کد خبر 1272867
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۲
وزیر خارجه عراق: از ابتکارهای شورای همکاری برای گفت‌وگوی راهبردی استقبال می‌کنیم - کراپ‌شده

وزیر خارجه عراق در نشست شورای همکاری خلیج فارس در ریاض گفت که کشورش از ابتکارهای شورای همکاری خلیج فاری برای گفت‌وگوی راهبردی استقبال می‌کند.

به گزارش مشرق، «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق امروز پنجشنبه در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض سخنرانی کرد.

به گزارش یونیوز، وزیر خارجه عراق طی سخنانی در این نشست تاکید کرد که بغداد از همه ابتکارهای شورای همکاری برای گفت‌وگوی راهبردی استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به حشدالشعبی هستند

فؤاد حسین در حاشیه نشست شورای همکاری نیز با همتای سعودی خود درباره روابط میان عراق و عربستان سعودی و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت: فؤاد حسین با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود در حاشیه نشست وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج(فارس) در ریاض دیدار کرد.

او گفت که دو طرف در این دیدار ضمن گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت این روابط در راستای مناع مشترک و همچنین درباره مسائل منطقه و جهان که مورد اهتمام دو کشور است، بر افزایش تلاش‌ها برای حل بحران‌های منطقه تاکید کردند.

به گزارش رسانه‌های عراقی، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست ریاض با همتای کویتی خود نیز دیدار کرد.
وزارت خارجه عراق امروز درباره سفر حسین به ریاض گفته بود، امید است که وزرا در این نشست پیرامون مسائل مختلف منطقه و روابط شورای همکاری با کشورهای پیرامون آن و مسائل منطقه و جهان بحث و گفت‌وگو کنند.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه عراق طی نطق خود بر ابعاد آتی اجلاس اخیر بغداد و بازتاب آن بر روابط خارجی و اوضاع سیاسی و امنیتی در عراق متمرکز خواهد شد و به انتخابات زودهنگام عراق و اهمیت آن برای عراق و منطقه نیز خواهد پرداخت.

وزیر خارجه عراق قرار است در حاشیه این نشست با وزیران کشورهای عضو شورای همکاری درباره تقویت روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری گفت‌وگو کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس