کد خبر 1272940
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
وزارت بهداشت هوشیار باشد!

تلاش افزایش پوشش واکسیناسیون و رکوردزنی و رتبه آوردن در جهان ستودنی است، اما سرمست از این اعداد و دچار غفلت از کارهایی که باید در زمان و مکان مناسب انجام شوند، نشویم.

به گزارش مشرق، حمید سوری، رئیس کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا در یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری گذاشته، نوشته است: تلاش افزایش پوشش واکسیناسیون و رکوردزنی و رتبه آوردن در جهان ستودنی است ولی سرمست از این اعداد و دچار غفلت از کارهایی که باید در زمان و مکان مناسب انجام شوند، نشویم.

بیشتر بخوانید:

ورود ۱۵۰ هزار دُز واکسن کرونا به کشور

اخیرا در آمریکا علیرغم درصد واکسیناسیون کامل یا دو دُز حدود ۵۵ درصدی (این اندازه امروز در ایران ۱۴ درصد است) طی دو هفته اخیر تعداد مرگ‌های کرونا روزانه به حدود ۲۳۰۰ ( در ایران روزانه حدود ۴۵۰ مورد در روز)  و در برخی ایالات آمریکا همچون کنتاکی، آلاباما و آریزونا وضعیت روبه وخامت است.

برای مثل آریزونا با روزی حدود ۱۲۰ مورد مرگ کرونا افزایش قابل توجهی داشته  است.

دلایل این امر یکی کم توجهی در امر واکسیناسیون حداکثری کرونا در افراد پرخطر، مقاومت برخی آمریکایی‌ها برای واکسیناسیون، شیوع واریانت‌های ادغام یافته و جدید، بازگشت کودکان به مدرسه، کم شدن فشار ایالت‌ها برای رعایت پروتکل‌ها، افزایش میزان مرگ کرونا در جوان‌ترها و زیر ۱۸ ساله‌ها بوده است.

آیا ما حواسمان به مرزها، ترددها، پایین آمدن میزان رعایت پروتکلها، اصلاح مدیریت واکسیناسیون، عوارض احتمالی بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و جوانان، نوجوانان و کودکان هست.

یادمان باشد طبق یک پیش بینی این پاندمی کووید ممکن است همچون سرخک به یک بیماری دوران کودکی تبدیل شود و آمادگی برای این پدیده در مدیریت سلامت کشور بسیار حیاتی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    دقیقا:درست می فرمایید..چون موقعی که به وضعیت عادی برمیگردیم سهل انگاری دوباره شروع میشه ونتیحه اش بازه خدای ناکرده موج های بعدی ست یکی ازاین سهل انگاری بازشدن مدارس ودانشگاه هاست،که حتی اگرآمارفوتی ها تک رقمی بشه تا تمام ایران واکسناسیون تمام نشده،صلاح نیست .هرکشوری شرایط خاص خودشون دارندفعلادرکشورما بازگشایی ریسک خطرناکی ست/
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    میگن واکسن ها هر سال باید آپدیت بشه با سرعت ساخت اپدیت اول واکسن برکت چطوری میخواد هرسال آپدیت بشه یا هر۶ ماه بخواد اپدیت بشه هر ۲سال به دوسال اصلا چی. بنظرم از الان باید روی واکسن اپدیت شده واکسن برکت کار کنن و مطمین هستم دیگه باتجربیات برکت اول اینبار سریعتر و بهتر میشه.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    1 0
    ای بابا چندسال دیگه میشه ماسک رو برداشت؟ شاید آدم بخواد بره خاستگاری ای جایی قیافه همسر آینده رو از رو ماسک ببینیم یا مثلا در مراسم خواستگاری چطوری با ماسک بشینیم اصلا چایی بخوریم مثلا. بنظرم کرونا از این نظر هم به رشد جمعیت صدمه میزنه
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    0 1
    دوز سوم برای افرادی که سینوفارم زدند وهمچنان آنتی بادی صفر دارند ۰
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    خوب من هم بودم حس بتمنی بهم دست میداد یکی واکسن خریده یکی دیگه تلاش کرده اورده وزیر هم تازه از راه رسیده خیال میکنه همه رو خودش انجام داده باز کردن پارکها و دانشگاهها و عادی سازی عواقبی داره که در نیمه پاییز صداش در میاد خوابگاهای شلوغ و کلاس‌های شلوغ و درهای بسته ... خدا میدونه چه چیزای در انتظاره فقط ۱۴ درصد واکسن کامل شده و قرار واکسن زده بشه عادی سازی شده در صورتی که باید یکماه بعد از دوز دوم کمی ازادسازی بشه کمی چرا چون کرونا ناشناخته هست و معلوم نیست چی در استین داره و چه شاهکاری رو رو میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس