کد خبر 1273959
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
بورس نمایه

نگرانی بازارهای جهانی از کاهش قیمت کامودیتی‌ها، بحث بر سر افزایش نرخ بهره و انتظار معامله‌گران برای انتشار گزارشات ۶ ماهه شرکت‌ها، سه عامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه است.

به گزارش سرویس بورس مشرق، همایون دارابی افزود: در بازارهای داخلی نشانه‌های افزایش نرخ بهره وجود دارد که این عامل بر بازار تاثیر زیادی داشته و سبب افت بازار شده است.

یک کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: نگرانی بازارهای جهانی از قیمت برخی از کالاها مثل سنگ آهن و همچنین روند رو به کاهش قیمت کامودیتی‌ها (کالاهای اولیه) یکی دیگر از عوامل افت بازار طی روزهای اخیر است.

دارابی افزود: معامله‌گران به دلایل ذکر شده در لاک امنیتی فرو رفته و به همین دلیل در صف فروش قرار گرفته و سبب ریزش بازار شده‌اند.

سه عامل تاثیرگذار بر نوسانات بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار نیز منتظر انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌هاست تا معامله‌گران با ارزیابی‌های خود اقدام به خرید و فروش کنند.

وی افزود: افت روزهای اخیر بازار سرمایه فقط اصلاح قیمت‌ها بوده و در صورتی که نرخ بهره به شدت بالا برود و یا گزارش‌های شرکت‌ها مناسب نبوده و یا بازارهای جهانی در قیمت برخی از کالاها روند کاهشی به خود بگیرد ما شاهد افت بازار سرمایه خواهیم بود.

دارابی خاطرنشان کرد: فعالان بازار سرمایه باید تا مهرماه منتظر بمانند تا شاهد اتفاقات جدیدی در بازار سرمایه با انتشار گزارش شش ماهه شرکت‌ها باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 0
    این دلایل معتبر نیست ، دست مافیای بورس به عنوان مدیریت بازار سرمایه در کار است که متاسفانه خیال میکنند در جهت کنترل تورم و اقتصاد دارند با شاخص سازها سرمایه های خرد را مدیریت میکنند که عملا نتیجه در بلند مدت برعکس می باشد با اینکار باعث می شوند تا سهام کارگران از بازار خارج و شرکت های و صنایع کوچک متضرر و درنهایت بازار سرمایه دربست در اختیار سفته بازان قرار گیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس