی مردم عادی فاصله دارند
  • SE ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    تا روزی که این فساد طلبان به میز محاکمه کشیده نشوند همینطور پررو تر و وقیح تر می‌شوند. دارند میبینند اینکار واقعا کسی بابت گندی که به اقتصاد کشور و مدیریت خائنانه کرونا و واکسن انها کاری ندارند بنابراین گستاخ تر و طلبکار تر می‌شوند. متاسفم که اراده برای محاکمه این غربگدا نمیبینم.
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 3
    متاسفانه ایمان به غیب ما ضعیف شده کسی که به خداوند اعتقاد دارد از رسانه های پوچ شیاطین ترسی نخواهد داشت اگر نپیوستن به fatf حق است حق که بیاید باطل از بین میرود یک بار برای همیشه طی یک برنامه‌ی تلویزیونی موافقان و مخالفان را به خط کنید و آخر برنامه یک نظر سنجی پیامکی انجام دهید و مجمع تشخیص را مکلف به تعیین تکلیف fatf نمایید.
  • IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    6 0
    این یکی بزنه حالت سایلنت
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    5 0
    صادق زیبا کلام،اونقدر در مورد شاه و دره پنجشیر مزخرف گفت،کدخدا میخواد نقش سیمبا را به اون بده.
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    قطعا از دولت روحانی بابرنامه تر هست
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    آقای زیباکلام لطفا ساکتتتتتت
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    به این زیبا کلام بفهمانید هرکس مخالف سیاست های آمریکا باشد. تروریست محسوب می شود. چه با FATF و چه بدون آن.
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    زیباکلام لطفا بذار ما بی برنامه چیش بریم
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    نازیباکلام میشه چند سال بری توی کما؟؟؟
  • س ح IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    من خودم از اين سايت چند وقته خوشم نمياد . اما برادر من هر چي كه غربي ها براي خودشان منفعت داره رو ميارن وسط ميدان بعد ميگن هر كي اين كار ور بكنه با ماست و هر كي نكنه بر ماست .اين كه نشد جايي بايد جلوشان ايستاد
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    تو خفه شی نمیگن لالی
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    3 0
    موندم این زیباکلام چطور استاد شده،بدور از هر نوع تعصب و سیاسی کاری ایشون خیلی سواد بالایی نداره
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 2
    آقای سایت مشرق نیوز. یعنی آدم توی این دنیا نیست که حرف کسی را که گفته: «ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند و بیشترین انعطاف را نسبت به برجام نشان خواهد داد» را چاپ می کنید؟
  • احمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    با همین بی برنامگیش بقول شما اصلاح طلبان در یک ماه بیش از 8 سال رییس جمهور برنامه دار شما ! کارکرد
  • كريم IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    اي زشت كلام ، عوضش تو و تمامي افسادطلبان براي فروختن مملكت ايران به بيگانگان و بخصوص آمريكا داراي برنامه هاي خاص خود هستيد كه يكي از مهمترين آنها خيانت است.
  • مش غلام حسین IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    جناب ایشان که از حامیان رضاخان هستند که تسلیم محض در برابر انگلیس بوده است، معمولا تحلیلی ارائه نمی دهند بلکه فانتزی های ذهنی خودشان را به عنوان تحلیل ارائه می نمایند. در قضیه FATF اکنون دیگر غربی ها اصرار خاصی به پیوستن ایران به آن، نیستند بلکه ایشان به عنوان کاسه داغتر از آش بر آن پای می فشارند و نه دلیل مخالفان را می پذیرند و نه خسته می شوند تا روزی که دیگر نتوانند فانتزیهای ذهنی خود را به خورد خوانندگان بدهند و یا حادثه دیگری مانع ایشان بشود و تمام تلاششان را می کنند که ایران فرهنگ و اقتصاد و حتی گردش پول در داخل کشور را در اختیار استکبار بگذارند اما شاید دیگر خیلی دیر شده است و رحم استیجاری هم بازنشسته شده است.
  • GB ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    FATF فقط و فقط برای برای تأمین منافع غربی هاست. کاملاً یک جانبه هست.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    جناب زشت کلام .... به قول معروف فوضول بردن جهنم گفت هیزمش خیس است
  • IN ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    اینها چقدر اح...اند که تا حالا نفهمیده‌اند دیدگاه غرب نسبت به تروریسم با ما فرق می‌کنه اونا خود ما را قرارگاه خاتمو که فعالیتی جز سازندگی در کشور ندارن و محور مقاومت و انصار اله یمن که از خود وحیثیت خود دفاع میکنند ویا سپاه که نگهبان آرمانهای کشوره،تروریست میدانند یعنی آنقدر بدبختیم که می خواهیم خودمان را تحریم کنیم.وای بر اون دانشجویانی که تو کلاس آدم نف...می مثل زیبا کلام تلمذ میکنند
  • جعفر IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    تا الان که بی برنامگی رئیسی بهتر از برنامه ریزی شما بوده
  • ی-ح IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    سلام وطن فروشان غربگرا سکوت
  • DE ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    مشرق: زیباکلام: اگر به ۹۶ برگردیم، بیشتر برای روحانی تبلیغ می‌کنم!/ صادق زیباکلام در حالی تاکید کرده است که «اگر به ۹۶ برگردیم، بیشتر برای روحانی تبلیغ می‌کند»! که چندی پیش گفته بود: «به خاطر دفاع از روحانی شرمنده‌ایم».// زیبا کلام چرا باید شرمنده باشد ما ایرانی ها از داشتن چنین فردی بعنوان استاد دانشگاه شرمنده ایم . آی کیویی سیاسی او در حد ملخ هم نیست.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    درست است؛ برای نابود کردن کشور و تسلیم کردن آن به غرب برنامه ای ندارد.
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    برنامه انست که امضای شیطان پاش باشه برنامه انست که همه برضد اسلام ومردمومملکت باشه.نه خدارا شکر مثل تو برنامه ندارند.شده حرفی بزنی که خدارا خشنود کرده باشی شما از اصحاب خاص ابلیس هستید که نیاز به کنترل .نداری.شیطان کلام
  • BE ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 1
    درود بر استاد زیباکلام ، منور الدوله زمانه
  • BE ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    فقط بلده نق بزنه ، با این سن و سال خجالت هم خوب چیزیه ، دلقک بازی هم حدی داره آخه
  • BE ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    خیلی وراج /در ضمن دچار توهم منور الدولگی میشوند
  • IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    اقای بهزادنبوی رفتار شما وگروه رفسنجانی شبیه بیست و هشت مرداد است حز ب توده ونهضت ازادی مردم راعقب نگه داشتند از کلاسه قدیم ام ای سیکس این اباتیل را بیرون میکشید حالا امریکا انگلیس با هم دست به یکی شدن گاهی تو افغانستان تو سوریه حالا هم تو بلاروس در تاجکستان فقط باید انقلابیها از بروکراسی کارمندی بیرون بیاید
  • سینا IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 0
    این که اصلاح طلبان بی خاصیت، .. هستند شکی نیست. درلبنان امثال همین آدما مثل سعدالحریری وسمیرجعجع لبنان رو نابود کردند
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    این خود شیفته ای که به شدت مشکل شخصیتی دارد را از دانشگاه بندازید بیرون وای به حال جوانانی که این نادان استادشان باشد این بیمار است باید فکری به حال آن کرد.
  • DE ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    1 0
    زیباکلام: دولت رئیسی دچار «بی‌برنامگی» است! / اگر به حرف منِ زیبا کلام گوش کنه حاضرم همونطوری که 32 سال اصلاح طلبان را راهنمایی کردم و براشون برنامه ریزی کردم تا به خاک سیاه نشوندمشون برای رئیسی هم همان را تکرار کنم.خخخ .
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    زیبا کلام شما ، خودت را ترور کرده ای چون و بقول حضرت حافظ :هر آن کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق بر او نمرده به فتوای من نماز کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس