2955679.jpg

استان الجوف، دروازه شرقی استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) و پایتخت (استان صنعاء) صحنه درگیری های سنگین بود و بازنده میدان نبرد عناصر ائتلاف سعودی شدند و باید منتظر عواقب این شکست باشند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای اخیر مرکز استان الجوف صحنه حملات غافلگیرانه رزمندگان از حومه پایگاه نظامی الخنجر به سمت مناطق شمال شرقی و شرقی بود و پس از درگیری های سنگین تعدادی از ارتفاعات مجاور کوه الحیض از جمله الرملیه از اشغال خارج و به کنترل درآمدند.  

عملیات نیروهای یمنی برای تثبیت مواضع تازه آزاد شده در حالی ادامه دارد که عناصر ائتلاف سعودی با پشتیبانی سنگین هوایی، حملاتی را از صحرای الخنجر برای اشغال دوباره مناطق از دست رفته انجام دادند اما با شکست روبه رو شدند و ناکام ماندند.  

در صورتی که رزمندگان موفق شوند مواضع را در این محور تازه پاکسازی شده تثبیت کنند، پاکسازی مناطق و کوه های الحیض، الریان، ابرق الخلیقه و ... در دستور کار قرار خواهد گرفت.

یکی از اهداف اصلی انجام عملیات در این محور، امن کردن مناطق شرقی پایگاه راهبردی الخنجر و جاده الیتمه - الحزم است؛ پایگاه نظامی الخنجر در اواخر اردیبهشت سال ۹۹ آزاد شد و مزدوران سعودی بارها تلاش کردند این مقر را دوباره اشغال کنند تا راه برای تصرف مناطق غربی استان الجوف باز شود که به نتیجه ای نرسیدند.  

آخرین تحولات‌ میدانی شمال یمن/ در دروازه شرقی مهم‌ترین پایگاه انصارالله چه می‌گذرد؟ + نقشه میدانی و عکس

از جنوب استان الجوف و نزدیکی مرزهای شمالی استان مارب خبر می رسد، عناصر وابسته به منصور هادی حملات گسترده ای را با پشتیبانی رژیم سعودی به سمت مناطق الدرکال و حویشیان ترتیب دادند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان مستقر در منطقه متوجه تحرکات عناصر ائتلاف سعودی شدند و پس از چند ساعت درگیری حملات را دفع کردند؛ شماری از فرماندهان میدانی ائتلاف از جمله عرفج المروانی، دارس محیی، اسامه عرفج حمد و ... در این محور کشته و زخمی شدند.  

نیروهای یمنی تاکنون ۴۵ درصد از مساحت استان الجوف را پاکسازی کرده اند و اغلب مناطق اشغالی که بیابانی هستند در بخش خب و الشعف واقع شده اند؛ این بخش ۸۰ درصد از خاک استان الجوف را تشکیل می دهد و ۴۳ درصد از مساحتش همچنان در اشغال ائتلاف سعودی است.  

رزمندگان در مجموع کنترل ۱۱ بخش استان الجوف که نقاط پرتراکم جمعیتی به شمار می آیند را در دست دارند؛ این استان ۴۰ هزار کیلومتر مربعی که با عربستان ۲۴۷ کیلومتر مرز مشترک دارد، دروازه شرقی استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله در یمن) و در فاصله ۱۷۰ کیلومتری پایتخت (شهر صنعاء) واقع شده است.  

آخرین تحولات‌ میدانی شمال یمن/ در دروازه شرقی مهم‌ترین پایگاه انصارالله چه می‌گذرد؟ + نقشه میدانی و عکس

در حال حاضر، درگیری ها  در استان الجوف در محور شمال غرب، مرکز و جنوب غرب بخش مهم و حساس «خب و الشعف» در جریان است؛ در محور نخست، (شمال غرب) منطقه «الیتمه» و کوه «الحیض» در نزدیکی جاده راهبردی «البقع - الحزم» خطوط اصلی تماس طرفین محسوب می‌شوند.

به گزارش مشرق، حدود ۱۱۲ کیلومتر از جاده راهبردی «الحزم - البقع» پاکسازی شده و رزمندگان یمنی باید ۲۰ کیلومتر دیگر از این مسیر مهم که در شمال منطقه «الیتمه» واقع شده را از اشغال خارج کنند تا این جاده به طور کامل در محدوده استان الجوف آزاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    30 9
    خدا پشت و پناهتون رزمندگان یمنی حق با شماست...
  • علی US ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    5 0
    خداوند متعال به ابروی محمد و ال محمد (ص) فتح و پیروزی را نسیب رزمندگان انصار اله نماید
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    5 0
    نصرمن الله دلاوران یمنی )(انصارالله)
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    6 0
    از ته دل دعاتون می کنیم.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    ای کاش برای نقشه های بعدی علاوه بر جغرافیای سیاسی، جغرافیای مواصلاتی و طبیعی نشان داده شود تا دلایل پیشروی های ارتش جمهوری یمن و کمیته های مردمی بیشتر تبین گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس