ارتش آمریکا به آزمایش موشک کروز کره شمالی واکنش نشان داد

خبرگزاری کره جنوبی بدون ارائه هرگونه جزئیات گزارش کرد که کره شمالی یک پرتابه ناشناس را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

به گزارش مشرق، با گذشت سه روز از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های کروز کره شمالی، خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی امروز (چهارشنبه) گزارش کرد که پیونگ یانگ یک پرتابه ناشناس را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

طبق گزارش یونهاپ، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی امروز (چهارشنبه) دست‌کم یک پرتابه را به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) پرتاب کرده است.

بیشتر بخوانید:

اهمیت آزمایش موشکی کره شمالی و چالش‌های آن برای آمریکا

طبق این گزارش، هیچ‌گونه جزئیاتی درباره تعداد و نوع پرتابه‌ یا پرتابه‌های شلیک شده و محل شلیک این پرتابه‌ها تاکنون منتشر نشده است.

با این حال، گارد ساحلی ژاپن احتمال پرتاب یک موشک بالستیک به دریای شرقی توسط کره شمالی را نامحتمل ندانسته است.

از طرف دیگر، خبرگزاری رویترز نیز گزاش کرد که یک پرتابه ناشناس درست چند روز پس از آزمایش یک موشک کروز دوربرد از سوی کره شمالی به سواحل دریای شرقی شلیک شده است.

طبق این گزارش، ارتش کره جنوبی و گارد ساحلی ژاپن با این حال تاکنون هیچ گونه جزئیات بیشتری ارائه نکردند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) روز دوشنبه هفته جاری (۲۲ شهریور ماه) گزارش کرد که پیونگ‌یانگ با موفقیت آزمایشات موشک کروز دوربرد جدیدی را در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری (۲۰ و ۲۱ شهریور ماه) انجام داده است که موشک‌ها در ظرف مدت دو ساعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر پرواز کردند و به اهدافی برخورد کرده‌اند.

در پی انتشار این خبر، روز گذشته (سه‌شنبه)، منابع آگاه اعلام کردند که کره جنوبی و ایالات متحده هنوز اطلاعات دقیقی درباره جدیدترین آزمایشات موشک کروز کره شمالی از جمله محل پرتاب و محل برخورد آن‌ها به دست نیاوردند.

طبق گزارش یونهاپ، موشک‌های تازه آزمایش‌ شده کره شمالی ظاهراً در ارتفاع حدود ۱۰۰ متری پرواز کرده‌اند و سامانه‌های کنونی دفاع هوایی برای واکنش نشان دادن به موشک‌های بالستیک که در ارتفاع بالاتری در مقایسه با موشک‌های کروز پرواز می‌کنند، طراحی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    1 0
    خسته نباشید جناب کیم جونگ اون!
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    0 0
    کره جنوبی و ژاپن تسلیحات مورد نیاز برای مقابله با کره شمالی و رفتار های توسعه طلبانه چین را دارند . به اف ۳۵ ها و اف ۱۵ های آمریکایی + پاتریوت ها و تاد مسلح هستن و نگرانی از این بابت ندارند . هرچند این کره شمالی باید حواسشون بهش باشه . تقریبا بعد از جنگ کره ، آمریکا هر سلاحی را که بخواهد به آنها میدهد .
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      هیچ چیز نمیتونه جلوی موشک های بالستیک رو بگیره عزیز. چون سرعتشون خیلی زیاده. اف 35 تا از ژاپن برسه به کره حداقل چند ساعت طول می کشه و لی بلستیک فقط چند دقیقه. در واقع هیچ جنگی در کار نیست فقط باز دارندگی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس