واکسن سینوفارم وارداتی هلال احمر از چه منبعی است؟ +فیلم

به ادعای برخی از رسانه‌ها واکسن وارداتی سینوفارم دو نوع است و از دو منبع تهیه و وارد می‌شود واکسن وارداتی از منبع پکن و واکسن وارداتی ووهان بنا به ادعای آن‌ها واکسن ووهان مورد تایید مراجع ذی صلاح نیست

به گزارش مشرق، طی روزهای گذشته موضوعی در رسانه‌ها با عنوان واکسن درجه دو سینوفارم وارداتی به کشور منتشر شده است، موضوع از اینجا آغاز شده است که علی رغم انجام واکسیناسیون همچنان وجود دارند افرادی که با تزریق دو دز واکسن فوت می‌کنند از این رو این رسانه‌ها با بی کیفیت خواندن نوع واکسن وارداتی سینوفارم بر این امر صحه نهادند.

بنا به ادعای برخی از رسانه‌ها واکسن وارداتی سینوفارم دو نوع است و از دو منبع تهیه و وارد می‌شود واکسن وارداتی از منبع پکن و واکسن وارداتی ووهان، بنا به ادعای آن‌ها واکسن ووهان مورد تایید مراجع ذی صلاح نبوده و علت فوت افراد با تزریق حتی دو دز از واکسن به دلیل تزریق نوع بی کیفیت آن یعنی سینوفارم وارداتی از منبع ووهان است.

خارج از این موضوع که این ادعاها تایید نشده است، اما لزوم توضیحاتی در این باب به جهت روشنگری و آرامش افکار عمومی لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

واکسن وارداتی هلال احمر از منبع پکن است

با توجه به اینکه عمده واکسن وارداتی سینوفارم از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بوده است از این رو علیرضا عسکری مدیر عامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با میزان در این خصوص گفت:تا امروز که قریب به هفتاد میلیون واکسن سینوفارم از سوی جمعیت هلال احمر وارد شده است بر اساس مستنداتی که موجود نیز هست از منبع پکن وارد شده است و جای هیچ شبهه و نگرانی در این موضوع نیست و این مساله را با اطمینان عرض می‌کنیم.

دانلود

محمد حسن قوسیان مقدم دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با میزان در مورد نوع محموله‌های واکسن سینوفارم به کشور گفت: به طور ویژه واکسن سینوفارمی که هلال احمر وارد می‌کند از کشور چین و در تعامل با صلیب سرخ این کشور است و واکسن قابل اطمینانی است آنچه برای ما اهمیت دارد سلامت شهروندان است.

وی ادامه داد: اگرچه که به تازگی واکسنی بنام "حیات وکس" که همان سینوفارم تولیدی درکشور امارات، به جهت وجود خط تولید این واکسن در آن کشور نیز توسط بخش خصوصی به کشور وارد شده است. اما واکسن‌های سینوفارم وارداتی هلال احمر از این نوع نیست.

رئیس سازمان غذا و دارو نیز گفت: درباره تاثیر واکسن‌های مختلف و ادعای بی‌کیفیتی واکسن سینوفارم اظهار کرد: پلتفرم‌های تولید واکسن متفاوت است. اصلا این طور نیست که سینوفارم درجه ۲ داشته باشیم. واقعا متاسفم از این که برخی نشریات اخباری را به مردم منعکس می‌کنند که باعث آشفتگی بیشتر ذهن‌ها می‌شود. تمام سینوفارمی که گرفتیم از منبع پکن بوده است. البته پرونده سینوفارم ووهان در حال بررسی است و باید نظرات دقیق کارشناسی درباره آن مطرح شود.

وی افزود: این که به دروغ به مردم این مباحث را بگویند و ترس ایجاد کنند، غیراخلاقی است و فکر می‌کنم کسانی که نگاه اقتصادی و تاجرمآبانه دارند، پشت این مباحث هستند. ما اعلام کردیم که اگر مدارکی در این زمینه ارائه نشود، برای صیانت از آرامش روحی و روانی مردم از نشریه‌ای که این خبر را به دروغ منتشر کرده، حتما شکایت خواهیم کرد؛ بنابراین باید گفت در میان این اظهارات موجود در مورد نوع واکسن وارداتی به کشور، آنچه باید مورد تاکید قرار گیرد تامین واکسنی با اطمینان و اثر بخشی بالا باشد و از سوی دیگر اقناع افکار عمومی به انجام واکسیناسیون باشد.

در انتها باید گفت آنچه در وضعیت کنونی می‌تواند به آرامش جامعه کمک نماید و روند ایمنی سازی و مصونیت جمعی را تکمیل نماید تشویق به امر واکسیناسیون برای ایجاد مصونیت حداکثری است در میان انتشار اخباری این چنین نه تنها ذهن جامعه را مشوش می‌کند بلکه بر تردید افرادی که با بهانه‌هایی به دنبال گریز از واکسیناسیون هستند را می‌افزاید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس