کد خبر 1272362
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
تاوان جدایی موقت کریمی از تراکتور؛ حذف نماینده ایران از آسیا

یکی از مهم‌ترین عوامل حذف تراکتور از لیگ قهرمانان آسیا تصمیم اشتباهی بود که مدیران این باشگاه در پایان فصل قبل اتخاذ کردند.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال تراکتور شب گذشته در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر رفت و در نهایت با شکست یک بر صفر مقابل این تیم عربستانی از صعود به مرحله بعدی ناکام ماند.

با توجه به حواشی‌ و اتفاقاتی که برای تراکتوری‌ها پس از اتمام لیگ برتر پیش آمد، شاید باخت به تیم متمول سعودی قبل از شروع این مسابقه دور از ذهن نبود اما در شرایطی که این تیم پس از انتخاب فیروز کریمی به عنوان سرمربی فقط سه جلسه تمرین کرده و با ۱۶ بازیکن راهی قطر شده بود،  نمی‌توان عملکرد سرخ‌پوشان تبریزی را در بازی با یکی از چهار تیم برتر فصل قبل لیگ قهرمانان که البته با جذب بازیکنان چندین میلیون دلاری نسبت به قبل تقویت شده است، ناامیدکننده تعبیر کرد.

بیشتر بخوانید:

تراکتور: این هفته مطالبات استوکس را می‌دهیم

یکی از نکات قابل توجه در روزهای اخیر کاهش حاشیه‌های تیم تراکتور با بازگشت مجدد کریمی است. این مربی باتجربه فصل گذشته در شش بازی تراکتور آماری را ثبت کرد که در جدول زیر می‌بینید.

نتایج  تراکتور با سرمربیگری کریمی آمار کریمی با تراکتور در لیگ برتر
تراکتور یک- ذوب آهن صفر  ۶ بازی
استقلال دو- تراکتور یک ۴ برد 
تراکتور یک - گل‌ گهر صفر ۲ باخت 
آلومینیوم یک- تراکتور سه ۱۲ امتیاز
پرسپولیس سه- تراکتور یک میانگین ۲ امتیاز در هر بازی
تراکتور پنج- سایپا یک قرار گرفتن در رتبه چهارم جدول

مسئولان باشگاه تراکتور فقط دو روز پس از آخرین دیدار این تیم در بیستمین دوره لیگ برتر، با اقدامی عجیب و در شرایطی که کریمی به جز دو شکست برابر سرخابی‌های پایتخت با کسب نتایجی خوب توانست این تیم را بالاتر از مدعیانی مثل گل‌ گهر و فولاد در رده چهارم لیگ برتر قرار بدهد، تصمیم به تغییر سرمربی خود گرفته و فراز کمالوند را به عنوان جانشین کریمی انتخاب کردند. در طول حدود ۴۰ روز فعالیت کمالوند در تراکتور هم اتفاقات و حواشی زیادی در این تیم رخ داد و بسیاری از نفرات تاثیرگذار تراکتور از تیم خود جدا شدند. 

فیروز کریمی به عنوان یک سرمربی باتجربه تخصص بالایی در کارهای روحی و روانی دارد و ظاهرا یکی از دلایل عملکرد به نسبت مطلوب جوان‌های تراکتور در بازی با تیم مدعی النصر این بوده که این مربی آنها را از لحاظ روحی برای این دیدار دشوار به آمادگی لازم رسانده است. در چنین شرایطی مسئولان باشگاه تراکتور باید پاسخگوی تصمیم عجیب خود برای قطع همکاری با این مربی در پایان فصل گذشته لیگ برتر باشند. 

شاید اگر کریمی در این مدت از تراکتور دور نمی‌شد، می‌توانست جلوی برخی از حواشی هفته‌های اخیر تیم تبریزی را بگیرد و البته شانس موفقیت شاگردانش را در بازی با سعودی‌ها به شکل قابل ملاحظه ای افزایش بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • رضا IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    9 22
    پرسپولیس که داره جای تیم ملی بازی میکنه کاش جای استقلال و تراکتور هم بازی می کرد
    • جاوید IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      12 8
      اشتباه فرمودین تیم ملی داره جای پرسپولیس بازی میکنه
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      8 20
      خفه شو وطن فروش با اون تیم مافیاییتون
  • پورایاض IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    12 8
    یه عدهای میخواهند بین تراکتور واقای زنوزی اختلاف ایجاد کنند وتا حدودی موفق شداند ازطرفداران واقای زنوزی میخاهم حرفه ای عمل کنند. اقای زنوزی به خطه اذربایجان خیلی زحمت کشیده وخار چشم دشمنان است.یاشاسین زنوزی یا شاسین اذربایجان
  • رضا IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    4 0
    واقعا فیروز کریمی عالیه ، فقطمخودش رو ازحواشی ها دور باید کنه... وتراکتوربازیکن جوان وبااستعداد جذب کنه عالی میشه... تیم داری به گرفتن بازیکن باسابقه نیست مربی باید بازیکنمرودورمازمحواشی نگهداره و ب بازیکن روحیه جنگندگی و انگیزه منتقل کنه واز لحاظ روانکاوی و تمرینات منظم و بدسازی و فیزیوتراپی و تغذییه تحت مراقبت قرار بگیره ... بازیکن نباید استرس داشته باشه وووو
  • US ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    4 6
    شماپارسهافکرافغانستان.باشینها.آینده.بدرتون.میخوره.زبان.فارس.بدرک.وصل.شد.پشتون.اومدبجاش
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 4
      یونجه زیاد خوردی رم کردی
  • حیدر IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    2 0
    کاملا درسته
  • سامان IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    0 0
    این جدول و مقایسه آن خیلی کم تجربه کی کارشناس است چراکه فقط از تیمهای صعیف برده امسال حرفهای این کارشناسان است که تراکتور به این روز افتاده وامثال کریمی بدرد تراکتور نمیخورند چون سبک و شخصیت دادن به تیم را نمیدانند و سواد مربی گری روز دنیا را بلد نیستند آخه ایشون تو این چند سال چه مقام و کار مثبتی در فوتبال کرده تراکتور امثال قلعه نوعی و دایی و ختی مارکان آقاجاری ها ‌قطبی ها و برانکوها بدردس میخوره نه امثال از رده خارج ها
  • TR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
    1 2
    تبزیز لیاقت تراکتور را ندارد. این تیم باید از زنجان غربی (تبریز) به مرک استان بزرگ زنجان سپرده شود. والسلام
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
      0 0
      نکنه توهم یونجه اضافی خوردی،،،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس