کد خبر 1285744
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
راه شکستن طلسم ۹ ساله الهلال؛ لباس "اولسان" بر تن "پرسپولیس"

الهلال، آخرین بار در سال ۲۰۱۲ در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با شکست خانگی حذف شد که آن هم به جدال مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی برمی‌گردد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس باید در چارچوب دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم قدرتمند الهلال عربستان برود. تیمی که تا به حال سه بار توانسته فاتح رقابت‌های جام باشگاه‌ها/ لیگ قهرمانان آسیا شود.

در این گزارش به عملکرد آبی‌های شهر ریاض در دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا (فرمت جدید) پرداخته‌ایم. جایی که این تیم موفق شده در هفت حضور خود، پنج بار به مرحله بعدی صعود کند و البته در نهایت تنها یک بار عنوان قهرمانی را به دست بیاورد.

الهلال در مجموع ۱۴ مسابقه را در مرحله یک چهارم انجام داده که ماحصل آن پنج  برد، ۶ تساوی و سه باخت بوده و ۱۹ گل زده و ۱۴ گل  خورده در کارنامه این تیم به ثبت رسیده است.  هلال در ۶ بازی موفق به گلزنی نشده و در ۶ مسابقه هم توانسته کلین‌شیت کند.

آنها در حالی به کورد ۷۱ درصد صعود رسیده‌اند که با نمایندگان امارات(۲)،  قطر(۳)، کره جنوبی، عربستان روبرو شده‌اند. حالا برای اولین بار الهلال باید در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان با یک تیم ایرانی و در جدالی تک مسابقه‌ای به میدان برود.

بیشتر بخوانید:

معرفی رسمی داور پرسپولیس - الهلال

الهلال در سال‌های  ۲۰۰۷ و ۲۰۱۲ مقابل تیم‌های الوحده امارات و اولسان هیوندای کره جنوبی شکست خورده است. آنها در سال ۲۰۰۷ بدون اینکه شکست بخورند و فقط به خاطر تفاضل گل از گردونه مسابقات کنار رفتند ولی پنج سال بعد با ۲ باخت به نماینده کره  باختند و در نهایت  شاهد قهرمانی اولسان بودند.

حالا اما در هشت بازی اخیر، الهلال در یک چهارم نهایی شکست نخورده و در چهار حضور قبلی‌اش در این مرحله موفق به صعود شده و حذفی در کار نبوده است. آخرین حذف همان جدال با اولسان بود که ۹ سال از آن می‌گذرد.

الهلال ۲ روی متفاوت در یک چهارم نهایی داشته است. یک روی این تیم به دیدارهای خانگی مربوط است که در هفت مسابقه پنج برد، یک تساوی و یک باخت به دست آمده است. این تیم در چهار میزبانی اخیر برنده بوده و  فقط ۲ گل خورده و در سه بازی آخر  حداقل سه گل زده است. در طرف مقابل این تیم هیچوقت در دیدارهای  خارج از خانه برنده نبوده است.

پرسپولیس برای صعود باید مثل اولسان  در سال ۲۰۱۲ کار کند. تیمی که همان سال قهرمان شد و البته هشت سال بعد موفق شد با شکست پرسپولیس در فینال بازهم قهرمان شود. آیا الهلال پس از ۹ سال در خانه و در دور یک چهارم نهایی شکست می‌خورد و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازمی‌ماند؟

در ادامه ریز نتایج الهلال در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مشاهده  می‌کنید.

۲۰۰۷: الوحده امارات ۰-۰ الهلال / الهلال ۱-۱ الوحده(حذف)/ اوراوا قهرمان

۲۰۱۰: الهلال ۳-۰ الغرافه/ الغرافه ۴-۲ الهلال(صعود)/ ذوب‌اهن فینالیست

۲۰۱۲: اولسان کره جنوبی ۱-۰ الهلال/ الهلال ۰-۴ اولسان(حذف)/ اولسان قهرمان

۲۰۱۴: الهلال ۱-۰ السد/ السد ۰-۰ الهلال(صعود)

۲۰۱۵: الهلال ۴-۱ لخویا/ لخویا ۲-۲ الهلال(صعود)

۲۰۱۷:  العین امارات ۰-۰ الهلال/ الهلال ۳-۰ العین(صعود)

۲۰۱۹: الاتحاد عربستان ۰-۰ الهلال/ الهلال ۳-۱ الاتحاد(صعود)

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس