کد خبر 1287917
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
روش‌های ساده جلوگیری از بخار گرفتن عینک

آغاز فصل‌ سرد سال، دردسرهایی برای افراد با عینک ایجاد می‌کند و آنها باید هر لحظه عینک بخار گرفته خود را پاک کنند.

به گزارش مشرق، آغاز فصل‌ سرد سال، دردسرهایی برای افراد با عینک ایجاد می‌کند و آنها باید هر لحظه عینک بخار گرفته خود را پاک کنند.

در روزهای کرونایی نیز که ماسک زدن توصیه شده، دردسرهای مربوط به افراد با عینک، زیاد است، زیرا با بخار گرفتن آن، افق دید خود را از دست می‌دهند. با چند روش ساده می‌توان از بخار گرفتن عینک جلوگیری کرد.

کف ریش و صابون

یکی از راه‌ها برای جلوگیری از بخار کردن عینک پس از ماسک زدن، آن است که عدسی‌های عینک را به‌وسیله آب و صابون، شستشو دهید و سپس، آن‌ها را با پارچه مخصوص عینک خود یا یک پارچه لطیف، خشک کنید.

انجام این کار باعث می‌شود که یک لایه نازک از صابون روی عدسی عینک، ایجاد و مانع از بخار کردن آن شود. مقداری از کف ریش را روی عدسی‌های عینک خود بریزید و پس از خشک شدن، آن را با یک دستمال نرم و لطیف پاک کنید؛ عینک شما دیگر بخار نخواهد کرد.

سفت کردن بخش بالایی ماسک

اگر ماسک، طوری روی صورت قرار گیرد که هوای کمتری از بالای آن خارج شود، شیشه عینک بخار نمی‌کند. برخی از ماسک‌ها که در داروخانه‌ها موجود هستند، در بخش بالای خود (روی بینی) یک نوار شکل‌پذیر از جنس آلومینیوم دارند که علاوه بر ثابت نگه‌داشتن ماسک، به جلوگیری از خروج تنفس به سمت بیرون کمک خواهد کرد.

روش‌های ساده جلوگیری از بخار گرفتن عینک

عینک بالای ماسک

ماسک را مقداری به سمت بالا هدایت کنید و سپس، عینک خود را روی آن قرار دهید تا به این شکل، بخش بالایی ماسک شما که روی بینی قرار دارد، سفت شود و از خروج تنفس و برخورد آن با عدسی عینک، جلوگیری کند.

استفاده از دستمال کاغذی

یکی دیگر از راهکارها جهت جلوگیری از بخار کردن عینک پس از ماسک زدن، قرار دادن یک دستمال کاغذی در بخش بالایی ماسک است تا مانع خروج هوای بازدم به سمت بیرون و بخار کردن کردن شیشه عینک شود.

همچنین می‌توانید یک یا دو قطره از شامپو بچه را روی هر یک از شیشه‌های عینک خود بریزید و پس از گذشت ۱۵ دقیقه، آن را آبکشی کنید. سپس، عینک خود را با یک پارچه نرم، خشک کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس