کد خبر 1275418
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷

سیر سیاه همان سیر خام تازه است که در یک فرآیند مشخص، تخمیر شده است. تخمیر سیر تازه به این صورت است که آن را به مدت ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای ۶۰ تا ۷۷ درجه و در رطوبت ۸۰ تا ۹۰ درصد نگهداری می کنند. کار راحتی نیست اما بعد از تخمیر، سیر حالت ژله ای پیدا می کند، رنگ حبه های سیر، سیاه می شود و مزه شیرینی پیدا می کند.

از سال ها قبل، مردم کشورهای شرق آسیا مانند کره و ژاپن از سیر سیاه برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند و یکی از رازهای سلامتی خود را در مصرف این ماده بی نظیر و مقوی می دانستند. خواص سیر سیاه نه تنها برای درمان بیماری هاست، بلکه مصرف آن برای افراد سالم هم باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و سلامتی و جوان ماندن می شود.

سیر سیاه و خواص شگفت انگیز آن بر اساس پژوهش های علمی

خوردن روزانه یک یا دو حبه سیر می تواند به سلامت بدن کمک زیادی بکند، اما این کار دردسرهای زیادی دارد؛ مزه و بوی بد آن که به راحتی هم از بین نمی رود، یک مشکل اساسی است. برای رفع این مشکل، می توانید سیر سیاه مصرف کنید. سیر سیاه نه تنها خواص سیر را دارد، بلکه در بعضی خواص و فواید، چند برابر سیر معمولی خاصیت دارد! مثلا سیر سیاه 4 برابر سیر معمولی خواص ضد سرطانی دارد، چون مواد آنتی اکسیدانی در سیر سیاه در طی فرآیند تخمیر چند برابر شده است. به علاوه سیر سیاه دیگر بو و طعم بد سیر تازه را ندارد و هم خوردن آن راحت و مزه آن کمی شیرین است، و هم بوی بدی ندارد. به همین راحتی می توانید با خوردن سیر سیاه، از مزایا و فواید سیر بهره مند شوید، بلکه هم بیشتر!

تفاوت سیر سیاه با سیر سفید

سیر سیاه همان سیر سفیدی است که تخمیر شده است. در فرآیند تخمیر، آنتی اکسیدان های سیر سیاه حداقل 4 برابر بیشتر از سیر سفید می شود. آنتی اکسیدان ها در پیشگیری از بیماری ها و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش اساسی دارند. سیر سیاه مزه نسبتا خوب و شیرینی دارد و بوی بد سیر تازه را ندارد. سیر سیاه  بر خلاف سیر، نرم و ژله ای است.

سیر سیاه و خواص شگفت انگیز آن بر اساس پژوهش های علمی

خواص سیر سیاه

سیرسیاه خواص شگفت انگیزی دارد و برای موارد زیادی مثل دیابت، سرطان، فشار خون، چربی خون، آلرژی، کبد چرب، بیماری های قلبی عروقی و التهاب مفاصل مفید است. حتی برای لاغر شدن هم می توان از سیر سیاه در کنار ورزش و تحرک بدنی استفاده کرد و موثر است. همه خواصی که در این مقاله به آن اشاره می شود، بر اساس مستندات علمی و تحقیقات انجام شده است.

سیر سیاه و لاغری

مطابق تحقیقات انجام شده، سیر سیاه خاصیت چربی سوزی دارد و چربی های مضر خون، چربی های رسوب کرده در رگ ها و قلب و تا حدی هم چربی های انباشته زیر پوست را کاهش می دهد. تحقیق روی موش ها نشان داده است که موش هایی که در اثر مصرف غذاهای چرب، دچار چاقی می شوند، با مصرف سیر سیاه در طول یک تا دو ماه، به مرور لاغر شده و آثار بهبود در کبد و کاهش چربی خون در آن ها مشاهده می شود.

البته تاثیر سیر سیاه برای لاغری وقتی قابل توجه است که فرد از مصرف غذاهای چرب خودداری کرده و در کنار مصرف سیر سیاه، به ورزش و انجام تمرین های لاغر کننده بدنی بپردازد.

خواص سیر سیاه برای زود انزالی

در مورد تاثیر سیر سیاه بر زود انزالی تحقیقات کمی انجام شده است؛ اما این تحقیقات نشان می دهد که هم سیر و هم سیر سیاه به علت داشتن روی و منیزیم، در درمان زود انزالی مردان موثر هستند. با این حال تحقیقات در این زمینه کافی نیست.

برخلاف بعضی ادعاها، سیر سیاه در درمان مشکل نعوظ نقشی ندارد. برای درمان این مشکل می توان از جینسینگ استفاده کرد. در یک پژوهش محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف جینسینگ کره ای دو برابر مصرف یک داروی شیمیایی، برای درمان اختلال نعوظ موثرتر است.

سیر سیاه و سرطان

سیر سیاه چندین برابر سیر معمولی آنتی اکسیدان دارد. آنتی اکسیدان ها نقش اساسی در پیشگیری و درمان سرطان دارند. رادیکال های آزاد درون بدن، عامل ایجاد سرطان هستند. افرادی که سیر سیاه را به صورت روزانه مصرف کنند، مقدار زیادی آنتی اکسیدان در بدنشان وجود خواهد داشت و این آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد را از بین می برند. تاثیر مصرف سیر سیاه در کمک به درمان سرطان هم در تحقیقات متعددی تایید شده است.

سیر سیاه و خواص شگفت انگیز آن بر اساس پژوهش های علمی

سیر سیاه و دیابت

در تحقیقات ثابت شده که سیر سیاه برای بهبود دیابت و عوارض آن مفید است. سیرسیاه عمل هموستاز را در خون بهبود بخشیده و از این طریق باعث کنترل قند خون می شود. به علاوه آنتی اکسیدان موجود در سیر سیاه باعث پیشگیری از دیابت و یا بهبود عوارض دیابت و مشکلات ناشی از آن می شود.

سیر سیاه و گرفتگی رگ ها

سیر سیاه خاصیت چربی زدایی و چربی سوزی دارد و چربی های رسوب کرده در عروق و رگ ها را از بین می برد. همین امر باعث سلامت رگ های قلبی و خود قلب می شود.

سیر سیاه برای فشار خون

خوردن سیر سیاه می تواند باعث کاهش فشار خون شود. سیر سیاه برای افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند بسیار مفید است. افرادی که فشار خون پایینی دارند، باید سیرسیاه را با غذاهایی که فشار خون را بالا می برد مصرف کنند تا مشکلی برایشان پیش نیاید.

طریقه مصرف سیر سیاه

سیر سیاه را می شود خالی خورد. می توانید سیرسیاه را با سایر غذاها هم ترکیب و مصرف کنید. می توانید سیر سیاه را روی نان تست پهن کنید و مصرف کنید. مصرف روزانه یک حبه درشت سیر سیاه توصیه شده است. اگر برای درمان از سیر سیاه استفاده می کنید می توانید دو یا نهایتا سه حبه در روز مصرف کنید.

سیر سیاه و خواص شگفت انگیز آن بر اساس پژوهش های علمی

تولید سیر سیاه

برای تولید سیر سیاه باید آن را به مدت ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای ۶۰ تا ۷۷ درجه و در رطوبت ۸۰ تا ۹۰ درصد نگهداری کنید که کار آسانی نیست. تولید سیر سیاه در خانه هم امکان پذیر است ولی کار سختی بوده و شاید به صرفه نباشد. برای این کار باید کف پلوپز توری پایه دار بگذارید تا سیرها با کف تماس نداشته باشند. سیر تازه با غلاف کامل را در کاغذ و سپس در سلفون کافی پیچیده و روی توری بگذارید. مقدار خیلی کمی آب کف پلوپز بریزید و درب آن را ببندید. حالا باید دمای پلوپز را روی 70 درجه تنظیم کنید و حداقل 20 تا 30 روز صبر کنید. بعد از این مدت یکی از سیرها را امتحان کنید؛ اگر خوب تخمیر شده بود، سیر سیاه شما آماده است؛ در غیر این صورت اجازه دهید چند روز دیگر سیرها تخمیر شود.

خرید سیر سیاه

همان طور که گفته شد تولید سیر سیاه کار آسانی نیست و وقت گیر و هزینه بر است. معمولا سیر سیاه در مغازه ها و فروشگاه ها پیدا نمی شود و بهتر است آن را از تولید کننده مطمئن خریداری کنید. هنگام خرید سعی کنید سیر سیاهی تهیه کنید که اولا از سیر سفید با کیفیت تولید شده باشد، ثانیا فرآیند تخمیر را به خوبی طی کرده باشد و ثالثا در دمای پایین و شرایط بهداشتی نگهداری شود.

سیر سیاه بایادی ویژگی های گفته شده را داراست و با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بایادی، می توانید سیر سیاه را مستقیم از تولید کننده مطمئن و با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنید. برای رفتن به این فروشگاه اینجا را لمس کنید: فروشگاه اینترنتی بایادی. برای تماس با این فروشگاه با شماره  03191015510 تماس بگیرید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس