گفتگوی روسیه و معاون دبیرکل سازمان ملل در خصوص افغانستان و سوریه

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از برگزاری دیدار دوجانبه میان معاون وزیر خارجه روسیه و معاونین دبیرکل سازمان ملل در خصوص مسائل منطقه از جمله افغانستان، لیبی و سوریه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «سرگوی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه امروز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «رزماری دیکارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در خصوص افغانستان، روند دستیابی به صلح در این کشور و همچنین منازعات منطقه ای گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای رسمی، ضمن تایید خبر برگزاری این دیدار دوجانبه اعلام کرد: طرفین با تمرکز بر موضوعات منطقه ای پیش روی شورای امنیت سازمان ملل متحد، درباره طیف وسیعی از موضوعات موجود در دستور کار سازمان ملل، از جمله وضعیت افغانستان، سوریه، لیبی و حل و فصل مسأله فلسطین و اسرائیل گفتگو کردند.

به گفته وزارت خارجه روسیه، معاون وزیر خارجه این کشور همچنین با «ژان پییر لاکروئیکس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور مربوط به صلح گفتگو کرد. دو طرف در این دیدار همچنین در خصوص مساله پیمان امنیت دسته جمعی (CSTO) و نقش این پیمان نظامی در حفظ صلح و ثبات منطقه ای با یکدیگر به مذاکره پرداختند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس