محمود میرلوحی

"محمود میرلوحی" از حامیان رئیس‌جمهور روحانی و از تحریم‌کنندگان انتخابات اخیراً گفته است: اگر اصلاحات باشد به جای طرح صیانت از فضای مجازی، طرح شهر هوشمند را می‌آورد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

استفاده از مغیّبات* برای انتقاد از طرح عقلانی مجلس!

کنایه درشت قالیباف به فتنه‌گران ۸۸/ اقدام عجیب یک گرانفروش پس از محکومیت!

احمد مازنی، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس سابق که نامش در ماجرای "سلفی حقارت" در مجلس دهم بیشتر شنیده شد؛ در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با تأکید بر اینکه ما به قانون در این خصوص نیاز داریم، اظهار کرده است:

"مسأله این است که جامعه به نیت طراحان طرح صیانت اعتماد ندارد. جامعه به انگیزه اشخاصی که طرح صیانت را تهیه کرده‌اند، اعتماد ندارد. بسیاری از هنرمندان، دانشگاهیان و حوزویان به طراحان این طرح اعتماد ندارند. این بی اعتمادی ناشی از چیست؟ شاید این بی‌اعتمادی ناشی از این است که اشخاصی که به دنبال تصویب طرح صیانت هستند، هدفشان از طرح صیانت، کنترل مخالفان سیاسی و جناحی است. یعنی در شرایطی که همه ابزارهای ارتباطی و اطلاع‌رسانی کشور در اختیار یک جریان سیاسی است و از ۸۵ میلیون ایرانی تنها عده قلیلی از صدا و سیما استفاده می‌کنند و سایر گروه‌ها و جریان‌هایی که نظام را قبول دارند و امام و رهبری را نیز قبول دارند و فقط در حلقه تنگ بسته این جماعت قرار نمی‌گیرند، از فعالیت در رسانه ملی منع شده‌اند! "[۱]

*آقای مازنی باید توضیح بدهد که سند ایشان مبنی بر بی اعتمادی جامعه و خواص به طرح عقلانی صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی چیست!؟

و گرنه این اظهارات ایشان دروغ‌پردازی و عناد با عقل تلقی خواهد شد...

از طرفی ایشان و جامعه مورد ادعای ایشان چگونه توانسته‌اند نیت افراد را که یک بحث کاملا خفی و درونی است رؤیت کنند؟

گفتنیست ادعای ارائه شده از سوی مازنی مبنی بر استفاده قلیلی از مردم ایران از "صداوسیما" نیز یک ادعای کذب است زیرا آمارهای رسمی گواهی می‌دهد که صداوسیما رسانه مرجع اکثریت مردم ایران است. [۲]

هجمه‌های بی‌امان اصلاح‌طلبان علیه صداوسیما نیز فکت عقلانی دیگری است که نشان از تأثیرگذاری اکثریتی سازمان صداوسیما در ایران دارد.

*(مغیبات به معنای "چیزهای پنهانی و غیب" است)

***

شهرداری تهران در دوران اصلاح‌طلبان به جرم گرانفروشی محکوم شده بود...

اقدام عجیب یک گرانفروش پس از محکومیت!

کنایه درشت قالیباف به فتنه‌گران ۸۸/ اقدام عجیب یک گرانفروش پس از محکومیت!

محمود میرلوحی، عضو سابق شورای شهر تهران و فردی که به دلیل کذب‌گویی علیه قالیباف به زندان و شلاق محکوم شد؛ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی اظهار کرده است:

"برخی مواقع ملاحظه می‌کنید که اصلاحات مورد مواخذه قرار می‌گیرد که پس چه‌کار کردید؟ در بحث‌های اخیر در رسانه‌ها و فضای مجازی دقت کنید کسانی که رای نداده بودند، حالا می‌گویند ای داد رای ندادیم، نتیجه چه شد؟ طوری می‌شود که بعد از عبور از انتخابات احساس می‌کنند که اگر به اصلاحات رای می‌دانند منافع، خواست‌ها و نظراتشان بیشتر مطرح بود. حالا احساس غربت می‌کنند. اگر اصلاحات باشد به جای طرح صیانت از فضای مجازی، طرح شهر هوشمند را می‌آورد. بحث حریم خصوصی و اولویت‌های شورای شهر پنجم را با شورای شهر ششم مقایسه کنید. اصلاحات می‌تواند نارسایی داشته باشد ولی وقتی در ظرف ایران نگاه کنیم و مجموع مسائل محیطی، شرایط کشور و بین المللی و محدودیت‌ها را ملاحظه کنیم، اصلاحات بیشتر و بهتر عمل کرده است."[۳]

*جمع‌کردن این همه تناقض در چند سطر کار هر کسی نیست!

درباره اظهارات میرلوحی اول از همه باید دانست که اصلاح‌طلبان –به جز چند حزب- بصورت رسمی انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ را تحریم کردند و از قضا آقای میرلوحی هم جزو تحریم‌کنندگان بوده‌اند.

فلذاست که ادعای "فریاد شماتت مردم از بابت رأی ندادن به اصلاح‌طلبان"! یک حرف موهوم و بی‌پایه است.

زیرا به زعم تحریم‌کنندگان و اعضای هسته سخت اصلاحات اساسا کاندیدای اصلاح‌طلبی در انتخابات نبوده که نماینده رسمی چپ‌ها باشد.

 آقای میرلوحی گفته‌اند اگر ما –اصلاح‌طلبان- بودیم؛ به جای طرح صیانت از فضای مجازی، طرح شهر هوشمند را می‌آوردیم!

جدای از کاسب‌کارانه بودن این گونه حرف‌ها نسبت به طرح‌های عقلانی مثل صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و گذشته از اینکه هم‌اکنون موسم یوم‌الحساب اصلاح‌طلبان است نه روز تولدشان! اما بد نیست در محضر مردم و مخاطبان محترم یک نگاه گذرا به وعده‌های همیشگی اصلاح‌طلبان داشته باشیم.

وعده‌هایی که در پیامد آنها دولتی مثل دولت آقای روحانی در دامن رأی مردم گذاشته شد و رهاورد آن چیزی جز گرانی و ناکارآمدی نبود.

کارنامه شورای شهر پنجم که آقای میرلوحی عضو آن بوده‌اند نیز در همین راستا مایه عبرت است.

شورایی که با ادعای نقد گذشته روی کار آمد اما نه تنها به گرد پای السابقون جهادی شهرداری هم نرسید بلکه یک شورای مشحون از حاشیه را به رأی مردم تحمیل کرد.

آیا میرلوحی جرأت دارد، بگوید که شهرداری تهران در دوران حضور اصلاح‌طلبان در شورای شهر؛ از سوی سازمان تعزیرات به جرم گرانفروشی به مردم جریمه شد!؟

اما شاهدیم که آقای میرلوحی به جای عذرخواهی از مردم، ‌ اقدام به ارائه وعده‌های جدید می‌کند!

در بحث مجلس دهم و اکثریت اصلاح‌طلب آن نیز از تصویب ۲۰ دقیقه‌ای برجام و "سلفی حقارت" که بگذریم؛ خوانش وعده‌های انتخاباتی حسین کمالی، از چپ‌های ستادی در قبل از انتخابات مجلس دهم جالب توجه است.

او در سال ۹۴ و در بحبوحه فعالیت های انتخاباتی اصلاح طلبان برای تسخیر مجلس دهم (که در این تسخیر موفق بودند و به اکثریت مطلق مجلس دهم رسیدند!)؛ در بیان وعده ها و برنامه های جریان چپ در صورت اکثریت شدن در مجلس دهم از مقولات زیر اسم برده است:

«کاهش خودکشی، توسعه سوادآموزی، آموزش یک زندگی مسالمت‌آمیز، کاهش خشونت اجتماعی، جلوگیری از فرار نخبگان، کاهش طلاق، پرهیز از پرخاشگری»!

وی همچنین در ادامه گفته بود: همه مسائل کشور را که نمی‌توان در یک گفتگو توضیح داد. بنابراین ما می‌گوییم مسئله اعتیاد، خودکشی و زندانیان برای ما مهم است و آنها را مورد توجه قرار می‌دهیم. مسئله سربازی برای ما مهم است. جوان‌ها بهترین سال‌های عمرشان تلف می‌کنند و باید مالیات عمر پرداخت کنند. این نیروها را می‌توانیم در بخش‌های دیگر فعال کنیم.

کمالی همان روزها در گفتگوی رسانه ای دیگر نیز تأکید کرده بود: ما در همه زمینه‌ها برای انتخابات مجلس برنامه داریم. به جامعه می‌گوییم که اگر می‌خواهید به ما رأی بدهید به برنامه‌هایمان رأی دهید. مقرری اشتغال برای همه، اصلاح ساختار اقتصاد، ارتش حرفه‌ای، تامین اجتماعی عمومی، مقرری بیکاری برای بیکاران، بیمه‌ی عمومی، تحصیلات رایگان در سطح عالی و... برنامه‌هایی هستند که بیان خواهند شد! [۴]

و اینک این مردم و این اصلاح ساختار اقتصادی و مقرری اشتغال و کنسل شدن سربازی...

جالب آنکه گویا پشتک واروی سیاسی در میان رجال اصلاح‌طلب محدودیت سنی هم ندارد!

زیرا همین آقای حسین کمالی هم چند روز قبل در اظهاراتی شبیه به آنچه که میرلوحی گفته است، تأکید کرده بود: متاسفانه تاکنون اعتماد عمومی در بخشی از مسائل با خلاف گویی، بخشی با دروغگویی و بخشی هم با کتمان و پنهان کاری لطمه شدیدی خورده است. در همه این مسائل باید به گونه‌ای متفاوت عمل شود تا اعتماد به جامعه برگردد و مردم عملکردها و وعده‌ها را بپذیرند... +

***

کنایه درشت قالیباف به فتنه‌گران ۸۸

کنایه درشت قالیباف به فتنه‌گران ۸۸/ اقدام عجیب یک گرانفروش پس از محکومیت!

ایسنا گزارش داد: محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اخیراً طی سخنانی در مراسم اختتامیه جایزه سردار سرلشکر شهید همدانی گفته است:

"شاهد بودیم روزی در کشور شعار نه غزه نه لبنان سر دادند اما چند سال بعد چه جمعیتی برای تشییع پیکر حاج قاسم به میدان آمد. در اوج شهادت برنامه ریزی و عقلانیت است. در جبهه اقتصادی هم این موارد اگر باشد یقینا اقتصاد هم درست خواهد شد."[۵]

*صحبت‌های آقای قالیباف از این حیث واجد اهمیت است که یک ترسیم اصولی از امروز و آینده ایران اسلامی دارد و به قید "استقرار همیشگی نظام اسلامی" تأکید کرده است.

چه اینکه بودند کسانی که در سال ۸۸، اشرار و اراذل نقاب‌پوش و مشعل به‌دست را خداجو نامیدند و معتقد بودند که جمعیتی بی‌نهایت! به خیابان آمده تا کار نظام اسلامی را یکسره کند!

اما این فتنه عظیم نه تنها شکست خورد بلکه به قول قالیباف چند سال بعد موجاموج جمعیت اکثریتی ایران در حمایت از سردار شهیدش به خیابان‌ها آمد و پیکر او را به مثابه پرچم ابدی سربلندی ایران، بر دستان پر مهر خود تشییع کرد.

البته کشور ایران به دلیل پیشرفت‌هایش و اسلامی بودنش هنوز هم در تهدید فتن زمانه است و به رأی‌العین دیدیم که جماعتی پس از اغتشاشات دیماه ۹۶ و فتنه اقتصادی آبان ۹۸ از این گفتند که این رخدادها پیش‌لرزه بود! باید اغتشاشگران را بخشید و خشونت‌ها در سطحی وسیعتر تکرار خواهد شد...

اما قاعده‌ای که در بیان قالیباف مورد اشاره قرار گرفته نیز همچنان ساری و جاری است و بنیادهای محکم ایمانی و عقلانی نظام اسلامی در کنار حمایت مردم؛ همچون عصای موسی(ع) هر فتنه‌ای را خواهد بلعید.

بیان این نکته ضروریست که حضور و تبیین از سوی خواص کشور در بحبوحه فتنه‌ها نیز از ضرورت‌های عقلانی یک جامعه اسلامی و توحیدی است.

***

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1142162

2_khabaronline.ir/news/1536517

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/323968

4_ mshrgh.ir/1279373

5_ https://www.isna.ir/news/1400072013839/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    7 1
    ولی اگر طرح صیانت طرح مناسبی است هیچ وقت در مجلس شفافیت نباید غیر علنی باشد
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      ترس بد چیزی است.
  • .. IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    9 0
    توی این مملکت کسی نیست به داد قیمت تخم مرغ برسد؟ واقعا خجالت نداره؟
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 2
      معلومه نداره. این از آثار دولت قبله هنوز
  • سید IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    9 4
    این که غربی ها از به حاشیه رفتن اصلاح طلبان در ایران این اندازه ناراحت و نگرانند حکایت از وطن دوستی این نحله دارد یا وطن فروشی شان؟!
  • حمید IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    8 2
    محمود میرلوحی‌رو توی محل خودشون نمیشناسنش! اونوقت شما هرازگاهی هی مطرحش میکنید که چی بشـه؟! چرا الکی برخی بی‌ارزش‌هارو گنده میکنید‌؟!!!
  • عباس IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    8 0
    کمال تشکر و قدردانی از مسئولان عزیز که با همت خودشون 40 هزار تومان یارانه پریشب واریز کردند دست‌تون درد نکنه، با این پول می‌شه یک‌سوم بسته پوشک، خرید. باز از تلاش‌های مجدانه و جهادی شما متشکریم.
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 2
      منتظر مدیریت جهادی قالیباف و رئیسی باش و نگرانی را به خود راه نده. حالا پوشک نخر چیزی نمیشه
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 27
      قاایباف که هزارساله مدیر هست هنوز هم لیاقتی در وجودش هست که پنهان است و ما ندیدیم آیا؟
  • FR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 3
    امثال مازنی و سایر اخوندهای اصلاح طلب خیلی وضعیت رقت انگیزی دارند ... نمیفهمند که از همه جا رانده هستند حکومت جمهوری اسلامی و انقلاب چه جایگاهی به این قشر غرب زده می‌دهد که اینها سالهاست در زمین اصلاحات بازی میکنند از معماهای تاریخ معاصر ایران است ... هنوز در هوای دوران مشروطیت و استعمار غرب و دیگ های پلو سفارتخانه ها هستند
  • محمدایوب IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 0
    میرلوحی. برو یک آمار ازان 24میلیون که به روحانی رای دادند دولت مورد حمایت شما بگیر ببین چند نفر باقی مونده بودن. تورابه روح رف.... ساکت شوید.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 1
    کنایه ها تمام شد بی زحمت فکری هم به حال گرانی لبنیات بکنید جناب رییس مجلس
  • DE ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 1
    "محمود میرلوحی" از حامیان رئیس‌جمهور روحانی و از تحریم‌کنندگان انتخابات اخیراً گفته است: اگر اصلاحات باشد به جای طرح صیانت از فضای مجازی، طرح شهر هوشمند را می‌آورد. خب در این شهر هوشمند یک اصلاحطلب هم پیدا نخواهی کرد زیرا اصلاح طمع کاران اگر هوش داشتند که اصلا کلا اصلاح طلب نمیشدند حیوونکی ها. که منتظر دشمن بمونند که براشون کار کنه خودشون کار میکردند.
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 1
    آقای قالیباف .. اصلاح طلبان که مردند..
  • NL ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 0
    طرح ضداینترنتی طرح حفاظت اشراف از اشرافیت خودشان است
  • حسین IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    غرب زده‌ها تکلیفشون مشخص لیکن بخش فرهنگی کشور خیلی کارنامه تحفه ای داره آینده فضای مجازی کشور را بدیم بهش؟ این قلم را راست میگه. تقریبا همه ایرانیها تا جایی که دیده‌ام مخالف این طرح هستند و مخالف تدوین کنندگان این طرح. مگر همین تقی پور پهنای باند خانگی را محدود به ۱۲۸ کیلوبیت نکرده بود؟! چطور باید بهش اعتماد کنیم!
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      2 0
      نمیبینید اصراعیل که به همه چیز ایران کار دارد در مقابل طرح ضداینترنتی سکوت کرده تا اجرا بشه؟
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 1
      غرب زده ها به سرعت راه های جایگزین رو پیدا میکنند
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    کوچ اجباری و اخراج گسترده ایرانیان از سرزمین های اشغالی. میدونستین اینترنت جزو سرزمین های اشغاای جهان هست و ۹۰درصدش توسط اسراعیلی ها اشغال شده؟ اسراعیل عاشق طرح صیانت شده نمیبینید ریس جمهورش به همه چیز گیر میده یک کلمه از صیانت اینترنتی نمیگه؟
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    لیست اموال طرح شفافیت چی شد؟ کی‌گفته جریان نفوذ فقط در میان اصلاح طلبان هست؟ بدترین کار تاریخ ایران یعنی اخراج ایرانیان از سرزمین اینترنت در زمان اینها داره انجام میشه
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    کوچ اجباری و اخراج گسترده ایرانی ها از سرزمین های اشغالی. آری اینترنت هم سرزمین های اشغال شده توسط اسراعیل است و طرح ضداینترنتی اخراج شیعیان ایران از اینترنت است. نمیبینید اسراعیل درمورد این طرح هیچی نمیگوید؟
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 0
    روز تصویب طرح صیانت اینترنتی روز پایان تصرف کامل انقلاب بدست اشراف است.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    2 0
    طرح صیانت یک‌کمی‌شبیه به کتاب سوزی های درون تاریخ نیست؟
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    طرح صیانت پیروزی اشراف در تصرف انقلاب خواهد بود. یعنی مستضعفان برای انتقاد و افشاگری اشراف باید بروند از مدیران ثروتمند مجوز بگیرند.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    1 0
    دوستان این نویسنده از کجا درشتی کنایه رو فهمیده مگه برای اندازه گیری کنایه متری دستکاهی چیزی داریم؟
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      0 0
      فرد فرهنگی و درشت درشت کردن؟ دیدین یک اشخاص خاصی در چاله میدون اینطوری حرف میزنند کنایه درشت. درشت رو برای میوه استفاده میکنند. مشرق جان این نویسنده هات رو با قلاب میگیری یا تور؟
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    همه لغت های لغتنامه رو به لجن کشیدیم فقط کلماتی مثل درشت باقیمونده
  • شین شامالا IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    اصلاح طلبی روی دیگر اصول گرایی در یک سکه هستند. و خود سکه از جنس یعنی دایره خودی برای اداره کشور و این حرفا رقابت بین خودشان هست. عقب مانده های سیاسی هنوز در بحث اصول گرا و اصلاح طلب گیر کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس