آمریکا بالاترین افزایش نرخ قتل در تاریخ معاصرش را ثبت کرد

مرکز ملی آمار سلامت ایالات متحده در گزارشی رسمی از بیشترین میزان افزایش کشتار در این کشور طی صد سال اخیر، خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، ایالات متحده به تازگی بالاترین افزایش میزان قتل و کشتار را در تاریخ معاصرش ثبت کرده است.

داده‌های مرکز ملی آمار سلامت آمریکا که امروز چهارشنبه منتشر شده است، نشان می‌دهد میزان قتل در ایالات متحد بین سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ در حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. این بالاترین افزایش ثبت شده در تاریخ مدرن این کشور محسوب می‌شود و از طریق داده‌های بهداشت عمومی، افزایش را در قتل‌هایی که تاکنون تنها از طریق آمار جنایی شناسایی می‌شد، تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

غرامت ۱۳۰ میلیون دلاری برای کارگر تسلا به دلایل تبعیض نژادی

«رابرت اندرسون» رئیس بخش آمار مرگ و میر مرکز ملی آمار سلامت آمریکا در این باره گفت: این بالاترین میزان افزایش طی صد سال اخیر است.

بیشتر بخوانید:

نژادپرستان آمریکا به مجسمه جورج فلوید هم رحم نکردند +عکس

وی ادامه داد: تنها افزایش بیشتری که از زمان ثبت این داده‌ها رخ داده است مربوط به سالهای ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۵ است و این افزایش به احتمال زیاد، حداقل تا حدی، در نتیجه گزارش بهتر بوده است. ما ایالت‌هایی را به مناطقی که به عنوان نواحی ثبت مرگ مطرح می‌کنیم، اضافه کرده‌ایم، بنابراین در طول زمان مرگ و میر را در مناطق بیشتری محاسبه کرده‌ایم. ما تا سال ۱۹۳۳ همه ایالت‌ها را گزارش نمی‌کردیم.

طبق گزارش مرکز ملی آمار سلامت آمریکا، آمار قتل در ایالات متحده از ۶ قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۱۹ به ۷.۸ قتل در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است.

اندرسون در ادامه افزود که این آمار نشان می‌دهد که «ما مطمئناً در مسیری اشتباه حرکت می کنیم».

افزایش آمار قتل و کشتار در آمریکا در حالی خبرساز شده است که روزانه خبرهای متعددی از تیراندازی با سلاح گرم و کشتار در ایالت‌های مختلف این کشور در صدر اخبار رسانه‌ها منتشر می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس