کد خبر 1274097
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
بنت: "جنگ اکتبر" اسرائیل را متحمل خسارات سنگین کرد و درس تاریخی به ما داد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: جنگ اکتبر با مصر و اعراب، اسرائیل را متحمل شکست‌های شدیدی کرد و درسی تاریخی در اهمیت آمادگی داد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت اماراتی العین، جنگ اکتبر که اسرائیلی‌ها آن را "جنگ غفران" می‌خوانند سال ۱۹۷۳ بین مصر و اسرائیل و کشورهای عربی رخ داد، جنگ تحول مهمی در تاریخ جدید و طرح نقشه خاورمیانه است به طوری‌که ارتش مصر ماموریت عبور از خط بارلیو در هفتم همان ماه را محقق کرد.

در روز غفران رژیم صهیونیستی سالروز جنگ را در تقویم عبری گرامی می‌دارد به طوریکه موسسات دولتی و خصوصی و رسانه‌ها، بنادر، هواپیمایی، گذرگاه‌ها تعطیل می‌شوند و اسرائیلی‌ها در منازلشان در این روز به عنوان مقدس‌ترین روز در دیانت یهود روزه می‌گیرند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره بزرگداشت سربازان اسرائیلی کشته شده در جنگ اکتبر گفت: ۴۸ سال پیش چیزی در همه ما تغییر کرد. به طوریکه ثابت کرد جنگ غفران میزان خطر اهمال کاری و غرور را ثابت کرد. ما نه تنها معنی تواضع را یاد گرفتیم بلکه درسی تاریخی درباره اهمیت آمادگی را آموختیم.

او در مراسمی که در قدس غربی برگزار شد، گفت: جنگ روز غفران وجهه دولت ما و وجهه جامعه اسرائیل را تغییر داد همچنین کل تاکیدات ارتش اسرائیل را تغییر داد به طوریکه از طریق آن میزان اهمیت آمادگی برای مقابله با هر سناریویی را آموختیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما یاد گرفتیم که شک کردن شرطی ضروری برای اداره زندگی است. نه فقط در مسائل امنیتی بلکه در خصوص مدیریت بحران‌های شهری. ما آموختیم نمی‌توانیم به کسی جز خودمان تکیه کنیم. ما باید از خودمان با توانمندی‌های خودمان دفاع کنیم. زیرا جنگ تلفات جانی سنگینی بر ما تحمیل کرد.

بنت افزود: این حادثه تاریخی به لحاظ روزها و خون‌هایی که ریخته شد به مثابه جنگی سنگین بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونستی ادامه داد: ۴۸ سال پس از جنگ ما مولفه‌های مهمتری جز وحدت‌ و همبستگی‌مان نداریم و آن را از جنگ روز غفران آموخته‌ایم. درستی این درس را هر روز شاهدیم. بهای جنگ سنگین و تلخ بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس