کد خبر 1287421
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
نحوه خوابیدن به بهبود سلامت کمک می‌کند

آیا می دانید که شیوه صحیح خوابیدن به بهبود تنفس، تسکین سردرد و پیشگیری از چین و چروک پوست و ... کمک می‌کند؟

به گزارش مشرق، بسیاری از ما عادت کرده‌ایم آن‌قدر خودمان را خسته می‌کنیم که هنوز سر بر بالش نگذاشته ایم خوابمان می‌برد و صبح با کسالت ، درد ستون فقرات و سردرد بیدار می‌شویم و تمام روز را با بی‌حالی سپری می‌کنیم . در حالی که نگرانی‌های روزمان را با خود به رختخواب می‌بریم و صفحه گوشی همراه آخرین چیزی است که قبل از چشم بر هم گذاشتن دنبال می‌کنیم و با این که بارها درباره کنار گذاشتن آن برای ساعت‌های پایانی شب تاکید کرده‌ایم، این بار هم  این موضوع را یادآوری می‌کنیم که گوشی همراه را به رختخواب نبرید. ما عادت کرده‌ایم بدون توجه به نحوه خوابیدن، از این پهلو به آن پهلو غلت بزنیم در حالی که می‌توانیم با تدابیری کوچک به افزایش کیفیت خواب و  بهبود سلامت مان کمک کنیم . برای مطلع شدن از راهکارهای پیشنهادی ما ادامه مطلب را مطالعه کنید:

خوابیدن به کدام سمت بهتر است ؟

خوابیدن به پشت و کمک به سلامت

خوابیدن به پهلو ، شکم و پشت گزینه هایی است که ما انتخاب می‌کنیم . این در حالی است که به نقل از «هلث نیوز»، خوابیدن به پشت مزایای  بسیاری دارد که کمتر به آن توجه می‌کنیم.خوابیدن به پشت می تواند به سلامت ستون مهره‌ها ، کاهش سردردهای تنشی، تسکین درد سینوس‌ها و کاهش فشار به قفسه سینه کمک کند. از طرفی وزن بدن به  طور مساوی توزیع می‌شود.

خوابیدن به پهلو ترجیح افراد مسن

بر اساس یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۷، بزرگ سالان  ترجیح می‌دهند به پهلو بخوابند و کودکان به طور مساوی به پهلو، پشت و شکم می خوابند.

خوابیدن به شکم

خوابیدن روی شکم وقتی که ساعت‎ها سرتان به یک طرف باشد  مثل این است که در حالت نشسته یا ایستاده سر خود را مدت زیادی به یک جهت بچرخانید. ستون فقرات فشرده می‌شود زیرا گردن به عقب متمایل است.

خوابیدن به پهلو

در خوابیدن به پهلو هم ناخودآگاه پاها به سمت شکم جمع می‌شود و حجم شش‌ها کاهش می یابد.

نکاتی برای قبل از خواب

یک نوشیدنی گرم بنوشید.

نور را  ساعات قبل از خواب کم کنید.

رایحه های آرامش بخش مانند استوقودوس استفاده کنید.

قبل از خواب از صفحه نمایش استفاده نکنید.

 طرز صحیح خوابیدن

خوابیدن به پشت به کاهش فشار بر ستون فقرات کمک می کند.

استفاده از بالش برای راحتی و حفظ انحنای طبیعی بدن، به ستون فقرات استراحت می‌دهد. یک بالش زیر زانوها یا زیر کمرتان قرار دهید.

مزایای خوابیدن صحیح

تنفس آرام و عمیق هنگامی که به پشت خوابیده‌اید منجر به تولید ملاتونین می شود، هورمونی که باعث آرامش  و خواب بهتر می شود و فعالیت سیستم عصبی پاراسمپاتیک را افزایش می‌دهد.

خوابیدن با سر بالا به جلوگیری از گرفتگی مجاری بینی  و تخلیه سینوس‌ها  کمک می‌کند.

روکش بالش چربی پوست و مو را جذب و آن را حتی هنگام خواب به صورت منتقل می کند و اگر شما به پشت بخوابید این مشکل برطرف خواهد شد از طرفی اصطکاک  بین بالش و صورت می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک شود.

هنگامی که به پشت می خوابید تجمع مایعات  زیر پوست صورت کم می‌شود و صبح احساس پف و ورم صورت ندارید. کمی سر خود را بالا بگیرید تا به کنترل پف صورت تان کمک کند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس