شهادت بیش از دو هزار کودک فلسطینی از انتفاضه اول فلسطین تاکنون - کراپ‌شده

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که از زمان وقوع انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ تاکنون ۲۱۹۴ کودک فلسطینی به شهادت رسیده است.

به گزارش مشرق، مرکز مطالعات اسرای فلسطین به مناسبت بیست و یکمین سالروز انتفاضه الاقصی در گزارشی شمار بازداشتی‌ها و شهادت فلسطینیان طی این سال‌ها را اعلام کرد.

در این گزارش آمده است که از زمان وقوع انتفاضه الأقصی در سپتامبر ۲۰۰۰ تاکنون ۱۳۰ هزار فلسطینی از جمله ۲۳۶۴ زن و ۱۸۵۰۰ کودک بازداشت شده‌اند.

بنا بر این گزارش، رژیم اشغالگر اسرائیل طی این سال‌ها سعی کرده است با اجرای سیاست بازداشت‌ها، مقاومت ملت فلسطین را ناکام گذارد و در همین رستا ده‌ها هزار نفر را به ویژه پس از اشغال مجدد کرانه باختری در سال ۲۰۰۲ بازداشت کرد حال آنکه در زمان وقوع این انتفاضه تنها ۷۰۰ اسیر در زندان‌های رژیم اشغالگر بودند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، رژیم صهیونیستی در سال‌های اولیه پس از انتفاضه الأقصی، بازداشت فلسطینیان را افزایش داد تا حدی که شمار اسرای فلسطینی در یک برهه‌ای از زمان به ۱۲ هزار اسیر رسید.

صهیونیست‌ها در این سال‌ها ۲۳۶۴ زن و دختر فلسطینی را نیز بازداشت کردند و با اینکه در زمان وقوع انتفاضه الأقصی حتی یک کودک در زندان‌های رژیم اشغالگر نبود اما در طی این سال‌ها تعداد کودکان بازداشتی به بیش از ۱۸۵۰۰ کودک زیر ۱۸ سال رسید که ده‌ها نفر از آن‌ها در حین بازداشت هدف تیراندازی قرار گرفتند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی در گزارش خود آورده است که تعداد کودکان اسیر فلسطینی هم اکنون ۲۲۰ کودک است که در زندان عوفر، مجدو ، الدامون و مراکز بازداشت، در اسارت بسر می‌برند.

همچنین از آغاز انتفاضه الاقصی تاکنون ۲۱۹۴ کودک به شهادت رسیده‌اند که اکثر آن‌ها از اهالی غزه بوده‌اند.

در ۲۱ سال گذشته از زمان آغاز انتفاضه الأقصی تاکنون ۱۰۳ اسیر فلسطینی نیز به شهادت رسیده‌اند و به این ترتیب شمار اسرایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه شدید و بی‌توجهی به درمان بیماری آن‌ها شهید شده‌اند به ۲۲۶ نفر رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 1
    یرحم الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس