بازی ایران و کره جنوبی

به نظر می رسد شرایط خوبی که برای صعود بی دغدغه ایران فراهم شده این انتظار را هم به وجود آورده که تیم ملی بازیهای زیباتر و کم اشتباه تری به نمایش بگذارد که علاقه مندان به خود را هم راضی نگه دارد.

سرویس ورزش مشرق - تیم ملی فوتبال ایران در چهارمین و حساس ترین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا در استادیوم خالی از تماشاگر آزادی برابر کره جنوبی به تساوی ۱-۱ رسید تا با ۱۰ امتیاز به صدرنشینی خود ادامه دهد.

شاید از معدود دفعاتی بود که پیش از بازی با کره اکثریت انتظار برد از ایران داشتند و دلیل آن هم نتایج خوب قبلی تیم ملی و البته بردهای کمرنگ کره مقابل حریفان بود. اما برخلاف انتظار نه کره پایین تر از حد انتظار نشان داد و نه بازیکنان ایران شادابی دیدارهای گذشته را داشتند.

درست است که ایران ۲ توپ به تیر دروازه کره زد و اگر شانس با کره یار نبود ایران برنده میدان می شد، اما بهتر است کمی واقع بینانه تر به بازی نگاه کنیم و تساوی را همانگونه که سرمربی کره هم گفت نتیجه عادلانه تری بدانیم.

در نیمه اول به اذعان خود اسکوچیچ کره ای ها بهتر از ما بودند؛ "در نیمه اول می‌دانستیم در میانه میدان مشکل داریم و سعی کردیم با تغییرات فاصله بین بازیکنان ایران و کره را کمتر کنیم. می‌دانستیم دوئل سه به سه در میانه میدان داریم. در نیمه دوم با اضافه شدن نورافکن نمایش بهتری داشتیم. در نیمه اول به این موضوع آگاه بودم که اگر دو مهاجم جلو بروند، تعادل به هم می‌خورد ولی آگاهانه این کار را کردم. ما آگاهانه تصمیم گرفتیم که در خط حمله بازیکن بیشتری داشته باشیم و دلیلش این بود که بهتر حمله کنیم. ولی تا دیدیم تعادل تیم به هم خورده تاکتیک را تغییر دادیم. ما آماده اتفاقات دیگر بودیم. دوباره تکرار می‌کنم که آگاهانه تعداد بازیکنان میانه زمین را کم کردم و ریسکی بود که به عنوان سرمربی قبول کردم."

نزدیک بود ببریم، نزدیک بود ببازیم/ اسکوچیچ تعویض کردن را دوست ندارد!

در نیمه دوم انتظار تغییراتی در ترکیب تیم می رفت اما این انتظار فقط با تعویض قابل پیش بینی امید نورافکن با علی قلی زاده آن هم در اواسط نیمه به سر رسید و تا دقیقه ۹۰ تعویضی از اسکوچیچ ندیدیم. شاید از هر یک از علاقه مندان تیم ملی سوال کنیم اولین ایراد و انتقادشان از اسکوچیچ تعویض های دیرهنگام و بازی ندادن به برخی بازیکنان سرعتی و موثر مثل مهدی ترابی و سامان قدوس و مهدی قایدی باشد. صدالبته که نظر نهایی درباره ترکیب تیم با سرمربی است و مسئول اصلی بازی دادن یا ندادن به یک بازیکن شخص اول نیمکت است اما روند بازی خصوصا از اواسط نیمه دوم اینگونه نشان می داد که برخی بازیکنان شادابی و طراوت لازم را ندارند و در زمین راه می روند و نیاز به تزریق یک نیروی تازه نفس احساس می شد. البته که در کل چند بازی اخیر نبود یک هافبک بازیساز و خلاق در میانه میدان بسیار به چشم آمده که با وجود سامان قدوس می توان تا حدودی این خلا را پوشاند.

پس از گل تساوی و چند دقیقه بعد ضربه طارمی که به تیر دروازه کره اصابت کرد، این انتظار می رفت که ایران خیمه خود را روی دروازه کره سنگین تر کند و برای گل دوم تلاش کند، اما با عقب نشستن یکباره تیم و جلو کشیدن بازیکنان کره عملا نشان داد اسکوچیچ به تساوی در این بازی راضی شده است. حتی تعویض های دیرهنگام سرمربی کروات هم این فرضیه را تقویت کرد.

در حملات دقایق پایانی کره نفس هواداران تیم ملی در سینه ها حبس شده بود و ترس از خوردن گل دوم هر لحظه نزدیک بود به واقعیت تبدیل شود و اگر مهار خوب بیرانوند در دقیقه ۹۳ نبود چه بسا این بازی را با وجود زدن دو تیر به دروازه کره ببازیم!

به نظر می رسد شرایط خوبی که برای صعود بی دغدغه ایران فراهم شده این انتظار را هم به وجود آورده که تیم ملی بازی‌های زیباتر و کم اشتباه تری به نمایش بگذارد که علاقه مندان به خود را هم راضی نگه دارد. تغییر تاکتیک در زمان هایی که بازی گره می خورد یا تعویض ستاره ای که روزش نیست و نمی تواند آن تاثیر همیشگی را داشته باشد کمترین انتظار از سرمربی تیم ملی است که حالا با رکورد ۱۰ برد پیاپی و ۱۱ بازی بدون شکست رکوردی جالب توجه در تاریخ ملی فوتبال ما ثبت کرده است. اسکوچیچ که هنوز نتوانسته محبوبیت اکثریت فوتبالدوستان را به خود جلب کند در چنین دیدارهای حیاتی می تواند توانایی و هوش مربیگری خود را به نمایش بگذارد و جواب انتقادها را بدهد.

با این وجود ایران با این تساوی با ۱۰ امتیاز فاصله ۲ امتیازی خود با کره جنوبی و ۵ امتیازی با تیم سوم را حفظ کرد و همچنان شانس اول صعود از گروه A محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    10 0
    با این سوتی های صادق محرمی چیکار باید کرد؟
  • علی IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    8 0
    باسلام سرمربی ایران قدرت تصمیم گیری برای انتخاب بازیکنان داخل زمین را ندارد ترکیب پیر خط دفاع و عدم بازی مناسب از سوی بعضی بازیکنان ازجمله احمد نور الهی تیم را عملا ۱۰ نفره می کند ما هافبک بازیساز لازم داریم نه هافبکی که در زمین راه برود این تیم با تیمهای بزرگ با مشکل مواجه میشود زود تصمیم منا سب بگیرید
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 0
      دفاع جوان سراغ داری؟ مشکل ما دفاع راسته
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      13 2
      احمد نورالهی و صادق محرمی در حد تیم ملی نیستند.
  • حسن IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 9
    اسكوچيچ در حد همون خونه به خونه بابله ،تيم ملي مربي بزرگ ميخواد
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 0
    بازی برابر کره جنوبی ملال آور و خسته کننده بود! به عنوان یک دوستدار فوتبال چیزی که در زمین خود را نشان داد ناکارمدی خط میانی در تغذیه مناسب خط حمله و عدم تمایل به بازگشت به دفاع در هنگامه حمله کره جنوبی بود و همین هم باعث گل اول کره شد ! و دوم موضوع تعویض دیر هنگام دقیقه 89 نه صرفا تاکتیکی که بیشتر برای کشتن زمان پایانی بازی بود!
  • علی IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    5 10
    این مربی در حد و انتظار ملی نیست اگر تاکنون پیروز میدان شده اند تاکتیک فردی بوده نه تیمی
    • GE ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 1
      نه اینکع قبلنا به لبنان نباختید یا به ژاپن سه صفر؟ فوتبال زیبایین بازی میکردن با پارک اتوبوس
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 1
    بنظر بنده تیم ملی فوتبال یکی از بدترین و بی خاصیت ترین بازی هایش در خانه را انجام داد ! بازیکنان خسته ، بی غیرت و بیحال که حوصله و توانایی دوندگی ندارند ! در تمامی دقایق بازی روبه عقب پاس میدادند ! شاید اگر بیرانوند تنها نظاره گر نبود و خودش را پرت میکرد می توانست جلو گل خوردنش را بگیرد ! از طرفی نمی دانم چرا به هر تیمی اجازه تعویض پنج بازیکن میدهند ! چرا وقتی بازیکن توان ندارد و دائم اشتباه می کند نباید تعویض شود ؟ بازیکنانی مثل ترابی ، قائدی ، انصاری فر ، قدوس و .... را چرا به تیم ملی دعوت کرده اند ! حیف هزینه سرسام آوری که صرف این بازیکنان بی انگیزه و بی حال میشود !!
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    4 1
    تیم ما دو تیر زد یک گل داشت و فرصتهایی بیشتر ، مادرصدر جدول ماندیم و این خود تیم کره را در آینده بامشکل مواجه می‌کند . تیم ما درهرحال میتواند بازی راببرد مگر شانسش تیردروازه باشد ! کره هم تیم دوم گروه ماند .
  • mojtaba SE ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    8 1
    تقصیر بیراوند بود گلی که خوردیم ..بازیکن کره از فاصله 25 متری راحت توپ رو زد تو گل.اگر بیراوند عقب تر بود هم بازیکن کره زیر فشار بود که محکمتر شوت بزنه و هم مدافع ما میتونست مزاحم شوت زدنش بشه..جا گیری بیراوند انقدر بی ارزش بود که بود و نبودش هیچ اثری روی بازیکن کره نداشت..
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    11 6
    ما زمان کیروش در برابر ویتنام هم با سیستم دفاعی میرفتیم تو زمین تا شاید فرجی بشه...اما حالا مربی داریم که تیمش با جسارت بازی میکنه....البته مشکلاتی هم داره...ولی یه باند در میون اهالی رسانه هستن که فقط میخوان بگن کیروش یه چیز دیگه بود....
  • حیدر IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    3 0
    قائدی فقط برای بازی با کامبوج خوبه بیاد گل بزنه
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    عیار اسکوچیچ در بازی مقابل کره مشخص شد!
  • حجت جمالپور IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    دوستان بخدا کریم انصاری فر یک مهره وحشی واسه تیم ملی که اگر بهش دقیقه ۶۰ یا ۷۰ بجای طارمی یا آزمون بار صددرصد میتونه خیلی خیلی تاثیر گذار باشه دقیقه ۶۰ به بالا واقعا نیازه تیم تعویض داشته باشه تا تجدید قوا باشه مخصوصا مقابل تیم های سرعتی و دونده پرتلاش مثل کره حتما باید بازیکنان سرعتی مثل کریم انصاری فر ترابی و بازیکن خیلی قوی مثل عزت الهی و امیری استفاده خیلی زیاد کرد البته ترکیب قلی زاده و انصاری فر میتونه خیلی خوب باشه ولی حتما حتما باید دربرابر تیم های سرعتی و سمچ رنج جهانی باید تعویض زودتر و با دقت بیشتر زودتر انجام بشه وگرنه درآینده دچار مشکلات جدی میشیم الخصوص طارمی و سردار دقیقه ۷۰ باید از بازی بیرون کشیده بشه و هر بازیکنی که در نیمه دوم در زمین کم میاره تعویض بشه تا نیروی تازه نفس کم کاست تیم جبران کنه و مشکل بعدی تیم عدم سرعت پاسگاری و جابجایی حرفه ای تیم و دوندگی پایین عده ای از بازیکنان بود که فشار زیادی به امیری و عزت الهی و خلیل زاده آورده بود .
  • رضا IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    بازی خوب بود ولی کاش تعویضها زودتر انجام میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس