شمار بالای ابتلا به کرونا در افراد واکسینه شده با واکسن آمریکایی جانسون و جانسون

طبق اعلام یک موسسه آلمانی خطر ابتلا به کرونا در افراد واکسینه شده با واکسن تک دوزی جانسون و جانسون به مراتب بیشتر از واکسن‌های دیگر است.

به گزارش مشرق به نقل از اشپیگل، در میان افراد واکسینه شده با واکسن جانسون و جانسون، ظاهرا موارد ابتلای بیشتری مشاهده می شود.

موسسه روبرت کخ در گزارش هفتگی فعلی خود نوشت، تا کنون ۶۱۰۶ مورد با وجود دریافت محافظت کامل با واکسن جانسون، بیمار شده اند. طبق این گزارش، سه میلیون نفر واکسن جانسون و جانسون را دریافت کرده و به ازای هر میلیون نفر واکسینه شده، تقریبا ۲ هزار مورد ابتلا وجود دارد. در مقایسه، در افرادی که واکسن فایزر را دریافت کرده اند، ۶۷۵ مورد ابتلا در هر میلیون واکسیناسیون وجود دارد.

 واکسن جانسون و جانسون برای محافظت کامل فقط به یک دوز نیاز دارد و بنابراین طی ماه های اخیر به طور فزاینده ای برای افرادی که دسترسی آنها به دوز دوم دشوار است، مورد استفاده قرار گرفته است.

 کارستن واتزل، دبیرکل انجمن ایمونولوژی آلمان گفت: در تزریف این واکسن در مقایسه با واکسن نوع mRNA، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا آنتی بادی های کافی تشکیل شوند. به گفته واتزل، از آنجا که سطح آنتی بادی بسیار پایین تر از سطوح تولید شده توسط سایر واکسن ها است، به نظر می رسد حفاظت در برابر کرونا نیز پایین تر است. با این حال وی تاکید کرد، این واکسن در برابر بیماری شدید محافظت می کند.

کریستین بوگدان، عضو کمیسیون دائمی واکسیناسیون گفت، جای تعجب نیست که یک دوز واحد فقط قادر به محافظت برای مدت محدودی باشد. از سوی دیگر، افراد بالای ۶۰ سال که این واکسن عمدتا برای آنها به دلیل عوارض جانبی اندک آن در آلمان استفاده می شود، در مقایسه با جوانان واکنش ایمنی پایین تری و طولانی تری پس از واکسیناسیون دارند. سومین عامل، شیوع نوع دلتای بسیار واگیردار است.

سایر کشورها نیز تعداد فزاینده ای از موارد ابتلا به رغم واکسیناسیون با جانسون و جانسون را گزارش می دهند. به عنوان مثال، بیمارستان های مارسی و تور در فرانسه گزارش دادند که تعداد قابل توجهی از افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه، واکسن جانسون و جانسون را دریافت کرده اند.

سخنگوی شرکت داروسازی جانسون و جانسون گفت هیچ واکسن کرونایی در حال حاضر نمی تواند ۱۰۰ درصد از عفونت ها جلوگیری کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پیروزه IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    قابل توجه طرفداران فایزر امریکایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس