کد خبر 1282861
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
روزگار

پخش سری جدید سریال خاطره‌انگیز «روزگار جوانی» از امشب آغاز می‌شود.

به گزارش مشرق، روزگار جوانی نام یک مجموعه تلویزیونی است که در سال ۱۳۷۷ به تهیه‌کنندگی اصغر توسلی، کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی (قسمت سیزدهم به بعد) و فصل دوم آن در سال ۱۳۷۸ به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی برای شبکه تهران ساخته شد. فیلمنامه‌نویس فصل نخست اصغر فرهادی بود که در فصل دوم سریال، «علی‌اکبر محلوجیان» و «فرهاد نقدعلی» جایگزین فرهادی شدند.

حالا قرار است از امشب فصل جدید این سریال روی آنتن برود. اصغر توسلی که در فصل پیش تهیه کننده سریال "روزگار جوانی" بود، حالا کارگردانی فصل جدید را به عهده دارد و می‌خواهد ماجراهای جدیدی از دانشجویان در دهه ۱۳۸۰ نشان دهد.

خاطره بازی با سریال نوستالژیک تلویزیون

سریال روزگار جوانی که سال ۷۷ پخش شد داستان دانشجوهایی را روایت می‌کرد که به تهران آمده بودند و تصمیم گرفتند تا خانه‌ای را به صورت مشترک اجاره کنند. در ادامه مخاطب شاهد اتفاق‌هایی می‌شد که برای زندگی شخصی و اجتماعی هرکدام از این پنج جوانِ دانشجوی بیست و خرده‌ای ساله می‌افتاد.

خاطره بازی با سریال نوستالژیک تلویزیون

نصرالله رادش با لهجه و گویش آبادانی نقش حمیدرضا را پذیرفت و بعد از "ساعت خوش" محبوبیتش را تکرار کرد. امین حیایی دیگر جوانِ قصه "روزگار جوانی" بود که نقش افشین را بازی می‌کرد. او در میانِ جوانانِ قصه اهل تهران بود و به دلیل اختلاف خانوادگی‌اش در همان خانه اجاره‌ای زندگی می‌کرد.

خاطره بازی با سریال نوستالژیک تلویزیون

نقش دیگر دانشجوی قصه را بهزاد خداویسی ایفا می‌کرد که در "روزگار جوانی" نامش مجید بود پسر اصفهانی که رشته نقاشی را در دانشگاه می‌گذراند. کیهان ملکی در نقش احد لهجه آذری و نقش پزشک را داشت و مهدی صبایی نقش شهریار را بازی می‌کرد که اهل کرمانشاه بود و رشته کشاورزی می‌خواند.

خاطره بازی با سریال نوستالژیک تلویزیون

موسیقی مجموعه تلویزیونی روزگار جوانی بر عهده ساسان جمالیان بوده است. خواننده تیتراژ پایانی این سریال محمدرضا عیوضی است و نام این ترانه زیبا رنگین کمون است.

متن آهنگ روزگار جوانی:
مثل یک رنگین کمون هفت رنگ
سرگذشت زندگیمون رنگ رنگ‌ای صمیمی‌ای قدیمی همقطار
در دل شب شبنم عشقی بکار
شهر شب با مردم چشمک زنش
غصه هامو ریخته توی دامنش
ازدحام کوچه‌های بی کسی
پر شده از یک بغل دلواپسی
این منم دلواپس بود و نبود
از غم‌ای کاش‌ها چشمم کبود
تا به کی از آرزوهامون جدا
با تو هستم با تو مستم‌ای خدا
بقچه عشقم همیشه باز باز
جانمازم تشنه راز و نیاز
هم زبونی‌ها اگه شیرین تره
هم دلی از هم زبونی بهتره

حالا بیش از ۲۰ سال از پخش سریال "روزگار جوانی" می‌گذرد و در سری جدید داستان قرار است با حضور بازیگران حول محورِ دانشجویان دهه ۱۳۸۰ بگذرد.

خاطره بازی با سریال نوستالژیک تلویزیون

در این نسخه جدید از ترکیب بازیگران قبلی ۲ تا سه بازیگر حضور پیدا کنند و در جمعِ آن ۵ دانشجو و جوانِ قصه قدیمی هم یک نفر در کنار بازیگران جدید سریال به ایفای نقش می‌پردازد.

اصغر توسلی، تهیه کننده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «روزگار جوانی»، سریال تلویزیونی «مزد ترس» و فیلم سینمایی «چهارشنبه‌ی عزیز» فعالیت داشته است.تهیه کنندگی سریال‌های ماندگار و نوستالژی و خاطره انگیزی چون سریال روزگار جوانی و دختران و پای پیاده و سریال مزد ترس را بر عهده داشته است.

خاطره بازی با سریال نوستالژیک تلویزیون

سریال «روزگار جوانی» به کارگردانی اصغر توسلی و تهیه‌کنندگی سپهر محمدی از امشب ساعت ۲۳ از شبکه پنج روی آنتن می‌رود. تکرار این سریال نیز ساعت ۱۹ فردا پخش می‌شود.

در این مجموعه که تصویربرداری آن در تهران و شمال ایران انجام شده، آریا توسلی، سعید زارعی، سینا کرمی، عیسی حسینی، امیرمسعود واعظ تهرانی به همراه بیوک میرزایی، زهرا داودنژاد، رسول نجفیان، سیاوش چراغی‌پور، لاله صبوری، سولماز حصاری، خسرو احمدی، سیامک حلمی، محمود قدیریان، فرشته آلوسی، زینب عباسی، داریوش شهبازی، سپاس رضایی، فرشته مرعشی، مجید شهریاری، مهبد جهان نوش، هیلدا کردبچه و... به ایفای نقش پرداختند.

تولید «روزگارجوانی» در گروه فیلم و سریال شبکه پنج به تهیه‌کنندگی سپهر محمدی و کارگردانی اصغر توسلی از بهمن‌ماه ۹۹ شروع شده و قرار است در ۳۰ قسمت روی آنتن برود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس