کد خبر 1277951
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی به نقل از رویترز گزارش داد: اینستاگرام توسعه اپ جدید برای کودکان را به طور موقت متوقف کرده است. اقدام این اپ متعلق به فیس بوک در حالی انجام می‌شود که انتقادات زیادی به پروژه مذکور شده بود.

اینستاگرام کودکان به عنوان اپی در حال توسعه بود که اجازه والدین شرط عضویت در آن بود. همچنین قرار بود در این سرویس محتوای بدون تبلیغ و مناسب کودکان منتشر شود، اما قانونگذاران آمریکایی و گروه‌های حمایت از کودکان به دلیل نگرانی‌های ایمنی از این شبکه اجتماعی خواستند توسعه آن را متوقف کند.

اینستاگرام در یک پست وبلاگی اعلام کرد توسعه اپ مخصوص کودکان فرایند درستی بود اما فعالیت مان را به طور موقت متوقف کرده‌ایم و همچنان به توسعه ابزارهای نظارت والدین آن ادامه می‌دهیم. واقعیت این است که کودکان از قبل وارد فضای آنلاین شده‌اند و ما معتقدیم توسعه یک سرویس مناسب که مخصوص آنها است، نسبت به شرایط فعلی برای والدین بهتر است.

در اوایل ماه جاری میلادی، وال استریت ژورنال گزارشی حاوی داده‌هایی منتشر کرد که نشان می‌داد اینستاگرام تأثیری مخرب بر نوجوانان به خصوص دختران نوجوان دارد و فیس بوک تلاش چندانی برای برطرف کردن این چالش انجام نداده است. فیس بوک در هفته جاری این گزارش را نادرست خواند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی فیس بوک یک اپ به نام مسنجر کیدز عرضه کرد که پلتفرم ارسال پیام برای کودکان کمتر از ۱۳ سال بود و توسط حساب کاربری والدین کنترل می‌شد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس