صنعاء: منتظر پیام مثبت سازمان ملل به طرح رهبر انصار الله هستیم - کراپ‌شده

نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت، اظهارات اخیر آمریکایی-سعودی درباره صلح در یمن فریب است.

به گزارش مشرق، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت، اظهارات اخیر آمریکایی-سعودی درباره یمن فریب و تلاشی برای کتمان واقعیت است تا گفته شود ریاض «کبوتر صلح» است.

بیشتر بخوانید:

بازی عربستان سعودی در یمن رو به پایان است

وی به شبکه «المسیره» گفت، بهتر است ائتلاف سعودی به جای ارائه طرح‌های دروغین، توقف حمله به یمن و لغو محاصره آن را اعلام کند.

بن‌حبتور تأکید کرد، سعودی و آمریکا درباره صلح در یمن جدی نیستند، آنها به تجاوز خود ادامه می‌دهند اما صنعاء همواره آماده صلح بوده است.

خبرگزاری عربستان «واس» هفته گذشته گزارش داد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره توقف جنگ یمن گفت‌وگو کرده و حمایت خود را از ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به بندر الحدیده و بازگشایی مشروط فرودگاه صنعاء ابراز کرده است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی» رئیس مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس