بهرام عین اللهی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم نیاز به زیارت، فعالیت اجتماعی و کسب و کار دارند، گفت: ضروری است قرنطینه هوشمند را جایگزین قرنطینه عادی کنیم.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی امروز در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار شهید هاشمی‌نژاد بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اظهار کرد: مسئله مهم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بحث قرارگاه جهاد سلامت در بهداشت است و مهم ترین ماموریتی که برای این دانشگاه در نظر گرفتیم ساختن بیمارستان و ساختمان نیست بلکه نرم افزارهای سلامت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: امروز کرونا نشان داد که هر چه در بهداشت سرمایه‌گذاری کنیم، این سرمایه گذاری اثربخشی بیشتری نسبت به درمان دارد بنابراین انتظار داریم حرکات جدی در این زمینه انجام شود.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه‌های علوم پزشکی ۱۵ مهر بازگشایی می‌شود

وی با اشاره به محدودیت‌های کرونایی در کشور گفت: در چند هفته آینده تحولی در قرنطینه ایجاد خواهد شد و قرنطینه عادی به قرنطینه هوشمند تبدیل می‌شود.

عین اللهی تشریح کرد: در قرنطینه هوشمند افرادی که واکسینه می شوند می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و لازم نیست بسیاری از ممنوعیت‌های فعلی را داشته باشیم، هر فردی که واکسن می‌زند می‌تواند با اپلیکیشنی که طراحی شده کد شناسایی خود را دریافت کند و بسیاری از امور را انجام دهد و لازم نیست همه را محدود کنیم.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی متذکر شد: مردم نیاز به زیارت، فعالیت اجتماعی و کسب و کار دارند بنابراین ضرورت دارد قرنطینه هوشمند را جایگزین کنیم و دستورالعمل اجرایی آن به زودی در ستاد ملی کرونا صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه فکر می کردیم واکسن به شکل باران باشد، اما به شکل سیل آمد، ابراز کرد: تاکنون نزدیک به ۵۳ میلیون دز واکسن تزریق شده است.

عین‌اللهی ادامه با اشاره به اینکه تنها در یک هفته گذشته ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن تزریق کردیم، افزود: دستیابی به این موفقیت در واقع نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی است چرا که هر برنامه و حرکتی که متکی به مردم باشد موفق می شود.

وی تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه گام دوم انقلاب، از رئیس جدید دانشگاه مشهد انتظار داریم که بکارگیری جوانان را در دانشگاه مدنظر قرار دهند.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به توانمندی و ظرفیت حوزه پزشکی و درمانی مشهد و حضور گردشگران سلامت از کشورهای مختلف در این شهر خاطر نشان کرد: نباید نگاهمان در حوزه ارائه خدمات پزشکی و درمانی به پول باشد.

وی با تأکید بر اینکه آفت ما این است که خدمات پزشکی و درمانی به شکل اسکناس ببینیم، خاطرنشان کرد: اینها مبلغان جمهوری اسلامی هستند، بنابراین باید زمینه‌هایی برای درمان خوب و ارزان فراهم کنیم و با احترام و کرامت انجام شود.

عین‌اللهی با اذعان به اینکه ما می‌توانیم انقلاب را با درمان خوب و منصفانه صادر کنیم، تصریح کرد: امروز بهترین درمان را در مشهد داریم  و شکر این نعمت انجام درست آن است، همچنین در حوزه دانشجویان خارجی نیز موظف هستیم که دانش‌مان را صادر و منتقل کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    9 4
    مارادونا ول کن. اروجو بچسب! مثل اینکه هوس کرده راهپیماییهای نه به واکسن اجباری اروپا و آمریکا رو اینجا هم راه بندازن!
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    11 6
    من واکسن‌نمی زنم!هیچ اعتمادی نیست اول اعتماد سازی کنید
    • امیرو IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      9 6
      واکسن کشورهایی وارد شده که اصلاً مورد اعتماد نیستند.جناب وزیر یا ساده اید یا مغرض!
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      3 7
      جهنم شما همان هایی بودید که ماسک هم نمی زدید چون جان هموطنهاتون براتون مهم نبود.همه می زنید فقط زور بالای سر ما ملت باید باشه عزت سرتون گذاشتن وگرنه باید اعدامتون کنند.من گفتم ایرانی دارید گفتند کره ای داریم گفتم بزن .
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      3 2
      آقا بر فرض که واکسن سینوفارم نیست مگه واکسن هان های داخلی هم نیست که میگی واکسن مطمئن نیست
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      2 3
      واقعا با این ملت چه باید کرد، پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی رو که رعایت نمیکنن. مسافرت میرن، دورهمی میگیرن. واکسن هم که نمیخوان بزنن. همیشه هم که شاکی هستن.
  • آجرلو IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    9 2
    جناب وزیر تقاضا داریم مشورت‌پذیر باشید. سخن منتقدین واکسن کرونا را بشنوید. این که فقط نظر خود را درست بدانید و دیگر نظرات را غلط بدانید و هیچ توجهی به آنها نداشته باشید، از شیوه مدیریت اسلامی و عقلانی به دور است. شما یک واکسن به من نشان دهید که تمام آزمایش‌های بالینی را با موفقیت پاس کرده باشد. وقتی تمام واکسن‌ها تنها مجوز اضطراری دارند، و به صورت قطعی نمی‌توان عوارض آنها را در آینده منتفی دانست، دیگر الزام قانونی چه معنایی می‌تواند داشته باشد. آیا شما احتمال نمی‌دهید واکسن کرونا باعث عقیمی شود؟ آیا احتمال نمی‌دهید باعث شود سیستم ایمنی انسان نسبت به دیگر بیماری‌ها مختل شود؟ و.... اگر احتمال نمی‌دهید، این احتمال ندادن شما، هیچ گونه دلیل و مدرک علمی ندارد و اگر چنین احتمال‌هایی را می‌‌دهید، پس چرا الزام قانونی را پیش می‌کشید. چنین تصممیات بر خلاف قانون اساسی و شرع مقدس است. شرعا اگر من احتمال بدهم حتی روزه گرفتن برای من ضرر داشته باشد، گرفتن روزه بر من حرام است، تا چه رسد به این که احتمال عقلایی بدهم تزریق واکسن باعث عقیمی و حتی عامل مرگ است، معلوم است که تزریق آن بر من حرام می شود. نظام جمهوری اسلامی است، تمام قوام و هویت نظام به پایبندی آن به قوانین اسلام است. اگر کارگزار نظام اسلامی بخواهد بر خلاف ذات نظام تصمیم بگیرد، به هیچ وجه قابل پذیرش نخواهد بود.
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 2
      آفرین
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      4 8
      کشورهایی که همین واکسنهای به قول شما نامطمئن را تزریق کرده اند الان کمترین آمار فوتی را دارند.شما اگر واکسن نمی زنید چه راه حل جایگزینی را پیشنهاد می کنید؟آیا قرنطینه و محدودیت تا کی باید ادامه داشته باشد؟
    • آزاده IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      5 2
      کاملا درسته،هیچ کس نمیآد روراست با مردم حرف بزنه!برید صحبتهای پرفسور علی کرمی رو در فارس نیوز بخونید درباره واکسن فایزر برای زنان باردار!
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 1
    وقتی دوز اول واکسن ایرانی مدتیست ارائه نمیشود چطور وزارت بهداشت حرف از محدودیت و قرنطینه هوشمندمیزند؟ مگر قرار نبود مردم خودشان نوع واکسن را انتخاب کنند، این به معنای اجبار و تحمیل واکسن چینی است و وزارت بهداشت چنین حقی را ندارد
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    پزشکم به من به دیلی حساسیت فصلی که دارم و مرتبا درگیر عوارض آن هستم گفته تو نباید واکسن بزنی و خطرناک است ، تکلیف من چیست ؟
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      1 1
      بله بدن با بدن فرق دارد منم گلبول های قرمز و سفیدم قاطی دارنداونوقت متهم به گشت و گذار و مهمانی و سفر و ماسک نزدن و...
  • ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    سامانه دریافت کارت واکسن وزارت بهداشت راه اندازی شده متولدین ۱۲۸۰ تا ۱۳۲۰ میتونن ثبت نام کنن. نمیدونم افراد متولد این سالها هنوز زنده هستن یا نه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس