روسیه

وزارت دفاع اوکراین مدعی شد که شماری جت جاسوسی روسیه وارد منطقه پدافند موشکی این کشور شدند.

به گزارش مشرق، فرماندهی نیروی هوایی اوکراین مدعی شد که هواپیماهای جاسوسی روسیه به منطقه تمرینی ارتش اوکراین رخنه کردند.

به نوشته وبگاه «یوکرین وایر» به نقل از وزارت دفاع اوکراین، جنگنده‌های «سوخو-۲۴» و «ایلوشین- ۲۰» روسیه روز شنبه وارد منطقه رزمایش  نیروهای موشکی و پدافند هوایی اوکراین در دریای سیاه  شدند و حریم هوایی این کشور را نقض کردند.

بنابر ادعای ارتش اوکراین، هواپیماهای روسی بارها و بارها وارد منطقه ممنوعه شده و حتی از مسیر موشک‌های هدایت شونده ضد هوایی که به سمت پهپادهای «بی پی ۳ ریس» شلیک شده بودند، عبور کردند.

«بوریس ژنوف» فرمانده نیروهای موشکی اوکراین گفت، روسیه اقداماتی تحریک آمیز انجام می‌دهد و خلبانان نظامی خود را به خطر می‌اندازد.

اوکراین دوشنبه گذشته رزمایش نظامی مشترک خود را با ایالات متحده و دیگر نیروهای ناتو برگزار کرد. سخنگوی وزارت دفاع اوکراین گفت که ۴۰۰۰ نظامی اوکراینی و ۲۰۰۰ نظامی خارجی در رزمایش «راپید تردینت ۲۰۲۱» که تا یکم اکتبر ادامه دارد، شرکت کرده‌اند.

ارتش آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد این رزمایش شامل یک تیم رزمی تیپ از گارد ملی واشنگتن است که از آوریل به عنوان بخشی از یک نیروی آموزشی چند ملیتی در اوکراین مستقر شده است.

نیروهای ۱۲ کشور در مجموع برای افزایش همکاری بین کشورهای ناتو و شریک و نشان دادن آمادگی مشارکت خواهند کرد. این رزمایش در پی رزمایش عظیم روسیه  در روزهای گذشته است که روسیه می‌گوید ۲۰۰ هزار نظامی در آن شرکت داشتند. کی‌یف و ناتو روسیه را متهم می‌کنند که نیروهای بیشتری را نزدیک مرزهای اوکراین مستقر کرده است.

دولت آمریکا به بهانه به افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه و تقویت قدرت تدافعی و رزمی اوکراین، اعلام کرده که کمک ۶۰ میلیون دلاری به این کشور ارائه می‌دهد.   یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت که این کمک‌ها شامل سامانه‌های ضد خودروی زرهی «جاولین» و دیگر سامانه‌های تدافعی و رزمی خواهد بود.

ایالات متحده بعد از الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ و وقوع درگیری‌ها در منطقه خودمختار «دونباس» در شرق اوکراین، به بزرگترین تأمین‌کننده تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کی‌یف تبدیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 0
    اوکراین هم دلش را به آمریکا و آلمان خوش کرده که در جنگ احتمالی با روسیه به کمکش خواهند آمد و با روسیه خواهند جنگید به خاطر اوکراین!! عجب ابله هایی تشریف دارن آمریکایی که افغانستان را به طالبان دشمن بیست ساله اش هدیه داد.
  • بازنشسته ایرانی IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    2 2
    اوکراین یانمیفهمد یاخودش را به نفهمی زده؟ هر کسی یاکشوری که به امریکا تکیه کند خیلی خیلی احمق است چون امریکا اصلأ قابل اعتماد نیست وفقط میخواهد در منطقه باکمک سایرکشورها به نفع خودش جاسوسی بکند دلش برای کسی نسوخته وهروفت که اوضاع به نفعش نباشد پابه فرار میگذارد
  • IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 1
    ما ترکان اکراین جنوبی خواهان اتحاد با ترکان کوبا هستیم، ترکها اولین کسانی بودند که قاره آمریکا را کشف کرددند، کریم پوست کلفت، بچه پارس آباد بود که آمریکا را کشف کرد ،بختطر همین آمریکا با ترکها بد شده
  • US ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    اوکراین بهتره باروسیه در نیفته چون روسیه همانطور که کریمه رو ضمیمه خاک خود کرد و اوکراین هم کاری نتوانست بکنه خود اکراین رو هم مجبور بشه میگیره و ناتو و آمریکا هم هیج غلطی نمیتوانند بکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس