سردار باقری: تعاملات نظامی-دفاعی با پاکستان پیشرفت بیشتری خواهد یافت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ارتباطات عمیق و گسترده با پاکستان گفت که تعاملات نظامی و دفاعی میان دو کشور با پیشرفت های بیشتری همراه خواهد شد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان» در اسلام‌آباد گفت که این دومین سفر رسمی وی به کشور پاکستان است در عین حال این رفت و آمدهای سالانه به کشورهای یکدیگر به دلیل همه گیری یکسال با تاخیر انجام شد.

وی اظهار کرد : جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان ارتباطات عمیق و گسترده‌ای دارند بویژه این‌که در سال‌های اخیر شاهد همکاری‌های فراوانی در مرزهای مشترک بودیم و اکنون به جهت امنیت مرز به وضعیت بسیار بهتری نسبت به گذشته رسیده ایم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در این سفر درباره توسعه ارتباطات برای امنیت بیشتر در مرزهای طولانی و مشترک ایران و پاکستان از نزدیک بحث بیشتری خواهیم کرد.

افغانستان و همفکری ایران و پاکستان برای جهان اسلام

سردار باقری گفت : از جمله موضوعات مهم این مقطع زمانی، مسئله افغانستان و وضعیت این کشور است. ایران و کشور پاکستان در افغانستان نگرانی‌های فراوانی دارند.

وی گفت: با توجه به وضعیت پیشامده برای امنیت کشور افغانستان و تبعات این حوادث بر هر دو کشور همسایه، بایستی ما با یکدیگر رایزنی کرده و تصمیماتی اتخاذ کنیم که منجر به پیشروی مردم افغانستان به سمت آرامش و برقراری یک حکومت فراگیر و همه شمول شود.

وی ابراز امیدواری کرد که رایزنی‌های ایران و پاکستان به عنوان دو همسایه مشترک افغانستان باعث شود تا مشکلاتی که اکنون پیش بینی می‌شود رخ ندهد و وضعیت بهتری در افغانستان شکل بگیرد.

سرلشکر محمد باقری ادامه داد: موضوعات مختلف جهان اسلام که ایران و پاکستان دو کشور بزرگ بلاد اسلامی و هر دو نیز عنوان حکومت جمهوری اسلامی را دارند، بررسی خواهد شد و ما نیاز به همفکری و رایزنی داریم و در این خصوص بحث‌هایی با مقام‌های بلندپایه ارتش پاکستان خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: طی این سفر در روابط نظامی و دفاعی دو کشور ایران پاکستان که طی سال‌های اخیر توسعه فراوانی پیدا کرده پیشرفت بیشتری رقم بخورد.

سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات بلندپایه نظامی شامگاه سه‌شنبه به منظور توسعه همکاری مشترک با پاکستان وارد «اسلام‌آباد» پایتخت این کشور شد و مورد استقبال مقامات ارشد ارتش پاکستان و سفیر ایران در این کشور قرار گرفت.

پس از دو سفر رسمی فرمانده ارتش پاکستان به تهران و همچنین اولین سفر رسمی سردار باقری به اسلام‌آباد در تیرماه ۱۳۹۷، سفر فعلی هیات نظامی کشورمان به همسایه شرقی مرحله جدیدی در مسیر تحکیم مناسبات نظامی، دفاعی و امنیتی میان دو کشور مهم جهان اسلام ایران و پاکستان را رقم می‌زند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 0
    احسنت اگر استعمار گران مشکل نیاورند
  • ما خود آذربایجانیم US ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    8 0
    چند بار باید بگم؟ این قدر از نام پاک آذربایجان واسه جمهوری جعلی بادکوبه استفاده نکنید. کل آذربایجان در خاک ایران زمین قرار داره و در پایین رود ایرانی ارس هستش. بالای ارس، جیگر گوشمون استان ارانه (اشغالی).

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس