پوتین حکم ویژه مقابله با کشورهای تحریم‌های کننده روسیه را تمدید کرد

رئیس جمهور روسیه حکم دولتی مقابله با کشورهای تحریم کننده روسیه را یک سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه حکم تمدید برخی اقدامات اقتصادی ویژه علیه کشورهایی که روسیه  را تحریم کرده اند، تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» در این فرمان آمده است که این حکم که مورخ ششم اگوست ۲۰۱۴ صادر شده تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ تمدید شده است.

بر اساس این گزارش، در مارس ۲۰۱۴  به دلیل وضعیت ایجاد شده در اوکراین، اتحادیه اروپا و برخی کشورهای دیگر از جمله استرالیا، ایسلند، کانادا، نیوزلند، ایالات متحده، سوئیس و ژاپن تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کردند. این کشورها فهرستی از اشخاص حقیقی و حقوقی روسیه را که تحریم کرده  و  شامل ممنوعیت ورود و توقیف حساب‌های بانکی اعلام کردند ...

در پاسخ، در اوت ۲۰۱۴، ولادیمیر پوتین فرمان مقابله با اقدامات را امضا کرد و دولت روسیه واردات تعدادی از محصولات غذایی از ایالات متحده، اتحادیه اروپا، نروژ، استرالیا و کانادا را ممنوع اعلام کرد.

اتحادیه اروپا در ادامه فشارهای خود علیه روسیه در رابطه با تحولات اوکراین، چندی قبل تحریم‌های خود علیه مسکو را برای ۶ ماه دیگر تمدید کرد. شورای اروپا با صدور یک بیانیه اعلام کرد که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه در رابطه با اوکراین که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ اعمال شد، برای ۶ ماه دیگر تمدید شده است. در بیانیه این نهاد عالی اتحادیه اروپا، ادعا شده که اقدامات ثبات‌زدای روسیه در اوکراین به ویژه در مناطق شرقی این کشور و اشغال منطقه کریمه ادامه دارد.

شورای اروپا از مسکو خواسته است که تعهدات خود در قبال توافقات «میسنک» به منظور پایان درگیری در مناطق شرقی اوکراین را «به صورت کامل اجرا کند». این توافق با میانجیگری آلمان و فرانسه میان سران این دو کشور عضو اتحادیه اروپا با روسیه و اوکراین در سال ۲۰۱۵ امضا شد.

 سال ۲۰۱۴ با ساقط کردن دولت روس‌گرای «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور وقت اوکراین با حمایت برخی کشورهای اروپایی و آمریکا و روی کار آمدن دولت غربگرا، روابط کی‌یف با مسکو به شدت متشنج شد.

همزمان با این تحولات، مناطق شرقی اوکراین که اکثریت جمعیت آنها را روس‌تبارها تشکیل می‌دهند، به صحنه درگیری آنها با ارتش اوکراین تبدیل شد و کار به جایی رسید که دو منطقه لوهانسک و دونتسک، اعلام جمهوری خودخوانده کردند و از آن زمان درگیری‌ها ادامه دارد.

همچنین در منطقه شبه جزیره کریمه، درباره استقلال از اوکراین و الحاق به فدراسیون روسیه همه پرسی انجام شد و اکثریت ساکنان این منطقه به الحاق به مسکو رای مثبت دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس