کد خبر 1274853
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
دانشگاه تهران نمایه

نظام آموزش عالی و دانشگاهها در طول ۸ سال گذشته و طی یک برنامه ریزی دقیق، متحمل خسارتها و آسیبهایی شدند که جبران برخی از این آسیبها غیر ممکن می نماید.

سرویس دیدگاه مشرق - یکی از اساتید دانشگاه تهران با ارسال یادداشتی برای مشرق، درباره وضعیت فعلی این دانشگاه انتقاداتی را مطرح کرده است که در ادامه از نظرتان می‌گذرد:

افراطی ترین طیفهای اصلاحات پس از ناامیدی از بر اندازی نظام اسلامی در سال ۸۸ و با هدایت حامیان خارجی خود برنامه ای مدون را برای ویرانی آموزش عالی کشور به اجرا گذاشتند تا روند تولید علم و اندیشه و خودکفایی و خودباوری در دانشگاهها را به بن بست کشانده و از این طریق آینده کشور را تخریب و ج. ا را به زانو درآورند. این تهاجم مخرب در "دانشگاه تهران" که به تعبیر رهبر انقلاب "الگوی سایر دانشگاههاست" به شکلی همه جانبه و مشهود توسط وابستگان جبهه منحله مشارکت و طیفهای بر انداز جناح اصلاحات عملیاتی شد و در نتیجه آن  امروزه دانشگاه تهران در  اسفناک ترین وضعیت علمی، اخلاقی  و فرهنگی خود  پس از انقلاب فرهنگی به سر می برد. برخی از این اقدامات  عبارتند از :

کاهش چشمگیر رتبه علمی دانشگاه تهران در نظامهای رتبه بندی دانشگاهی بین المللی

تبدیل دانشگاه تهران به پایلوت اجرای سند ۲۰۳۰ و در پی آن ترویج بی حجابی و بی عفتی سازمان یافته و قبح زدایی از روابط خلاف شرع و مشروب خواری در برنامه ها و طرح های اجرا شده توسط معاونتهای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه  تهران و زمینه سازی برای برپایی حرکتهایی مانند راهپیمایی ضد حجاب در ماه مبارک رمضان و عادی شدن روزه خواری و روابط غیر اخلاقی (مثلا عادی شدن روبوسی دختران و پسران دانشجو در سطح  برخی دانشکده ها) و ممانعت حراست دانشگاه از مقابله قانونی با حرکات سازمان یافته ضد شرعی و خلاف اخلاق فوق از جانب مسئولان دانشگاه و... و.

عادی سازی مصرف مواد مخدر و روانگردانها در دانشگاه و خوابگاهها و ترویج مصرف سیگار در میان دانشجویان  در سایه بی اعتنایی عمدی و مشهود مدیران دانشگاه و تبدیل برخی اماکن وابسته به دانشگاه به کافه ها و پاتوقهای مصرف مواد مخدر و سیگار کشی مختلط دانشجویان دختر و پسر و در آخرین نمونه تبدیل دانشکده علوم اجتماعی به نمایشگاه و فروشگاه مواد آرایشی در تابستان امسال و... و.

رکورد شکنی در سفرهای خارجی با هزینه دانشگاه از سوی رئیس و مدیران ارشد دانشگاه در شرایط کسر بودجه شدید دانشگاه تهران

حذف گرایش‌ها در برخی رشته های راهبردی مانند مطالعات منطقه ای و ...در مقطع دکتری در حرکتی ارتجاعی (در حالی که کشورهای قدرتمند هر سال به این گرایشها توسعه‌ و تنوع می دهند، مدیران دانشگاه تهران گرایشهای موجود را حذف نموده و کشور را در این عرصه به ۲۰ سال قبل بازگرداندند.)

عزل و نصبهای کاملا سیاست زده و جناحی و بر اساس خواست و نظر افراطیون اصلاحات و بقایای جبهه منحله مشارکت (به عنوان نمونه در دانشکده حقوق و علوم سیاسی با وجود دهها استاد تمام و دانشیار، ریاست دانشکده به مدت ۲ دوره در اختیار فردی با درجه استادیاری  بود که  بواسطه رکود عملی و عدم برخورداری از حداقل فعالیت پژوهشی مستحق رکود علمی و اخراج از دانشگاه شده اما به علت وابستگی تام به جناح اصلاحات به ریاست دانشکده فوق منصوب شده بود.)

جذب خلاف قانون اعضای هیات علمی بر مبنای وابستگیهای جناحی و خواست و حمایت چهره های معلوم الحال سیاسی  مثلا جذب فارغ التحصیل دانشگاه غیر معتبر خارجی به واسطه سوابق این فرد در مخالفت با تدفین شهدای گمنام در دانشگاه شریف و یا استخدام خلاف ضوابط و کاملا مشکوک فردی با سابقه همکاری با شبکه بی بی سی فارسی و شبکه ماهواره ای ضد انقلابی "رها "در آخرین ماه حاکمیت روحانی. (این فرد در این شبکه ها با دعوت از جوانان ایرانی به براندازی جمهوری اسلامی و حمایت از رژیم سعودی و تروریستها در بحران سوریه و هتاکی به رهبر انقلاب و...مشغول بود.) به عنوان هیات علمی

همکاری با سفارت انگلستان و ترتیب دادن ملاقات خصوصی یکی از اساتید ضد انقلاب دانشگاه با دیپلمات ارشد انگلیسی در محل باشگاه دانشگاه

و در کمال تاسف مرتکبین این فجایع هنوز بر دانشگاه تهران مسلطند و با خیال راحت به نصب نیروهای وابسته به براندازان جبهه مشارکت در پستهای مدیریتی دانشگاه مشغولند (مانند نصب ریاست دانشکده های علوم اجتماعی و حقوق در روزهای اخیر) و البته با فراغ بال به پاک کردن ردپاهای خود در انواع تخلفات و تباه کاریهای سالهای اخیر در دانشگاه ادامه می دهند.

  در این میان سکوت و انفعال عجیب وزیر علوم و تعلل غیر عادی ایشان در قطع این دستان فاسد از مدیریت دانشگاه تهران (و سایر دانشگاههای کشور) بهترین فرصت را برای این گروه برانداز فراهم آورده تا حرکتهای خود برای تبدیل دانشگاهها به مراکز اقدامات ضد امنیتی و اعتراضات و شورشهای پی در پی با هدف گرفتار کردن دولت سیزدهم در تنگنای ناآرامیهای دانشجویی  و به شکست کشاندن منتخب ملت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را کامل کنند!

انتشار اسامی برخی چهره های مسن، غیر انقلابی  وبی انگیزه به عنوان نامزدهای ریاست دانشگاه تهران، امید نیروهای جبهه انقلاب برای ایجاد تحول در این دانشگاه  و نظام آموزش عالی را به یاس تبدیل کرده است! چهره هایی که برخی از آنها به صراحت اعلام کرده اند به احکام صادره از مدیریت کنونی دانشگاه پایبند خواهند بود و دلیلی برای جایگزینی مدیران فعلی دانشگاه با نیروهای انقلابی و هماهنگ با دولت سیزدهم نمی بینند!

 در این مقطع که دانشگاه تهران و نظام آموزش عالی در "وضعیت قرمز " قرار دارد و وزیر علوم به جای تبعیت از رئیس جمهور در  استفاده حداکثری از فرصت‌ها، به وقت کشی و تماشای وضع موجود نشسته، امید اساتید و دانشجویان انقلابی به ورود ریاست محترم جمهور در این مسئله و خاتمه یافتن وضع موجود به تدبیر ایشان است.

بدون شک انتخاب چهره ای عالم، انقلابی  و منطبق با بیانیه گام دوم انقلاب(که در سخت ترین شرایط بحران سوریه همراهی با مدافعان حرم و حضور مکرر در آن دیار برای یاری عالمانه سردار آسمانی را بر راحتی و ماندن و اکتفا به فعالیتهای روزمره دانشگاهی ترجیح داده) به ریاست دانشگاه تهران توسط ریاست محترم شورای انقلاب فرهنگی می تواند گام مهمی در جهت تحقق " دولت قوی " در عرصه  دانشگاه و آموزش عالی باشد و دانشگاه تهران و سایر دانشگاهها را از وضعیت سیاست زده، غیر علمی و ضد فرهنگی فعلی به نهاد تولید کننده علم  وحلال مشکلات کشور تبدیل کند.

** مشرق آماده انعکاس پاسخ مسوولان دانشگاه تهران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    23 1
    خدا ازشون نگذره. که آینده این کشور را به بازی گرفته اند.
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      4 0
      این نیز بگذرد اما...313
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      0 0
      اکثر دانشجویان دانشگاه تهران بعد از گرفتن لیسانس میرن فرانسه و سوئد و کانادا و .. برای گرفتن فوق لیسانس
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      0 3
      به اسم تحصیل و گرفتن مدرک از خارج ارز و دلار از کشور خارج میکنن و اقتصادمون رو فقیرتر میکنن اونوقت برای خرید کالاهای اساسی ارز نداریم.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      0 21
      باید از خروج ارز به منظور تحصیل دانشجویان دررشته هایی که در داخل کشور وجوددارن خودداری بشود
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    15 3
    چرا صغری کبری میچینی ؟؟؟ بگو کنترل این دانشگاه دستمون نیست ‌
  • علیرضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    10 1
    بله و این ماجرا از سال 76 شروع شده
  • مهدی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 1
    حالا نوبت شماس
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      5 0
      باشه، حداقل هشت سال صبر کنین حرف نزنین!!!
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    7 7
    هرچی مصیبت تو مملکته از دانشگاه های دولتی و پیام نور و چهار پنج تا دانشگاه ازاد مطرح در اومده
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 3
    این خیانت و جنایت حتما نیاز به پیگیری دارد . دستگاه های مسئکل و ذیربط لطفا با دقت بررسی نمایند و نتیجه را بمردم گزارش دهند . ضمنا تمام وزارتخانه و دانشگاه ها . لحاظ شود . گزارش مردمی مثل این موثر است . با امید رفع این دعدغه مهم و زیر بنائی
  • س.س IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    6 3
    باسلام. میخواستمخدمتشماعرض کنم که دانشگاه هنر تهران وضعیتی به مراتب اسفناکتر از دانشگاه تهران دارد و دانشگاه هنر جولانگاه روابط افسار گسیحته دانشجویان دختر و پسر و جولانگاه اساتید ضد انقلاب و دانشگاه هنر تبدیل به پایگاهی برای توطئه های زیرپوستی نرم فرهنگی و پایگاهی برای براندازی نرم در کشور شده است.
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      0 0
      اره واقعا فقط کافیه یه بار برید تو بوفه دانشکده غذا بخورید
  • حسین IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 2
    عجب ... پس عامل کاهش رتبه علمی دانشگاه تهران اجرای آزمایشی سند 2030 در این دانشگاه بوده. در سند 2030 هم نوشته حجاب نباشه و مواد مخدر در دانشگاه رواج داده بشه.
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 3
    خخخ
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      3 1
      کوفت
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    اسم رمز روحانی و امثال ظریف وغیره..... میریم دانشگاه تا کار فرهنگی کنیم .
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    3 0
    این مسئله بسیارمهمیه ونباید ساده از کنارش گذشت..مسئولین مربوطه در دولت جدید و مجلس لطفأ پیگیرقضیه باشند!
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    4 8
    دانشگاه های برتر دنیا بودجه های میلیارد دلاری دارند. در حالی که بودجه بزرگترین دانشگاه کشور که که همین دانشگاه تهران هست به 100 میلیون دلار هم نمیرسه. علم و فناوری به جایی سیده که پیشرفت درش هزینه زیادی داره دیگه نمیشه با مطالعه صرف و دود چراغ خوردن به پیشرفت علمی رسید. ربط بقیه مواردی که فرمودید با فضای علمی رو هم متوجه نمیشم! این یه روند فرهنگیه که سالهاست باهاش مقابله میشه محدود به دانشگاه تهران هم نیست. فقط چند سالیه مسئولین دانشگاه ها فهمیدن که با ایجاد مزاحمت برای دانشجوها از طریق حراست نمیشه با این تغییرات مقابله کرد.
    • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      16 4
      دروغ می گویید. دانشگاه قرار است ورودی افراد فرهیحته و الگو به جامعه باشد نه محصول فاضلاب فرهنگی. اتفاقا داستان عکس است و بیشتر مفاسد فرهنگی جامعه سرچشمه اش در دانشگاه است و اگر به هر قیمت در آنجا خشکانده نشود، در جامعه قطعا نمی توان با آن برخورد کرد. ربطش هم به علم اینکه وقتی دانشجویان زندگیشان در الکل و روابط نامشروع خلاصه شد، دیگر جز همین روند تقلب و کپی کاری و فاضلاب علمی تولید شده انتظار دیگری نباید داشت. دانشگاههای مطرح خارجی هم که گفتید مدیون دانشجویان سختکوش جهان سومی خود هستند والا در آنجا هم از افراد فاسد و لاابالی تولید علم در نمی آید.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    رییس دانشگاه تهران عوض شد خبرگزاری فارس اعلام کرد انشالله که وضعیت درست می شود
  • رضا IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    سلام. در حال حاضر سرپرست جدید جناب دکتر مقیمی از اساتید برجسته و انقلابی هستند و انشاالله که منشا اثرات عالی باشند در دانشگاه
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    2 2
    من و دوستم 14-15 سال پیش بدون این که کسی جلومون رو بگیره از رو کنجکاوی رفتیم تو حیاط دانشگاه تهران. تیپ و سر و وضع بیشتر دانشجوها خیلی غیر دانشجویی بود. یهو چشمم افتاد به یه خانم با یه تیپی که میرن عروسی‌ نشسته بود وسط یه نیمکت و دو تا آقا سمت راست و چپش نشسته بودن. خانمه خیلی راحت در حال آرایش بود.. من که هیچ وقت کاری به لباس و ظاهر آدما ندارم برام خیلی عجیب بود همچین چیزی تو محیط دانشگاه.وقتی پونزده سال پیش این طوری بود الآن معلومه که چه خبره. خودم دانشگاه بین‌المللی درس خوندم ولی این رفتارها رو حتی از دانشجوهای غیر مسلمون خارجی هم ندیدم
  • عطاءالله IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    5 0
    خداوند از افساد طلبان و حامیان اونا نگذره. حالا اون 24 میلیون روشنفکر نما بیان جواب بدند خدا ازتون نگذره آه یک ملت بدرقه راه خودتون و خانواده تون باشه
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    لعنت بر خبیثان . خدا از سرشون نگذره . ظاهرا یک کار حسابی برای زدودن ناپاکی ها در هر جا که امکانش میرود لازم است . حتما مردم حمایت میکنند .
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    بعد همین دانشجو ها ۱۵-۲۰ سال بعد میشن سیاستگذاران و عالمان و افراد اثرگذار در کشور.
  • حسن NL ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    البته این کامنت نشان داده نخواهد شد. کجای این مملکت یکسری نفوذی نیست؟ کجا همه چیز به وفق مراد هست؟
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      0 0
      ؟؟؟
  • بهنود IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    خب این استاد که یادداشت دادند، اسم و رسم ندارن؟!
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 6
    برای ازدواج جوانان چه کرده اید که انتظار رفتار معقول در دانشگاه را از آنان دارید؟!
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
      4 2
      دانشجویی که می خواهد مثلا از جوانیش لذت کثیفی ببرد و هر روز با یکی باشد مگر ازدواج می کند؟
  • حسين DE ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    پس اين آقاى وزير علوم چيكاره است ؟
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    2 2
    دانشجوها برای دانشگاه تصمیم خواهند گرفت و به شما ربطی نداره
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1 0
    به وزیر علوم پبشنهاد میکنم بعضی افراد را مانند ظریف و خیلی های دیگه را باز نشسته کنند که حرف جدیدی برای گفتن ندارند
  • مرصاد IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 1
    اساتید شیفته غرب ؛ ، عامل رخنه فرهنگ خودتحقیری ، غربزدگی و دنیاطلبی ، دربین دانشجویان هستند !!
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    ای وای
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام آخه درد اینجاست.هرکی از هر جارونده می شه.در دانشگاه به روش بازه.وتندی می ره استاد دانشگاه می شه. بیچاره دانشجوها که باید عقده های افراد مطرود رو هم تحمل کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس