کد خبر 1282391
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
دوری یک ساله بارسلونا از نوکمپ

پروژه بازسازی ورزشگاه نوکمپ، تیم فوتبال بارسلونا را به مدت یک سال دور از این ورزشگاه نگه خواهد داشت.

به گزارش مشرق، خوان لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا اعلام کرد پروژه بازسازی ورزشگاه نوکمپ، آبی‌واناری‌ها را به مدت یک سال به دور از یکی از خاطره‌انگیزترین ورزشگاه‌های جهان نگه خواهد داشت. باشگاه بارسلونا به دنبال بازسازی و افزایش گنجایش این ورزشگاه است که برنامه‌ریزی برای شروع این کار از سال ۲۰۲۲ است و تکمیل این پروژه چیزی حدود چهار سال به طول خواهد انجامید.

برنامه باشگاه بارسلونا افزایش ۱۱ هزار صندلی به گنجایش فعلی نوکمپ و رساندن ظرفیت آن به ۱۱۰ هزار نفر است، این در حالی است که برنامه‌ای برای بازسازی محوطه ورزشگاه، فروشگاه و موزه آن نیز مدنظر مدیران بارسا قرار دارد. گفته می‌شود باشگاه بارسلونا در حال مذاکره با بانک گلدمن ساچس است تا با دریافت وامی ۱.۲۷ میلیارد پوندی پروژه بازسازی ورزشگاه نوکمپ را استارت بزند، اما پیش از آن باید موافقت اعضای باشگاه را بگیرد.

لاپورتا در گفت‌وگو با  «رادیو کاتالونیا» گفت: در صورتی که در مجمع باشگاه مجوز را دریافت کنیم، بازسازی ورزشگاه در تابستان آغاز می‌شود. نوکمپ جدید برای ماندگاری باشگاه و آینده نزدیک آن اساسی است. تأثیری که بازسازی نوکمپ برای بارسا خواهد گذاشت بسیار مهم است تا بتوانیم با رقبای خود که قبلاً کارهای موردنیاز را انجام داده‌اند، رقابت کنیم. ما در حال بررسی احتمالات مختلف هستیم، اما قوی‌ترین نامزد برای برگزاری بازی‌های بارسا (در زمان بازسازی ورزشگاه نوکمپ) ورزشگاه یوهان کرایف است.

در حال حاضر تیم زنان بارسلونا بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه یوهان کرایف برگزار می‌کند. گزینه دیگر بارسلونا انجام بازی‌هایش در ورزشگاه مونتیوچ ورزشگاه افتتاحیه بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ خواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس