اظهارنظر گوترش جانبداری خفت بار از جنایتکاران جنگی است

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به موضع گیری اخیر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در قبال این کشور واکنش نشان داد و آنرا به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن به موضع گیری اخیر آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در قبال این کشور واکنش نشان داد و آنرا به شدت محکوم کرد.

در بیانیه وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن موضع گیری گوترش درباره قصاص ۹ نفر از افرادی را که در پرونده ترور شهید «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن محکوم شده بودند، محکوم شده است.

وزارت خارجه صنعا تاکید کرد: اظهار نظر گوترش دخالت آشکار در امور داخلی و امور قضایی یمن و جانبداری خفت بار از کشورهای ائتلاف ضد یمن و جنایتکاران جنگی و همسویی با مواضع آنهاست.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: بهتر می بود که گوترش جنایات جنگی و ترورهای خارج از قانون کشورهای ائتلاف سعودی و مزدوران آنها که به طور روزانه در یمن انجام می شود را محکوم می کرد.

در این بیانیه آمده است: احکام قضایی صادره علیه جنایتکارانی است که از سوی دستگاه قضایی یمن به خاطر مشارکت درجنایت ترور مقام یمنی و طبق دادگاه عادلانه و پس از گذشت بیش از سه سال از ارتکاب جنایتی است که عاملان این جنایت به آن اعتراف کرده اند.

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: اشاره دبیر کل سازمان ملل در موضع گیری خود به جنایتی که ائتلاف سعودی در شبوه یمن مرتکب شدند، اقدامی گمراه کننده و با هدف نشان دادن موضع گیری متوازن رخ داده است. دبیر کل سازمان ملل باید در مواضع خود در قبال یمن تجدید نظر کند و موضع گیری یکسانی در قبال همه طرفها داشته باشد و حامی کشورهای ائتلاف ضد یمن و مزدوران و رسانه ها آنها نباشد.

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که دولت نجات ملی یمن روز شنبه هفته جاری ۹ نفر از افرادی را که در پرونده ترور شهید «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن محکوم شده بودند، مجازات کرد.

طبق اعلام رسانه‌های یمنی، این ۹ نفر متهم به دست داشتن در افشای مکان حضور شهید صالح صماد بودند و بعد از تفهیم اتهام توسط دادگاه دولت نجات ملی، در میدان «التحریر» شهر صنعاء اعدام شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس