کد خبر 1274813
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
بایدن و گوترش با یکدیگر دیدار کردند

واشنگتن در بیانیه ای با اشاره به دیدار رئیس جمهور آمریکا با دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرد که مشارکت و همکاری استوار بین آمریکا و این سازمان را که بر اساس ارزش های ادعایی است، تایید می کند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستان جزو محورهای سخنرانی بایدن در سازمان ملل است

مطابق این بیانیه، بایدن با گوترش دیدار کرد تا «مشارکت قوی بین آمریکا و سازمان ملل متحد را که به ویژه بر اساس ارزشهای مشترک که شامل احترام به حقوق جهانی بشر، آزادی‌های اساسی و حقوق بین الملل است، مجدداً تأیید کند».

کاخ سفید در همین رابطه گفت: آنها درباره اهمیت چندجانبه گرایی و دفاع از دموکراسی و نظم بین المللی قانون محور که توسط سازمان ملل پشتیبانی می‌شود و برای مقابله با بزرگترین چالش‌های امروز بسیار حیاتی است، رایزنی کردند.

همچنین کاخ سفید افزود که بایدن و گوترش به ویژه درباره فوریت کار مشترک صحبت کردند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: به طور خاص، آنها درباره فوریت همکاری با یکدیگر همراه با کشورهای عضو سازمان ملل متحد برای پایان دادن به همه گیری کووید -۱۹، آماده شدن برای تهدیدهای امنیتی آینده مرتبط با حوزه سلامت، مبارزه با تغییرات اقلیمی، تقویت سیستم‌ها و امنیت غذایی، رفع نیازهای بشردوستانه، جلوگیری از درگیری‌ها و کاهش آنها، ترویج و دفاع از حقوق بشر در سراسر جهان صحبت و گفتگو کردند.

بیانیه مذکور در پایان افزود: رئیس جمهور بار دیگر تاکید کرد که چالش‌های پیچیده و جهانی را تنها می‌توان با راه حل های واقعی جهانی حل کرد؛ رویکردی که در چشم انداز رئیس جمهور برای بازسازی بهتر منعکس شده است. وی بر نقش منحصر به فرد سازمان ملل در تأمین رفاه، صلح و امنیت برای همه تاکید کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس