کد خبر 1277436
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
شولتز: دولت ائتلاف سه حزبی تشکیل می دهم

«اولاف شولتز» رهبر حزب سوسیال دموکرات اعلام کرد که وی بر این باور است که دولت آینده آلمان باید ترکیبی از سه حزب سوسیال دموکرات، دموکرات آزاد و سبز باشد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «اولاف شولتز» رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرد که پس از پیروزی در انتخابات فدرال، مأموریت تشکیل دولت جدید آلمان را با حزب سبزها و حزب دموکرات آزاد (FDP) بر عهده گرفته است.

شولتز امروز دوشنبه اعلام کرد که معتقد است سوسیال دموکرات ها، دموکرات های آزاد (FDP) و سبزها باید بخشی از دولت جدید آلمان باشند.

وی در همین رابطه گفت: سه حزب، پس از انتخابات قدرت گرفتند: سوسیال دموکرات ها، سبزها و دموکرات های آزاد. این یک درخواست واضح است که توسط شهروندان این کشور تدوین شده است. این سه حزب باید دولت بعدی را رهبری کنند.

پیشتر کمیسیون انتخاباتی آلمان اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که حزب سوسیال دموکرات توانسته است با کسب ۲۵.۷% آراء سایر رقبای خود را شکست داده و عنوان حزب پیروز را به خود اختصاص دهد.

بدین ترتیب، اولاف شولتز از حزب سوسیال دموکرات، که سمت وزارت امور مالی آلمان در دولت ائتلافی مرکل را برعهده داشت، جانشین آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با ۱۶ سال سابقه صدارت خواهد شد.

طبق نتایج اعلام شده، حزب محافظه کار اتحادیه احزاب مسیحی (دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) با کسب ۲۴.۱ درصد آرا در مرتبه دوم و حزب سبزها نیز با ۱۴.۸ درصد آرا در مرتبه سوم قرار گرفتند.

سایر احزاب شرکت کننده در این انتخابات عبارت بودند از حزب دموکرات آزاد آلمان با ۱۱.۵ درصد آرا و حزب آلترناتیو برای آلمان با ۱۰.۳ درصد آرا که به ترتیب در مرتبه‌های چهارم و پنجم این انتخابات قرار گرفتند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • روح IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 0
    در این انتخابات از ۶۰۰۰۷۶۵۲ واجد شرایط رای دهی ، ۵۱۰۰۸۴۳۸ نفر رای دادند و مشارکت بی سابقه ۸۵ درصدی رقم خورد ترتیب آرای ماخوذه به شرح زیر است : حزب سوسیال دموکرات با کسب ۱۸۲۳۵۱۹۲ رای اکثریت نسبی آرا ( ۳۶ درصد )را به خود اختصاص داد و در رتبه اول قرار گرفت ، حزب محافظه کار با کسب ۱۲۵۱۶۵۲۷ رای ( ۲۵ درصد ) و سبز ها با کسب ۷ میلیون رای ( ۱۴ درصد ) در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند . بقیه احزاب نیز کمتر از ۸ درصد آرا را کسب کردند . آرای سفید و باطله نیز ۱۰۰۹۸۶۴ بودند که معادل ۲ درصد کل آراست .
  • روح IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 2
    مرکل در پیامی از مردم آلمان تشکر کرد و کفت : در این ۱۶ سال هر چه داشتم برای شما هزینه کردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس