رونمایی از کشتی جنگی مدرن قطر در ترکیه

قطر از یک کشتی جنگی مدرن در شهر استانبول ترکیه رونمایی کرد که در چارچوب همکاری دوجانبه وارد ناوگان این کشور خواهد شد.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، اداره ارشاد اخلاقی نیروهای مسلح قطر اعلام کرد، عبدالله بن حسن السلیطی، فرمانده نیروهای دریایی قطر به همراه عدنان اوزبال، همتای ترکیه‌ای خود از یک کشتی جنگی قطری رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

ترکیه در سوریه چگونه سنگ روی یخ شد؟

این کشتی مدرن از نوع "LCT۸۰" است و رونمایی از آن در بازدید از کارخانه کشتی سازی در شهر استانبول ترکیه بود.

در این مراسم افتتاحیه محمد راشد العوامی، وابسته نظامی قطر در آنکارا و مسؤولان ارشد دو شرکت برزن و شرکت کشتی سازی آناتولی و شماری از افسران ارشد قطری و ترکی حضور داشتند.

رونمایی از کشتی جنگی مدرن قطر در ترکیه

وزارت دفاع قطر ویدیویی را از این رویداد منتشر کرد که منعکس کننده همکاری دو جانبه بین قطر و ترکیه است. این ویدیو با این عنوان «فرمانده نیروهای دریایی قطر کشتی فوئیرات را رونمایی می‌کند» منتشر شد.

روابط ترکیه و قطر شاهد توسعه روزافزون و همکاری بی‌وقفه در سطوح مختلف، با هماهنگی و توافق سیاسی فراوان در دیدگاه‌ها نسبت به بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مسائل خاورمیانه است.

روابط دو کشور در سطح نظامی در ژوئن ۲۰۱۷ پس از اینکه توافقنامه همکاری نظامی پس از تصویب پارلمان ترکیه به اجرا درآمد، تقویت یافت.

به موجب این توافق، پایگاه نظامی ترکیه در قطر تاسیس و رزمایش‌های مشترک برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 43
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    40 30
    اين اروپايي ها و آمريكايي ها خودشون نتونستن حريف ايران بشن و كتك خورده بيرون رفتن حالا براي ما تركيه و قطر و پاكستان و عربستان رو علم كردن. نمونه كارشون رو اين روزها در پشتيباني از طالبان در افغانستان ميشه ديد. تركها در شمال ايران هم براي ما شاخ و شونه ميكشن و مدام دارن ارمنيها و ايرانيها رو آزار ميدن. نمونه اش بستن مرز ما با ارمنستان و باجگيري از راننده هاي كاميونهاست. بايد كاري بكنيـــــــــــــم.
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      19 8
      بهترین اینه هرکاری از دستت بربیاد رو بکنی و نتیجه رو بسپاری به خدا
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      14 18
      نگران نباش هیچکدام اینها ساخت ترکیه نبست. ترکیه فقط کار مونتاژ و بازاریابی را برای سازنده های اروپایی انجام میدهد. ترکیه جنگ افزارهای دریایی را بیشتر از اسپانیا میخرد برای مثال ناو هلیکوپتر بر کلاس خوان کارلوس را از اسپانیا خریده و با نام آنادولو به عنوان ساخت ترکیه معرفی کرده است و یا ناو جنگی کلاس میلگم در واقع آوانته 2000 اسپانیا است که ترکیه فقط مونتاژ و بازاریابی میکند . اصولا ترکیه طراح و سازنده نیست.
    • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      7 6
      خدا بی نوبت شفات بده . امثال شماها کشور رو به این روز انداختن . ترکیه بیشتر از هر کشوری در مورد هسته ای طرف ایران رو گرفت . ولی امان از دست شما فاشیست های حسود . دم ترکیه گرم واقعن سیاست ورزی رو باید از اونا یاد گرفت که چطور منافع کشورشون رو به حیل مختلف به دست میارن . چطور با برگ روسیه از آمریکا امتیاز میگیره چطور با برگ ناتو و امریکا از روسیه امتیاز میگیره چطور با برگ پناه جو ها از اروپا امتیاز میگیره چطور از ما بخاطر مسائل تحریم و هسته ای امتیاز میگیره قضیه قطر و تحریم 4 کشور عربی عربستانو خاشقجی و...... سیاست در کشور ما کجاست دقیقن منافع ما کجاست پس؟!!!!
  • آرش کمانگیر IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    20 1
    به نام خدا . سلام . این کشتی از نوع لندینگ کرافت سنگین ویژه حمل تانک و ادوات زرهی است . اینگونه کشتیها ویژه انتقال نیروهای پیاده و زرهی و درواقع کشتیهای تهاجمی برای تازش دریا به ساحل هستند .
    • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      31 9
      البته روی کاغذ. در عمل قطری‌ها بی‌خاصیت‌تر از این حرف‌ها هستند. حمله عراق به کویت و تسلیم فوری این کشور را با وجود حجم زیادی از اسلحه یادمان نرود.
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    43 39
    احسنت به دور از تعصب، صنایع نظامی ترکیه و بخصوص صنعت دریایی بسیار پیشرفته هست.
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      9 19
      ببخشید برای ما نیست برای ما هم تعدادش بیشتر هم جدیدهستند وهم بومی هستند تازه درجنگ هم به کار گرفته شده البته فکر میکنم باید این موضوع را سرچ کنید که درجنگ باداعش که ترکیه هم بهشون کمک میکرد وحمله ی عراق به ترکیه انهم دوبار به کار گرفته شده است یانه البته یک موضوع رایادتان باشید وقتی امریکا نتوانست موشک های مارا منهدم کند دیگه نشون داده شده که ما چه قدرت نظامی داریم منظو پایگاه اعین الاعسد است
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      16 9
      صنعت دفاعی ایران در حوزه هایی که سرمایه گذاری کرده مثل موشک بالستیک و کروز و سیستم های پدافند هوایی هم پیشرفته هست هم قدرت خلق سلاح داره ولی در حوزه صنایع دریایی هنوز در فاز مهندسی معکوس ناوچه های انگلیسی هستیم .
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      2 6
      فقط پهپاد و موشک
  • ایوب IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    27 20
    ول باید بگم مرز ترکیه وایران مرز دوستی وبرادری هستش .
    • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      16 6
      انشا ا... مرز دوستی باقی خواهد ماند به حول وقوه الهی
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      7 7
      .ما هم احمدوالله هیچ دوستی دور ورمان نداریم!
    • DE ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      11 11
      کشور دوست؟ مثل اینکه توی باغ تشریف نداری ها. ببخشیدا نه اینکه کشورهای دوست غربس بر سر ماسک و مواد شوینده و دستمال توالت همدیگر را تیکه و پاره نکردند و حتی سازمان‌های جاسوسی اشان از همدیگر دزدی کردند. حالا تو دنبال چه دوستی میگردی توی قرن ٢١ خودت دانی. هیچ کشوری دوستت نیست و هر کسی به منافع خودش فکر می‌کند و درست هم همینه.
    • آذری iran IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      4 8
      مرز ایران و ترکیه مرز دوستی است من خودم آذری ایران عزیز هستم عاشق سرزمینم ایران ، سرباز ایرانم
  • ایوب IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    16 18
    شماها کی هستین اینقدر با حرفها ی غیر منطقی وهیاهو سعی در ترغیب کشور به جنگ میکنید آیا از جنگ میدان دیپلماسی وغیره چیزی میفهمید لطفا ی کی از شما جواب بدهد؟
    • افشین IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 2
      تا اینجا که من خوندم فقط،شما از کلمه جنگ استفاده کردید. برخی نظرات که جنبه فنی دارند و از همه مهمتر و بهتر هستند بود و برخی نظرات هم امنييتي. همسایه ها ممکنه با هم اختلافات ریز و درشت داشته باشند ولی همچین اختلافاتی بین همسايگاني که منافع مشترک اقتصادی و یا امنييتي با هم دارند و در بخشهایی نیاز،به هم دارند جنگ اتفاق نميوفته. بنظر شما خودت بیشتر از بقیه منظور خاصی داری.
  • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    23 22
    خوب است که ، به پيشرفت هاي گسترده تركيه هم نگاه كنيد!
    • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      11 15
      ما هم پیشرفته ایم فقط اگر خودتحقیران ببینند
    • افشین IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 1
      به پیشرفت همه باید نگاه کرد و البته عمق این پیشرفت را باید سنجید که آیا درونزاست یا برونزا و در چه شرایطی حاصل شده. اما بیشتر از پیشرفت دیگران برای ما باید پیشرفت خودمان با همان سنجش عمق و شرایط مهم باشد.
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    28 17
    واقعا جای تعجب هست ترکیه بدون نفت وبا آن همه عقب ماندگی چطور به این درجه از پیشرفت رسیده ؟
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      7 22
      ماهم رسیدیم
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
      16 4
      صنعت کشتی و قایق سازی ترکیه قدمت دیرینه داره . اروپائی ها کشتی تفریحی و صنعتی ( ماهیگیری) . سفازش میدادند .
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 3
      صنعت کشتی سازی ترکیه به دوران عثمانی می‌رسد که یکی از قدرتمندترین ها بوده اونموقع تنها چند کشور اروپایی همراه با عثمانی سازنده کشتی بودن
    • افشین IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 2
      شما گویا مرغ همسایه براتون غاز هست. دوما کدوم عقب ماندگی؟ کدوم پیشرفت؟ در چه شرایطی. هر چند که پیشرفت کشورهای مسلمان باید باعث خوشحالی ما باشد حتی اگر اختلاف سليقه و اختلاف سیاست داشته باشیم اما بزرگنمایی بیش از حد چه در مورد خودمان و چه در مورد دیگران اشتباه محض هست.
  • GE ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    17 16
    سپاه عزیز ماهم باید زودتر کشتی های ساخته شده با فناوری کوانتومی رو رسانه ای کنه بنظر درست نیست بیشتر از این قدرت کوانتومی خودمون رو پنهان کنیم
    • افشین IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      3 2
      کوانتومی؟ میشه لطف کنید در مورد کشتی کوانتومی و مزاياش یه دو خط توضیح بديد!!! در اینکه همه کشورها محرمانه هایی دارند شکی نیست و در اینکه سپاه و ارتش هم توان از اصي،برای روز مبادا دارند باز هم درست هست ولی کشتی کوانتومی دیگه از اون حرفهاست. باز اگه رادارش رو می گفتی ابرومندتر بود
  • US ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    13 11
    ما باید سلاحهای با فناوری کوانتومی مان را هرچه زودتر رونمایی کنیم تاخیر بیش از این جایز نیست
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    16 8
    اونهایی که مدام از مونتاژ صحبت میکردند باید بدونند ساخت بدنه کشتی جنگی و ناو از پیشرانه اون بسیار سخت تره وقتی اگاهی ندارید حرف نزنید
    • افشین IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 3
      فکر کنم این دقیقا در مورد خودت درست باشه که بدون اطلاعات افاضات میکنی. ساخت هر قطعه و سامانه ای سخت هست و ما کار صنعتی اسان نداریم. اما معما چون حل شود آسان شود.در،ساخت بدنه مهمترین رکن کار محاسبات مرکز ثقل و تعادل کشتی در تمامی شرایط،آب و هوایی هست که باید با در نظر گرفتن دیگر قطعات و سامانه ها در بدنه و وزن و مکان آنها بدست بیاد. والا ساخت یک لگن فولادی یا المينيومي بدون این محاسبات هیچ ارزشی،ندارد. ما هم اطلاعاتی نداریم که این محاسبات داده شده و اصلا این بدنه و سامانه های نصب شده در آن کپی هست یا طرحی جدید. اما نه بدنه و نه پيشران هیچکدام فناوری الکترونیکی و اپتیکی یک شناور نظامی نمیشود . اصل مطلب اینهاست و بعد سامانهدهاي سلاح . شما هر وقت در مورد این سازه اطلاعات جامع داشته باشی،تازه میتونی نظر بدی. الان که معلوم نیست مونتاژ هست یا ساخت داخل. برای خود ما شرایط تحریمی اوضاع رو تعریف میکنه والا ما اطلاعات خودمون رو هم نداریم
  • ایرانی تبار IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    17 10
    واقعا باید تاسف خورد به حال صنعت کشتی سازی خودمون، نمیدونم این همه میگن ما ساختیم و ما صادر کردیم دقیقا چی و کجا..!؟؟ حتی نتونستیم یه قرارداد سفت و محکم با همسایه هامون ببندیم برای ساخت و تحویل کشتی، ما که مثلا سرآمدیم تو این صنعت..
    • افشین IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 2
      باید اول بحال خودت تاسف بخوری که بی خبر نظر میدی. ما بیش از یک دهه قبل نفتکشهاي کلاس افراماکس و کانتینر برهای ۳۵۰۰۰ تنی رو هم برای خودمون و هم براي صادرات ساختیم و صادر هم کردیم و با یک سرچ می تونید در بیارید.الان هم داریم برای خودمون و برای کشورهایی که مثل ما تحریم آمریکا هستند می سازیم اما همه نميتونند از ما خرید کنند چون از تحریمهای عمو سام ميترسن. صادرات نباید فقط نظامی باشه که. در بعد نظامي هم ما صادرات بدون بوق زدن داریم که بعضی اوقات خبرش درز میکنه.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 9
    سود مونتاژ و داد و ستد با دیگر شرکا بیشتر است یا بومی سازی؟
    • افشین IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 1
      بستگی به نوع کالا و تیراژ ساخت اون داره.اما در معاملات نظامی شرط اول سیاست هست. يعنيذخيلي از خریدها سیاسی هست و خریدار بنوعی تصمیم به دادن مبلغی به فروشنده دارد و در شرایط دیگه ای هم نیازمند کالایی هست. مثلادعربستان از آمریکا خرید میکند با اینکه اصلا ممکن هست نیاز نداشته باشد .ولی باید بخرد. اما در صادرات کالاهای نظامی بومی سازی سود بالا و سرشاري دارد.که از سود مواد مخدر هم بیشتر هست. مثلا یک رادار بومی سازی شده توسط خود ما که در مرحله اول فقط یک دستگاه ساخته شده یازده برابر ارزانتر از رادار هم طراز و هم پایه خودش بود. تازه این يگدستگاه بود و اگر چندین دستگاه ساخته شود هزینه پژوهش و تست ها و غیره سرشکن شده و قیمت پائینتر هم می آید.
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 11
    شرکای آمریکا همیشه ویترین شیک داشتند تا عوام به به چه چه کنند گند قضیه وقتی درمی آد که دست غرب از پشت این شرکا کنار بره مگر در همین ایران خودمان ارتش ممدرضا پهلوی به قدرت و فناوری معروف نبود ؟ چقدر تبلیغات می کردند ؟ تهش انقلاب شد معلوم شد ایران توانایی ساخت سیم خاردار هم ندارد! بالاخره دیر یا زود واقعیت های ترکیه هم برای عوام آشکار می شه یا دست غرب بنحوی از پشت ترکیه کنار می ره یا ترکیه درگیر یک جنگ واقعی می شه تا گندش درآد .
  • حیدر کرار IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 11
    چرا اینقدر زور میزنید ترکیه رو پیشرفته جلوه بدید اگه ما ایرانیا اونجا آپارتمان نخریم و کنسرت نزنینم اقتصاد ورشکسته اونا بیشتر به چشم میاد با۵۰۰میلیارد دلار بدهی کشتیهای ما اقیانوس اطلس رو بدونه پهلو گیری رفتن و برگشتن بومی سازی قایق های کوچک ما مجهز به پرتاب موشک هستن خود امریکا هم نتونستن انجام بدن چون قایق کمک با شلیک تعادلش بهم میخوره این یعنی تکنولوژی چرا مرغ همسایه غازه
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    8 6
    پان ترکها سعی میکنن الکی ترکیه و آذربایجان رو باد کنن اینا رو زیاد جدی نگیرید اگه ترکیه مثل ایران تحریم میشد جای پهباد فقط توانایی بادکنک هوا کردن داشت الان هم همه املاک ترکیه رو ایرانیها خریدن نتیجه اینکه الان اکثریت جمعیتش ایرانی شدن و زبان فارسی در کنار کردی و یونانی و ارمنی و عربی و روسی باید در این کشور رسمی بشه طبق قانون اساسی ترکیه
    • TR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      1 10
      شما اریایی ها به کود انسانی تورک ها محتاج هستید اگه نفت و گاز نبود هم دیگه رو میخوردید
  • Ismail IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    3 3
    تورکیه مونتاژ میکند خودش نمیسازد مشرق در خبر هات دقت کن تورکیه در طول عمرش حتا یک ماه هم تحریم نشده اگر تحریم بشه اولا هیچ کشوری به اینها شفارش نمیده و دوما اینقدر اسوده به اینور و اونور خدمات نمیتونه بده اگر تحریم بشه یه سال هم دوام نمیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس