کد خبر 1289496
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۸
واکسن کرونا نمایه

دانشمندان دانشگاه اومئو سوئد در تازه‌ترین یافته‌های خود به این نتیجه رسیدند که واکسن‌های mRNA تقویت کننده‌های موثرتری هستند.

به گزارش مشرق به نقل از مدیکال اکسپرس، طبق مطالعه‌ای که در ۱۷ اکتبر در مجله Health Regional Health منتشر شد، استفاده از واکسیناسیون هترولوگ ChAdOx۱ nCoV-۱۹ و mRNA پرایم بوست مؤثرتر از واکسیناسیون همولوگ ChAdOx۱ nCoV-۱۹/ChAdOx۱ nCoV-۱۹ است.

بیشتر بخوانید:

آنتی‌بادی‌های واکسن فایزر پس از ۶ ماه از بین می‌روند!

پیتر نوردستروم از دانشگاه اومئو سوئد و همکارانش، اثربخشی واکسیناسیون هترولوگ اولیه تقویت کننده کووید-۱۹ را در میان افرادی در سوئد که تا ۵ ژوئیه ۲۰۲۱ دو دوز واکسن کووید-۱۹ دریافت کرده بودند، بررسی کردند. گروه مطالعه شامل ۹۴۵۶۹ نفر بود که واکسن تقویت کننده هترولوگ را دریافت کردند؛ همچنین ۱۸۰۷۱۶ نفر انتخاب شدند که در تاریخ واکسیناسیون مورد مربوطه واکسینه نشده بودند.

محققان عفونت علامتی کووید-۱۹ را در ۱۸۷ فرد با برنامه واکسن هترولوگ در ۳۰۶ نفر از گروه کنترل واکسینه نشده تایید کردند. به مدت ۷۶ روز اثربخشی واکسن تنظیم‌شده به ترتیب برای واکسیناسیون هترولوگ ChAdOx۱ nCoV-۱۹/BNT۱۶۲b۲ و واکسیناسیون هترولوگ nCoV-۱۹/mRNA-۱۲۷۳ nCoV-۱۹/mRNA-۱۲۷۳ به ترتیب ۶۷ و ۷۹ درصد بود. هنگامی که با هم ترکیب و تجزیه و تحلیل شد، اثربخشی واکسن برای برنامه‌های هترولوگ ۶۸ درصد بود که به طور قابل‌توجهی بالاتر از اثربخشی ۵۰ درصدی بود که برای واکسیناسیون همولوگ ChAdOx۱ nCoV-۱۹ مشاهده شد.

نوردستروم در بیانیه‌ای گفت: مطالعه ما کاهش خطر بیشتری را برای افرادی که واکسن mRNA را پس از دریافت اولین دوز مبتنی بر ناقل دریافت کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که واکسن مبتنی بر ناقل را برای هر دو دوز دریافت کرده‌اند، نشان می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • جهودشناس IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 1
    مدیکال اکسپرس و غیره همه یهودی اند. کی میخواهید یاد بگیرید که مقاله‌های مزخرف غربی را ترجمه نکنید. واکسن ام آر ان ای درواقع ژن شما رو تغییر میده تا یک ویروسی را بکشه که بدن شما در 99.5 درصد مواقع بدون هیچ دارویی اون ویروس رو شکست میده. خودت دیگه حساب بکن جریان واکسن چیه. اصلاً ما نیازی بع واکسن نداریم.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      2 1
      دقیقا همینطوره خود رابرت مالون مخترع تکنیک mrna میگه اختراع من برای یه اهداف دیگه بوده (تحقیقاتی و ...) و اصلا برای ساخت واکسن نیست (و خطرناکه) اونموقع اینا تو روز روشن شدن کاسه داغتر از آش
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    ‌‌ شش ماه دیگه یه چیز دیگه میگن، صبر کنین!!!
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 2
    به ما که واکسن آشغال چینی رسید
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 1
    پس به جای سینورفام فایزروارد کنین
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    0 1
    از خیلی وقت پیش مشخص شده بود
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 0
    امریکا که بیشتر مردمش رو از همینا زده و الانم روزی بالای دو هزار کشته میده
  • برکت ایرانی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 0
    بله تاثیر واکسن فایزر آمریکایی با روزی 1500 کشته کاملا مشخص کرده که واکسن های mRNA کاملا موثر هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس