کد خبر 1274086
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
تیم ملی هندبال زنان ایران تاریخ ساز شد/ در یک قدمی جهانی شدن

تیم ملی هندبال زنان ایران با برتری برابر اردن در یک قدمی صعود به مسابقات قهرمانی جهان و ثبت یک اتفاق تاریخی قرار گرفتند.

به گزارش مشرق، هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا و انتخابی رقابت‌های جهانی اسپانیا از سه روز قبل با حضور ۱۱ تیم در اردن آغاز شده است.

تیم هندبال ایران در گروه دوم با تیم‌های کویت، اردن، فلسطین، سوریه و ژاپن هم گروه است. دو تیم اول این گروه راهی مرحله نیمه نهایی می‌شوند که هر چهار تیم جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست خواهند آورد.

تیم ملی هندبال زنان ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی عصر امروز یکشنبه ۲۸ شهریورماه به مصاف تیم اردن میزبان این رقابت‌ها رفت.

تیم کشورمان با شکست تیم ملی اردن تنها یک قدم تا کسب سهمیه رقابت‌های جهانی اسپانیا فاصله دارد. اتفاقی که برای نخستین بار در تاریخ هندبال بانوان ایران رخ می‌دهد.

در مسابقه حساسی که عصر امروز از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه برگزار شد، تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در یک رقابت تماشایی برابر اردن، میزبان رقابت‌های هندبال قهرمانی بانوان آسیا، قرار گرفت و توانست در یک بازی نزدیک و پابه پا پیروز میدان شود.

ملی پوشان کشورمان در این بازی در نیمه اول ۱۲- ۱۵ پیروز شدند. اردن در نیمه دوم توانست اختلاف امتیازی خود را کاهش دهد و به یک قدمی امتیاز با ایران برسد اما بانوان هندبالیست کشورمان پس از این دقایق توانستند با قدرت اختلاف امتیازی خود را بیشتر کنند و در نهایت با نتیجه ۲۸ بر ۲۲ پیروز این مسابقه حساس و تماشایی شوند.

لازم به ذکر است قبل از این مسابقه سه دیدار برگزار شد که سوریه ۱۳- ۴۷ فلسطین را در هم کوبید، سنگاپور ۱۶- ۳۳ از ازبکستان شکست خورد و ژاپن ۵- ۵۲ کویت را از پیش رو برداشت. از دقایقی دیگر نیز در آخرین مسابقه امروز کره جنوبی و هنگ کنگ به میدان می‌روند.

تیم هندبال بانوان کشورمان دیدار اول این مسابقات را برابر تیم ژاپن ۲۳ بر ۲۰ مغلوب شده بود. ایران در دومین دیدار موفق شد تیم کویت را با نتیجه ۳۸ بر ۱۱ شکست دهد و صاحب اولین پیروزی خود شود. در سومین مسابقه شاگردان قانع موفق شدند با نتیجه پر گل ۵۲ بر ۹ تیم فلسطین را شکست دهند.

بانوان هندبالیست در آخرین مسابقه مرحله گروهی خود روز سه شنبه ۳۰ شهریورماه به مصاف تیم سوریه می‌روند. تیم سوریه برای دومین بار و فلسطین برای اولین بار در مسابقات قهرمانی هندبال زنان آسیا حاضر هستند.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی زنان آسیا از ۲۳ شهریور الی سوم مهرماه در اردن برگزار می‌شود.

۵ تیم اول این رویداد جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا را بدست می‌آورند که تیم ایران با قطعی شدن صعود به جمع چهار تیم اول می‌تواند حضور خود را در این رقابت‌ها قطعی کند. پیش از این بهترین رتبه بندی تیم هندبال زنان عنوان ششمی آسیا بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    10 4
    دختران ایران عزیز خسته نباشید افتخار بر شما
  • GB ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    3 6
    در یک قدمی صعود خخخخخخخخخ یعنی هنوز صعود نکرده.اینجوری اخبار کذب میزنید تا القا کنید که رفتید مسابقات قهرمانی جهان. قهرمان هندبال جهان میشدید چی میگفتید حالا قهرمان هیچی در یک قدمی قهرمانی قرار میگرفتید چی میگفتید
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
      2 4
      حالا خود تو چکاره هستی.دقیقا چی واسه ارائه داری.جز اینکه از روی عقده وحسادت بشینی این حرفارو بزنی.خجالت بکش.یه تار موی این دخترا هم نمیشی
    • کامران IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 2
      بشین ونظاره کن؛تاچشت درآد؛که سوریه رابااختلاف میبریم وجهانی میشن.
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    1 1
    دختر منم سارا ملی پوش هندباله.البته تو رده نوجوانان.ارزوی موفقیت وسلامت برای همشون دارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس