مشمولان یارانه 200 هزار تومانی چه کسانی هستند؟

۹ میلیون نفر از کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی از یارانه بگیران جدید هستند.

به گزارش مشرق، ۹ میلیون نفر از کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی از یارانه بگیران جدید هستند. روز گذشته مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ ها از پرداخت دو هزار میلیارد تومان برای کاهش فقرمطلق، حمایت از زنان سرپرست خانوار، خدمات حمایتی مددجویان و کودکان کار و پرداخت مستمری به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

مشمولان یارانه ۲۰۰ هزار تومانی چه کسانی هستند؟

اما این دو نهاد چه تعداد مستمری‌بگیر دارند که ممکن است از این حمایت مالی برخوردار شوند؟

دی ماه سال گذشته حسین میرزایی، سخنگوی طرح حمایت معیشتی در یک گفتگوی زنده اینستاگرامی با تجارت‌نیوز گفته بود: از ۳۴ میلیون مشمول استفاده کننده از خدمات کمک معیشتی (یارانه معیشتی کرونا) ۹ میلیون نفر از کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند.

در واقع اگر همین میزان این بار هم ملاک قرار بگیرد سهم هر کدام از ۹ میلیون نفر کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد از بودجه دو هزار میلیارد تومانی اخیر رقمی بیش از ۲۲۲ هزار تومان خواهد بود. آیا با این اقدام آنها باید منتظر یارانه ۲۰۰ هزار تومانی باشند؟ احتمالا در روزهای آینده این دو نهاد حمایتی در این مورد رسما اطلاع‌رسانی کنند.

این اقدام حمایتی درحالیست که در طرح یارانه معیشتی نیز به نظر می‌رسد اخبار جدیدی در راه باشد.

با وجود اعلام اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در حال حاضر هیچ سایت یا سامانه‌ای برای ثبت‌نام‌ جاماندگان یارانه وجود ندارد اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته که این موضوع همچنان در حال بررسی است. به نظر می‌رسد هنوز این موضوع از دستور کار دولت خارج نشده است.

زمان بازپرداخت یارانه خرید لوازم خانگی

دومین مساله این است که کلیه دریافت‌کنندگان کارت اعتباری، باید حداکثر ظرف یک ماه از زمان دریافت این کارت، از آن استفاده کنند و حداقل یک تراکنش با آن انجام دهند. به عبارتی متقاضی دریافت یارانه خرید لوازم خانگی از زمان دریافت کارت اعتباری یک ماه برای خرید و استفاده از این کارت فرصت دارد.

آنگونه که دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اعلام  کرده، این انجمن کارت اعتباری ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومانی برای خرید لوازم خانگی می‌دهد و مبلغ یارانه خرید لوازم خانگی ۱۰،۱۵، ۲۰و ۳۰میلیون تومان است. کارمزد این یارانه خرید، تنها چهار درصد است. اما مشکل این یارانه مدت‌ زمان بازپرداخت اقساط آن است.

افرادی که بخواهند لوازم خانگی اقساطی بخرند، باید بین ۶ تا ۱۲ ماه مبلغ دریافتی را به بانک بازگردانند. به همین دلیل اقساط ماهانه این وام بین ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

یعنی اگر فردی یارانه ۳۰ میلیونی خرید لوازم خانگی را دریافت کند و بخواهد ظرف شش ماه این وام را تسویه کند باید ماهانه ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قسط بدهد.

اما اگر قرار بر تسویه ۱۲ ماهه وام خرید لوازم خانگی باشد، مبلغ هر قسط حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. برای همین برخی معتقدند که احتمالا از این یارانه استقبال چندانی نمی‌شود.

پرداخت یارانه غیرنقدی در بسیاری از کشورها

این گزارش می‌افزاید؛ در بسیاری از کشورهای پیشرفته دولت‌ها یارانه غذا را اجرا می‌کنند که یک یارانه غیرنقدی است.

یارانه‌هایی با نگاه پدرانه با این هدف پرداخت می‌شود که برای کل جامعه مطلوبیت به همراه دارد. درحالی‌که در وضعیت پرداخت یارانه‌های نقدی ممکن است مردم یارانه دریافتی را در بخش دیگری هزینه کنند. نظیر آنکه پدر یک خانواده یارانه نقدی را به خرید و مصرف دخانیات اختصاص دهد به‌جای آنکه صرف تغذیه فرزند خود کند.

با این حال مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید: تشخیص نیازمندان واقعی در نظام یارانه‌های غیرنقدی مشکل خواهد بود، اما از سوی دیگر این شکل از یارانه‌ دادن با تحمیل مصرف یک نوع کالا بر شهروندان می‌تواند موجب رشد او در بلندمدت شده و آنها را از تله فقر نجات دهد؛ مشروط به اینکه آنها از این یارانه‌ها به‌درستی استفاده کنند.

یارانه‌بگیرها بیکار می‌مانند؟

این گزارش می‌افزاید: یکی از نگرانی‌های اصلی سیاستگذاران در مورد یارانه، کاهش انگیزه مشمولان یارانه برای مشارکت در بازار کار است و این نگرانی در مورد یارانه شبه‌نقدی نیز وجود دارد و در کوتاه مدت، دلایلی برای اثر مثبت و منفی یارانه شبه نقدی بر اشتغال وجود دارد.

از یک سو، یارانه شبه‌نقدی موجب کم شدن عرضه کار می‌شود، مثلاً کسی که به تحصیل مشغول می شود، کار نمی‌کند. اما انواع دیگر یارانه شبه ‌نقدی نیز باعث ایجاد یک پله درآمدی می‌شود و فرد اگر بیش از مقدار مشخصی درآمد کسب کند، یارانه شبه‌ نقدی را از دست خواهد داد و این یعنی یک ضرر قابل توجه به او وارد شده است؛ به‌نحوی‌که در مجموع افراد تصمیم می‌گیرند کمتر کار کنند تا درآمدشان به آن سطح نرسد.

البته برخی برنامه‌ها مانند برنامه کمک غذایی مکمل با استفاده از کاهش تدریجی مقدار یارانه در زمان افزایش درآمد فرد، برای حل این مشکل قدم برداشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • حسن رسانه IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5 0
    5سال میشه نه پول بهذیستی بهم ندادن چرا الکی مردم خر میکنی
  • شیرازm IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    4 1
    چرابه تمام اعضای خانواده تحت پوشش کمیته یارانه نمیدن فقط مایه بدنامی ومنت گذاریه میگن کمک میکنیم به کمیته ایها اما کسی خبرنداره فقط یک یادونفرازاعضای خانواده فقط مستمری 45 هزاری میدن. خجالت اوره 45هزارتومن دوساله گذاشتن رو یارانه به اسم مستمری کمیته بایارانه 90تومن میدن کلا. بعدتوقع دارن فقر ریشه کنشه. ازکمک به تعداداندک کمیته ایها عاجز وناتوان هستن چطوربافت میزنن وجوگیرمیشن کمک. تمام ملت میکنیم؟؟؟!!!
  • سحر ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 1
    ما هم یارانه دویست،هزار تومان داریم ما مخاهم یارانه دویست تومان بگیرم ندارم ۷
  • حیدر IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    بقیه هم که وضعشون مثل همین بیچاره هاست برن عقب بوق بزنن. خدا انشاالله همتون رو به عذاب الیم دچار کنه.
  • شیرین IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 0
    من بیایید آدم میشناسم دختر‌ش سر کاره ماهی 5میلیون کلی وسایل خونه تکمیل پسراش هر کدوم نوبتی از پول تا خوراکی بهشون کمک میکنن چرخ خیاطی 10 میلیونی خریده ولی زیر پوشش کمیته امداد چرا چرا رو چه حسابی
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 2
    بیکارم و حق بیمه میدم، در آمد ثابت هم ندارم، هیچ حمایتی هم که نمیشیم!!! جالبه نه!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بانو IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 1
    سلام ما عضو بهزیستی و کمته امداد نیستیم و جزء دهک های پایینیم تکلیف ما چیه؟
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    دلالان املاک و دلالان خودرو به سوی پایه های نظام نزدیک می کنند باید مواظب این قشر قمار باز بود .چون از روزنه ها وارد می شود. دلال نه سواد دارد ونه می خواهد بفهمد . فقط وقت خود را روی بردن می گذارد.
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 0
    خیلی از زنان سرپرست خانوار هستند که بسیار محتاج هستند و تحت پوشش هیچ نهادی نیستند باید یه مسیری برای شناسایی این افراد ایجاد بشه و بهشون یارانه بدن...
    • ناشناس IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      0 0
      من سرپرست خانوارم یه دختر هستیم دارم دو ملیون از حقوق بابامو میبرم یه ملیون کرایه میدم قبض آب وبرق میدم قسط دارم هیچی از حقوق نمیمونه بعضی وقتا صورتمو میپوشونم میرم گدایی میکنم مردم هم کمک نمیکنن دستشان خالیه آخه چرا دولتی که سر کنج نشسته مردم باید گرسنه و گدا باشند چرا دولت به زنان خانوار نمیرسه آخه ظلم تا کی خدا ازتون نگذره اگه بگین چرا گوشی داری این گوشی شش سال پیش شوهرم مرحومم برام خریدش
  • ایران آزاذ IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    200 هزار تومن پول 50 تا نان سنگک 4000تومنی است پول یک روز کارگری و قیمت یک کیلو پژو 405 است چه دردی از مردم دوا میکند که دیگر نخواهند کار کنند در ضمن تحت پوشش های کمیته امداد و بهزیستی کثرا از کار افتاده هستند تامبن یارانه از چاپ پول خیانت به کل کشور است
  • رامین IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    شما نگران عدم تمایل به کار نباش واقعا خجالت نمیکشین یارانه که میدین پول یه عدد ساندویچ خیلی عادی میشه 2 دلار بنظرتون میشه باهاش زندگی کرد وقتی همیه یارانه سوخت و انرژی رو برداشتین اینم فیلم جدید برا حذف یارنه 45 تومنی هست
    • ایرانی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 1
      یاد سخنرانی زیبا در باره فقرا و مستضعفین که می افتم می فهمم که خدا امام حسین و قران و نهی از منکر و...‌.همش پله ای برای چند روز حکومت بیشتره والا زینبیه اصفهان که بری واقعا ادم شرم میکنه یاد حلبی ابادهای طاغوت می افته
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    باسلام هر چقدر یارانه دولت بدهدویارانه را اضافه بکند باز هم به این گرانی با زار کفایت نمیکند اینقدر اجناس از هر نوع گران است که هرچند مبلغ یارانه دولت اضافه بکند باز هم کم به کجا بدهیم آب برق به گاز به خرج ومخارج خانه خواهشمندیم تا دولت بتواند مبلغ یارانه ها اضافه کند تا کمکی بشود برای زنده ماندن افراد خانواده یکی مرغ میخورد ودیگری بوی مرغ آیا دولت محترم این عدالت است چرا
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 1
    هر روز یارانه ها با يه قیمت جدید اعلام میشه،امیدوارم همون چهل وپنج تومنم قطع نشه، کا ما چشممون آب نمیخوره قيمتش بالا بره، اگر بخوان کاری بنفع مردم کنن مانند زمان جنگ کالاهای اساسی رو کوپنی کنن، ولی چه کنم که میخوان یارانه ها رو زیاد کنن تا اجناس هم چند برابر گرونتر بشه و ملت‌ ناتوان دوباره توفشار کوبنده از جیبشون بخوان خرج اداره کشور رو و حقوق دولتی ها و حوزوی ها رو گردن بگیرن تا روسا تو رفاه و مردم زیر خروارها خط فقر...
  • شهززاد IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    4 0
    مردوم رو امیدوار میکنید که یارانه چند برابر میشه فلان میشه تورم و فقر کم میشه، چیشد. اون زنی که راننده اسنپ و سرپرست خانوار، اگه یارانه اش چند برابر بشه به شماها برمی‌خورد که از کار نکنه بشینه تو خونه، بچه هاشو بزرگ کنه. ویا حتما باید بره زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی که، با رسوایی وابرو ریزی ماهانه40تومن بگیره؟!؟ و یا اون آقایی که کارگر یا کارگر رهگذر و روز مزد و یا کارگر کارخونه با حقوق 2و 3تومن، از ترس اجاره خونه و خرج خورد خوراک، ازدواج نمیکنه، حق ازدواج و زندگی مشترک و حق انتخاب خرید،نداره، مجبوره فقط برای زنده موندن کار تلاش کنه،اگه یارانه بگیره که حداقل خرج اجاره خونه جلو بیافته،و ازدواج کنه آیا به شما ها، ضرر میخوره؟!؟مردم با این تورم گرانی دارند خفه میشن. اگه ماهانه2میلیون هم یارانه بدید، مردم از خوشی نمی‌شینند تو خونه بیکار خوش بگذرونند.مردم هزارتا زخم گرفتاری بدبختی دارند که این یارانه مرحم درد مردم نمیشه. حتی نوجوان های ممکلت ما دارند درد می‌کشند، تکلیف اون دانش آموزی نخبه ای تو آزمون قبول میشه، ولی بخاطر نداشتن پول شهریه نمیتونه بره مدرسه تیزهوشان یا نمونه تکیفش چیه؟ بماند که شماها از پیشرفت جامعه جلوگیری میکنید. یکاری کردید مردم توی فقر و بدبختی نداری دست پا بزنند. و فکر ذهنشون فقط سیر کردن شکم و پوشیدن لباس باشه😪😢😪😞😞😞😞😞این یارانه نگه قرار نبود از آزاد کردن قیمت بنزین باشه، والا به پولدارها برنمیخوره، چرا نماینده ها تصویب نمی‌کنید. وقتی رئیس مملکت دستور میده باید تصویب شه. مگه شماها نماینده مردم نیستید که حرف دل مردم رو به گوش دولت برسونید
  • جاسم IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    اینکه کمیته و بهزیستی تنهادرست نیست،خیلیهاهستن تحت پوشش نیستند اماازآنهابدترند،فعلاخداخواسته برای تحت پوششها،من نوعی راننده اسنپ چه خاکی بایدبه سرم کنم
    • کررار IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      نه اینطورنیست که زودقضاوت کردید من20ساله تحت پوشش بهزیستی هستم یه دختر معلول 20ساله بامعلولیت خیلی شدید ذهنی الان 5ساله درخواست یه ویلچرکردم تاالان موفق به گرفتنش نشدم روزی هزاربارآروزوی مرگ میکنم بروخداروشکرکن به جای قضاوت بیخوددورکعت نمازشکربجابار
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    میخاهین ندین اینم چقدر هزینه کنن مردم رحم کنین بهشون شکر خدا منابع کم نداریم اگه بخاهی میشه بیشتر ازاینم پرداخت بشه ....ولی کو گوش شنوا همش به فکر جیب خودشان و مردم دور بر اطراف کشورمون آقایون خبر دارین چه وضعی تو جامعه شده همش فحشا زیادتر میشه بخاطر درآمد کم خدا بخیر کنه فقط
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    آقا این یارانه معیشتی بسیار ناعادلانه تقسیم میشه. برادر خانم بنده خودش شاغل همسرش شاغل با دو آپارتمان و کلی سپرده بانکی و تنها یک فرزند داره این یارانه رو میگیره. برادرم با کلی درآمد آپارتمان و خودرو شخصی داره میگیره
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 1
      اخه احمق چرا جاسوسی برادرت رو میکنی تف به اون برادریت
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    ممنون دستتون دردنکنه
  • سمیه IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    سلام ،اقای رئس جمهور من از شما خواهش میکنم برای زنان بی سرپرست کاری انجام بدیین بنده صاحب دو فرزمد دختر هستم بدونه هیچ حمایتی ،دخترم دلش میخواد درسش رو ادامه بده ولی من توان پرداخت ندارم تو رو خدا برای زنان بی سر پرست وام ۴ درصد حداقل در نظر بگیرید که بتونیم شغلی برای خودمون درست کنیم ،من احتیاج دارم به وام درصد پایین برای خرید کالا که بتونم دست فروشی کنم واقعا شرایط سختی دارم ،مثلا یارانه بشه ۲۰۰ چه کمی میتونه تو درس خوندن دخترم بکنه ، تو رو به اون خدا کمکمون کنید بقران کار سختی نیست نمیکم مجانی کمک کنید نه لطفا ی وام در نظر بگیرین ولی با درصد پایین چون باید توان پرداخت داشته باشیم،سپاسگزارم
  • سید مسلم اکبری RO ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    آخه یکی نیست به اینا بگه خانه تان آباد من بیام ۳۰ ملیون بگیرم ماهی ۵میلیون پس بدم اخه من ۲۴۰۰ میلیون چهار صد حقوق میگیرم چطور پس بدم مثلا دارین درد زخم می کینید یا نمک بر روی زخم ما می پاشین
  • علیرضا نیکرو IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    یارانه نقدی حق همه ایرانیان ساکن ایران می باشد
  • مریم بازنشسته IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    سلام اقایون دولت مردان وزیر کار رفاه اجتماعی ما میگم که حقوق افرادی مثل من که زیر15سال سابقه است حقوق ما کفاف خرج زندگی ما را نمی‌دهد.چرا همش شما دنبال دو ارگان هستید.ایا منکه با حقوق یک میلیون پانصد میگیریم چطور کرایه یک میلیون 700اب برق گاز وغیره را فراهم کنم واز کجا وچطور با کمر درد وپا دردم...چرا کسی بفکر کم در آمدها نیست آقای رئیس جمهورمحترم ..من شب روز و8سال پی این بودکه شماره زودتر بیاید..لطفا بدادما قشرگرفتاران باشید.باتشکرازشما مسولین دولت مردان.یاعلی
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    من خودم سرپرست خانوار هستم حقوقم 1800 است بخاطر خدا بیمه ام کرد اند برا اینده ام نه یک ملیون وام شاملمون شد الان هم برا یارانه میگن زنان سرپرست خانوار کمیته وبهزیستی خیلیا ما میشناسیم بیمه هستن حقوق چهار ملیون میگیرن تحت پوشش هم هستن لطفا بررسی کنین ببینین واقعا خیلی زنان سرپرست هستن که تحت پوشش نیستن اگه واقعا میخاین کار خدایی انجام بدن
    • علی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      داداش بی‌خیال يک ميليون باش ما گرفتیم دادیم يه جفت لاستیک پراید هر ماه داره کم می‌شه. بگو چرا بچهای امارات هر کدوم ماهی ۲۰۰دلار يارانه بگیرن که‌ فقط نفت‌ دارن ولی اين کشور که‌ علاوه‌ بر نفت‌ هزاران منبع درآمد از جمله‌ معادن زغال‌سنگ. طلا.مس.آهن.و......داره چرا بايد فرزندانش ماهی فقط 2دلار بگیرن اونم ۲سوم. خواهش میکنم اون‌هایی که‌ اطلاعی ندارند که اين مملکت چه‌ درآمد هایی داره واین بیسواد ها شدن نمایندگان مجلس که‌ فقط به‌ فکر جیب‌های خودشون و اطرافیانشون هستن، اظهار نظر نکنن حيف که‌ گوش شنوایی نیست و همه ی حرفهای شما عزیزان آب در هاون کوبیدن است،وگرنه می‌گفتم مثلا نمایندگان شهرستان ما چه‌ غلطهای کردن. خداوکیلی دوستان شما فقط الکی با اظهار نظر کردن هم خودتون رو هم انگشتانتان را،خسته میکنید. تنها کاری که‌ میکنین هزینه ی یک پيام رو می‌دین که ميره به‌ حساب مخابرات وبیشتر به‌ این‌ نامردا کمک میکنین. آخه ۶هزارتومن ارزش داره که‌ از مخابرات تماس میگیرن به بنده‌ در اوج شلوغی کارم تماس صوتی از مخابرات که‌ آقای فلانی اگه از طریق سامانه ی فلان پرداخت نکنی تلفن ثابت شما قطع می‌شه وباید 50هزار بدی وصلش کنن توروخدا دست‌ از دلم بردارین که‌ چاقو بزنی خون نمیاد به‌ قول یکی توی اینستا فقط بايد سیانور بدن بخوریم بمیریم از دست اين قوم الظالمین راحت بشیم والسلام نامه تمام.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    7 0
    ما که هیچ درامدی نداریم زیر پوشش هم نیستیم چه کار باید بکنیم
    • IR ۰۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      تنت سالمه برو وست من کار کن ما افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی شدید هم خیری ندیدیم دوست داری بیا جاتو بده ما معلولین طارف نکن
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    سلام بجای این حرفهای که می زنن هی یارانه زیاد میش نمیش بیاین کار برای این مردم بدبخت درست کنند تا از این بی کاریو بی پولی رهای یابند 2923
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    روزگارمونو سیاه کردین افتادیم به گدایی هر روز هم شرایط رو سخت تر میکنید،ای خدااااا
    • هرچی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      همه چی میره بالا
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    خدایا اگه هستی یه کاری بکن
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 1
    پس بیکارها وبدون بیمه ایها که زیر پوشش کمیته وبهزیستی نیستند،چیکار کنند(تنها قشری که ازهرگونه(حمایت،آمار،،پارتی بازی،اشتغال،بیمه،درامد و....)بی بهره هستند
    • ایرانی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      0 0
      واقعا تنها قشری که نه خونه ای به نامشو ن هست ونه بیمه ونه کاردرست وحسابی دارن ونه حمایتی، وام مسکن، یارانه، وهرچیزی بخوان بدن این قشرضعیف بی نصیب هستن، جدیداهم که شنیدم میخوان به اونایی که توانایی پرداخت وام مسکن روندارن مسکن مجانی بدن، پس یعنی به غیر از اون کسایی که تحت حمایت کمیته هستن یعنی دیگه آدم بدبخت نداریم🤔😢
  • زهرا فخرایی IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    من خودم سرپرست م یک بچه دارم دختر هست ماه ۷۰۰ تون کرایه خونه م خرج مدرسه بچه م هست قطض م هست خرج خونه م هست ون مستمری چی میشه
  • الهام IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    منی که سرپرست خانوار هستم ولی تو کمیته امداد و بهزیستی نیستم و مخارج بیش از حد توانم هست باید چکار کنم؟
  • حمیرا IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    سلام بعضی از مردم تحت پوشش هیچ نهادی نیستن بی کار و بی پول دارن با نام خدا زندگیشان رو می چرخونن کی ب فکر اوناست
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    این حق مردم هسش.آخه ۲۰۰تومن چی میشه که اینقدرمیگین به چه کسایی تعلق میگیره .نفت وبرق وگازوکه می‌فروشین ایناهمش حق مردم هسش.کشورهای دیگه نفری ۲ملیون میگیرن اینهمه هم تبلیغ نمیکنن
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    با سلام خوب چرا همینحور نمیریزن بحساب کارت یارانه سر پرست این چکاری میکنن مردم را انداختن تو دردسر این دولت چرا اینکار میکنه مردم بیچاره شدن خدا زده شدن با این گرونی اجاره خونهرمدرسه اقای ریسی بخدا مردم چشم امیدشون شما هستی همچی را ارزون کنین از خونه بگیر تا ماشین مردم کناه دارن نون شد 1400تومن مردم پول ندارن بخرن کرایه خونه بدن
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    اقای ریسی من مادرم زیر پوشش کمیته امداد هست 30سال هیج کمکی بهش نمیکن میگن تو یک نفر هستی بهت هچی تعلق نمیگیره چند بار به کمیته امدا حیرفت مراجعه کرد که خونه براش درست کنن محصولین کمیته قبول نکردن اغای ریسی مگه یک نفر دل نداره خونه داشته باشه
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    چرا میپیچونید مردمو یعنی غیر از بھزیستی بدبخت دیگ تو این کشور نیس واقعا ک
  • ابوالفضل همتلر IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    همش دروغ من مستاجرم بیکار شدم 4ماهه شرمنده زن وبچم شدم الان که مدرسه ها باز آنلاینی شده نه پولی دارم بسته بخرم نه وای فای دارم کرونا بگیرم بمیرم بهتره می گن مرد پول سهام رو که ندادن این روش هروز بچه هام رو میبینم بیشتر شرمنده تر میشم وروزی هزار بار آرزوی مرگ
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    سلام این نشون دهنده سنگ بزرگ علامت نزدنه نمی‌خوان به مردم کمک کنندهمه بیکار یا درآمدها کم چطوری خونه بخرن لوازم خونه بخرن انگار باید گفت خدا پدر روحانی روبیامرزه هیچ بدی نرفته خوب بیادسگ زرد برادر شغاله
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    ماهاکه که با 11سال سابقه 1280 حقوق میگیریم والاااا به سختی گذر زندگی میکنیم
  • غلام احمد غفاری IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    طلاب و روحانیون اهل سنت کمترین حقوق را دارن چرا یارانه آنها اضافه نمی شود
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    خوبه یارانه بدن
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    ماکه ۵سال زیرپوشش کمیته هستیم بچه یتیم دارم هیچی بجرحقوقشون که ماهانه ۶۰۰تومنه چیزی ندیدیم وام دوملیونی میخوام بهم نمیدن شهر ابادان میگن بوجه نیست زیرتورم وگرونی له شدیم ازخدابترسید
  • محمدی IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    حالا همه حرفاشون رو زدن من که ی زنم ۴۸سالمه پرستار سالمندم فقط ۲تومن میگیرم بیمه هم ندارم شوهرو‌پسرم بیکاران مستاجرم وباکلی دردو مریضی کرایه خونه هم میدم من حالا چه غلطی کنم حالم از دنیا وروزگارو زندگی بهم میخوره والا زندگی نیست زنده به گیه
  • IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    خدا را شکر کنید اگر جای بندگان مظلوم در کشورهای مسلمان دیگر بوید و نانی برایخوردن نداشتید اهمیت جانی نداشتید لباس گرم نداشتید سرماهم نزدیک هست وسایل گرم کنند سرپناه نداشتید آن وقت بازهم نق می زدید چرا یک زره فکر کنید یک لحظه خودتان را جای بچهای مظلوم ومادران وپدران بقیه کشورهای اسلمی بگذارید ان وقت فقط شکر خدا را می کنید و از نق زدن دست بر می داریو ودعا می کنید برای مظلومان عالم
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    اخه بیچاره مستجرین باکرایه بالا پول پیش بالا چه کار کنن
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 1
    خیلی بی انصافی خیلی ازمردم عادی که زیر پوشش کمیته ونه بهزیستی هستند هیچ درآمدی ندارند واسه نون شب موندند
    • یلدا IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      0 0
      سلام واقعان زندگی کردن برامون سخت شد جنس خیلی گرونه مواد غذایی میوه لباس پوشاک همسرم کارگر درآمدمان کمه وقتی حقوق می گیره نمی مونه یک میوه یا یک لباس برای بچه ها بگیریم نه گوشتی نه مرغی از کی آرزو داریم یک ماشین بگیریم نمی تونیم کولرمون خرابه خنک نمیکنه دوتا بچه مدرسه دارم یک بچه نوزاد پوشاک گرفتن برامون سخته نمی تونیم برای بچه ها وسایل مدرسه بگیریم یک مداد رنگی نتونستم به پسرم بگیر شرم برشما که کسی صدای مارو نمی شنوه شمایی که دارید راحت زندگی می کنید یک خدایی هم هست جای حق به نظر من مرگ بهتره تا اینجوری زجر کشیدن عزیزانت هیچ کمک‌ تا حالا خندیدیم خواهرشوهرم خودش تنها زندگی می کنه بایک نون که فکر کنم شبها باشم خالی میخوابه بایک حقوق کمیته که هیچ چی نمیشه واقعا برای متاسفم
  • نوشین مجاهدزاده IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    رسیدگی وپرداخت کمک معیشتی۴۸۰تومنی ماده۲۷معلول جسمی حرکتی"خیلی شدید"جزءدهک۱.۲.۳مجردفاقدشغل درامد 1364/06/15باشرایط داشتن پدرمعلول جسمی حرکتی.برادرمعلول ذهنی اعصاب روان واریزنمیشود.پیگیری کنیدلطفا.نوشین مجاهدزاده.
  • نوشین مجاهدزاده IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    رسیدگی وپرداخت کمک معیشتی۴۸۰تومنی ماده۲۷معلول جسمی حرکتی"خیلی شدید"جزء دهک۱.۲.۳مجردفاقدشغل درامد 1364/06/15باشرابط داشتن پدرمعلول جسمی حرکتی.برادرمعلول ذهنی اعصاب روان واریزنمیشود.لطفاپیگیری کنید..نوشین مجاهدزاده
  • علی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    شما را خدا این قدر این پول‌های که برای اعلام یارانه در اینترنت نشان می‌دهید یک سوم آن را یرداخت میکنید که نشان می‌دهید همش ۵۵تومان زمان قدیم را نشان بده تازه‌ای هزار ازش کم میکنید با این تورم ده هزار تومان میریزید کجاست یارانه جدید
  • منصوره IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
    0 0
    من الان دوماهه یارانه ام 200تومن میاد یبارکه 159اومد
  • باران IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    چرا برا تک نفره ها واریز نکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس