کد خبر 1288063
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۴
دو عضو کنست رژیم صهیونیستی درگیر شدند

«ایتمار بن غفیر» عضو تندرو کنست [پارلمان] رژیم صهیونیستی و «ایمن عوده» عضو عرب کنست مقابل بیمارستان کابلان بر سر یک اسیر فلسطینی با هم درگیر شدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها ویدئویی از صحنه درگیری امروز میان دو عضو کنست [پارلمان رژیم صهیونیستی] در مقابل اتاق یکی از اسرای فلسطینی در بیمارستان کابلان در مرکز فلسطین اشغالی منتشر کردند.

به گزارش روسیا الیوم، در این ویدئو مشاجره میان «ایمن عوده» عضو عرب کنست با «ایتمار بن غفیر» یک عضو افراطی صهیونیستی در پارلمان رژیم صهیونیستی به درگیری فیزیکی منجر می‌شود.

به  گفته رسانه‌های عبری زبان، ایمن عوده رئیس ائتلاف موسوم به فهرست مشترک در کنست از صبح امروز برای پیگیری حال این اسیر فلسطینی که در نود و یکمین روز اعتصاب غذا در وضعیت وخیمی قرار دارد، در بیمارستان کابلان بود که با آمدن بن غفیر به بیمارستان برای اطلاع از وضعیت اسیر، این دو عضو کنست با هم به بحث و جدال پرداختند.

بن غفیر که قصد داشت وارد اتاق القواسمی شود با ممانعت نماینده عرب کنست روبه رو شد که حضور این صهیونیست افراطی در اتاق اسیر فلسطینی را موجب اذیت شدن بیشتر اسیر دانست.

در ادامه رئیس بیمارستان پیشنهاد می‌دهد که به همراه بن غفیر وارد اتاق القواسمی شود؛ اما عوده باز هم مخالفت کرد و وقتی که رئیس بیمارستان اصرار بر ورود به اتاق داشت عوده وارد اتاق شد و مانع ورود آنها شد.

عضو عرب کنست پس از آن گفت: این اوج وقاحت است که به ملاقات بیماری بروی که او اصلا چشم دیدنت را ندارد. در حالی که مدیریت بیمارستان هم همدستش بود؛ برای همین باید از روی جسد من رد می‌شد تا بتواند وارد اتاق القواسمی شود. اینجا بود که بن غفیر با ذلت و خواری از راه خود برگشت و القواسمی سربلند شد.

 القواسمی از ژانویه گذشته بازداشت موقت به سر می‌برد و در اعتراض به تمدید مکرر حکم بازداشت موقت آن اعتصاب غذا کرده است.

ده‌ها نفر از فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ به منظور اعلام همبستگی با مقداد القواسمی در برابر بیمارستان کابلان تجمع کردند و احمد الطیبی عضو عرب کنست هم در این تجمع حضور داشت.
با وخامت حال القواسمی فلسطینی‌ها طی روزهای اخیر چند بار مقابل بیمارستان کابلان تجمع کردند.

بنا به اعلام منابع پزشکی، القواسمی وضعیت بسیار وخیمی دارد و از ضعف و درد شدید و بیماری‌های مختلفی رنج می‌برد و حتی قادر به حرکت نیست و دید واضحی هم ندارد؛ اما بر ادامه اعتصاب غذای خود اصرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس