اسکورت بمب افکن بی-52 آمریکا از سوی جنگنده‌های سوخو-35 روسیه

جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه در ماموریتی موفق یک فروند بمب افکن راهبردی آمریکا را ازحریم هوایی روسیه دور کردند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از شناسایی و رهگیری یک بمب افکن راهبردی آمریکا از سوی جنگنده‌های خود نزدیک مرزهای روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از وزارت دفاع روسیه، نیروی هوایی روسیه سه فروند  هواپیمای جنگنده نسل چهارم «سوخو-۳۵» که ناتو  آن را «فلانکر» می‌نامد را برای رهگیری یک بمب افکن راهبردی دوربرد «بی-۵۲» نیروی هوایی آمریکا که به مرزهای روسیه در اقیانوس آرام نزدیک شده بود  عازم این ماموریت کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این سه هواپیمای جنگنده، بمب افکن آمریکایی را از حریم هوایی روسیه دور کردند.

در بیانیه وزارت دفاع تاکید شده است که بمب افکن آمریکایی قبل از عبور از مرز روسیه رهگیری شده است. در این بیانیه آمده است که نیروی هوایی روسیه هواپیمای آمریکایی را با رعایت کامل قوانین هوانوردی بین‌المللی اسکورت کرد.

سوخو -۳۵ یک جنگنده چندمنظوره تک‌خلبان ساخت روسیه با قابلیت مانور بالاست. سوخو-۳۵ در سازمان ناتو با نام فلانکر-E شناخته می‌شود. این جنگنده توانایی انجام گستره‌ای از دشوارترین مانورها ازجمله مانور کبرا، را در بالاترین کیفیت داراست.

کشورهای عضو ناتو بطور معمول جت‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین خود را برای گشتزنی نزدیک مرزهای روسیه، به ویژه مرزهای غربی این کشور اعزام می‌کنند. نیروی هوایی روسیه نیز به نوبه خود جنگنده‌های خود را برای دفع هواپیماهایی که بیش از حد به مرز نزدیک می‌شوند به ماموریت می‌فرستد.

 کرملین بارها رفتار ناتو را محکوم و اعلام کرده است که این گونه اقدام‌ها خطر درگیری ناخواسته را به همراه دارد.

وزارت دفاع روسیه هفته گذشته نیز اعلام کرد که شماری جنگنده‌های پیشرفته ناتو، بمب‌افکن‌های اتمی این کشور را بر فراز دریای بالتیک اسکورت کردند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب افکن راهبردی «توپولوف-۱۶۰» این کشور حین پرواز بر فراز دریای بالتیک با شماری از جنگنده‌های ناتو مواجه شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود که بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه پرواز معمول در حریم هوایی بین‌المللی انجام می دادند. نوع جنگنده‌های ناتو «اف-۱۶» متعلق به ایتالیا و دانمارک، جنگنده «اف-۱۸» فنلاند و جنگنده «ساب» متعلق به سوئد اعلام شد. بمب‌افکن‌های روسی در این ماموریت ۸ ساعته  جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و «سوخو-۲۷» روسیه را همراهی می‌کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    2 6
    میترسن واگر نه میزاشتن نفوذ کنه بعد نابودش می کردن.
    • محمد IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      3 0
      مغزهای کوچک زنگ زده...
  • خلبان حرفه‌ای بمب افکن IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    اسکورت یعنی پشتیبانی. بجاش باید میگفتید رهگیری کرد نه اسکورت
  • GB ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 9
    مسلما افتخار بزرگی نصیب این خلبان های روسی شده و تا اخر عمر قراره برای نوه ها و نتیجه هاشون این خاطره رو با افتخار تعریف کنن اسکورت بمب افکن های قوی ترین ارتش تمام تاریخ کم افتخاری نیست همین که بی 52 رو از نزدیک ببینی و زنده بمونی برای هر کسی ییش نمیاد
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      6 4
      همین که نزدن بترکونن بی 52 ها رو خدا رو شکر کنید
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 2
      روسیه خودش تا دلت بخاد ازینا داره اینا برای ما و امثال ماست فسقلی
    • سید عبدالله قریشی بوکانی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      4 3
      افتخار برای سپاه ماست وقتیکه نظامیان امریکایی زیر پاشون زانو زده بودند، یکی شلوارشو خیس کرده بود، دوتای دیگه زار میزدن ... شما همون بهتر که نوکری اربابانت امریکا و انگلیس خبیث رو به جا بیاری
  • ارش IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    احسنت
  • نصرت الله شیردل IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    0 0
    عالی
  • رضا IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    0 0
    مبارک باشد این بازیواون بازی۳
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    امریکا استاد متخصص تبلیغات است مثلا در جنگ ۱۹۷۴ موشکهای سام روسی بیشتر از ۵۰۰ هواپیمای اسرائیل را ساقط کردند که بیشتر آنها فانتوم بود اما امریکا بطور مطلق در ابن باره حرف نزد اما در باره بمباران بعد از خیانت افسران مصری که سایت موشکی مصر را تحویل اسرائیل دادند که دیگر توان رهگیری هواپیماهای اسرائیل را نداشتند تمام نیروهای مصری زیر بمباران اسرائیل قرار گرفتند امریکا جهان را پر غزل تبلیغات کرد گهواره فانتوم چنین است چنان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس