کد خبر 1289864
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
اردوغان به جمهوری آذربایجان می‌رود

رئیس جمهور ترکیه قرار است سه شنبه هفته جاری در سفر به جمهوری آذربایجان در مراسم افتتاحیه فرودگاه بین المللی فضولی شرکت کند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه هفته جاری به جمهوری آذربایجان سفر می‌کند و قرار است در مراسم افتتاحیه فرودگاه بین المللی فضولی شرکت کرده و سخنرانی کند.

این سومین سفر رئیس جمهور ترکیه به آذربایجان در یک سال اخیر بوده و او پیش از این در ۹ دسامبر ۲۰۲۰ و ۱۵ ژوئن ۲۰۲۱ به این کشور سفر کرده بود.

رجب طیب اردوغا در جریان سفر خود در ۹ دسامبر ۲۰۲۰ که پس از پیروزی جمهوری آذربایجان در جنگ قره‌باغ انجام شد، با الهام علی‌اف رئیس جمهور این کشور دیدار و در رژه پیروزی روز ۱۰ دسامبر شرکت کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    7 17
    دونوکر اسراییل کنارهم گوی سبقت را از هم ربوده اند.ترکیه از بزرگترین شرکای تجاریش اسراییله و علی اف پایگاه در اختیارشون میزاره جالبه خودشون رو هم خلیفه مسلمین میدونن و نوکر رژیم کودک کش و داعش پرور هستن.بیشرف ها
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
      3 11
      به امید الحاق آذربایجان (آران) به سرزمین مادری، ایران هستیم
    • رامین IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      4 2
      جناب ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ سر به بدن میچسبه یا بدن به سر؟ پس زیاد قبپز در نکن ! یهو دیدی....
    • TR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 2
      شما اول خرابه های خودتون رو درست کنید بعد به فکر اشغالگری بی افتید
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    3 13
    برای اینا قره باغ که ارمنی نشین هست خاک اسلامه اما فلسطین نیست.مرگ بر اسلام اردوغانی و منافقانه
    • بهزاد AZ ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      3 3
      دفاتر تحریر عثمانی برای سالهای ۱۵۱۶ و ۱۷۲۸ وجود داره که نسبت جمعیت مسیحی و مسلمان رو برای اون مناطق نوشته! از ۵۰۰ سال قبل به اینور همیشه قره باغ مسلمان نشین بوده. ارمنیها ارتباطی با تمدن اورارتور ندارن یه قوم مهاجر هستند که سرزمینهای بقول خودشون ارمنستان بزرگ رو اشغال کرده اند.
    • آنتی بهزاد IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      2 3
      اورارتورها همان ارمنی ها هستن،در اسناد هست،همبازی کودکی کوروش پسر یکی از همین شاهان بوده که بعدها کوروش اونها رو مورد تفقد خودش قرار داد.اهل فن برن منابعش به راحتی در دسترس هست،بخونن ببینن،بومیان قفقاز چه کسانی بودن،چون پانترکیسم یعنی جعل تحریف و دزدی،کلید واژه دادم پیدا کنید.این که الان اونجا کی میشینه ،کی نمینشینه،کاری نداریم بلا،چون اتفاقا یکی از چیزهایی که برای بهاییان پانترک اهمیتی نداره اسلام و دین و مذهب هست.جناب بهزادخان هم یکی از همین ها که فکر میکنه اسناد یعنی جعلیات دانشکده های آنکارا پس از روی کار آمدن آتاترک،که دیگه الان خودشون در ترکیه جعلی هم بی خیالش شدن.برای همین مدام بیزانس ،بیزانس میکنه...
    • کاشف واکسن هاری IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 4
      عثمونی غلط کرد که برای مردم اصیل قفقاز و آناتولی به اسم اسلام،تعیین تکلیف کرد عثمونی اگه اسلام سرش میشد ،اسراییل رو نمیزایید،پس خفه خون بگیر بهزاد خان بهایی.
    • رامین IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      2 1
      قره باغ رو کاری ندارم ولی در مورد ایروان روزنامه های عصر مشروطه رو که تو ایروان پایتخت ارمنستان! چاپ میشه ببین همشون به زبان ترکی با الفبای عربی و توسط مسلمونها چاپ میشده ..... از 200 مسجد تو ایروان از صد سال پیش تا االان حتی یدونه هم سالم نمونده و همشون ویران شدن.... بماند به قره باغ که حتی خود ارمنیا که در حقیقت ارمنی نیستن و "های " هستن نیز قره باغ رو خاک تاریخی ارمنستان نمیدونن ارمن اسم جغرافیا هستش نه اسم قوم. اسم مردمان این کشور "های" هستش که از قرن 4 به بعد مهاجرت کرده اند و با کشتار مردم مسلمانان ارمن ساکن اونجا شده اند ... البته این مهاجرت با اغاز جنگ جهانی اول شدت گرفت
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 2
      عه بهزاد جون حالا شدی رامین جون؟! قرن 4 ؟! اون وقت اوغوزها کی تشریف فرمایی کردن؟! از روزنامه های عصر مشروطه میگی؟! و خط عربیِ عثمانی ها!! زبان فارسی عثمانی ها یادت رفت،جنگ جهانی برات شد مبدا تاریخ؟! رامین بهزاد جان،ما کتیبه ملاکمون هست و خط های کتیبه...دست کم ارمنی خط هزاران ساله داره!! ترکی هم دقیقا منظورت کدام ترکیِ روزنامه های مشروطه هست؟! ترکی استانبولی؟!ترکیِ کجا؟ خط عربی که میگی در واقع ،خطِ عربی نیست! این خط امروزی شده یکی از خط های باستانی هست که در دوره ای در ایران باستان،از خط های پیشین ،تکامل یافته و به عنوان خط رسمی و درباری رفته رفته به شکل امروزی درآمده،اعراب که به ایران آمدند فقط ۱۷ نفر باسواد داشتن،خط شون هم این شکلی نبود.حالا کاری نداریم،چطوریه که ترک اسم جغرافیا نیست،ولی جغرافیای دیگران رو میخواد قورت بده به همراه هویت و تاریخ اونها !! مثلا از یونان و قبرس و قفقاز و آناتولی و ایران و ...تاریخ از مشروطه و جنگ جهانی اول شروع نمیشه...علم ژنتیک بهت میگه،کی ترک هست کی ترک نیست!حتی بهت میگه چند هزار سال پیش کدام نقطه از زمین بودی....کلیدواژه. قبلا منبع علمی که توسط خبره ترین دانشمندان علم ژنتیک بررسی میکنه خاستگاه هر کدام از بنی بشر رو،معرفی کردیم،برو از توش جعل کن،بلدی که !!
    • بهزاد IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 0
      والا زبان اورارتوری یه زبان قفقازی بوده و زبان ارمنیها یه زبان هنداروپایی! همین کافیه برای اثبات عدم ارتباط ارمنیها و اورارتوریها. قدمت کورگانهای قفقاز به ۶۰۰۰ سال میرسه و همین نشون میده قفقاز و آذربایجان متعلق به ترکها بوده! ادعاهای شما در تناقض کامل با کتیبه های آشوری و اورارتوری و کتابهای مورخین بیزانس و عثمانی هست و اونوقت ادعاهای ما جعلیه؟!
    • بهزاد IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 0
      آقای هار! خوندن دفاتر تحریر عثمانی که به کنار حتی اسمشون رو هم نشنیده بودی و نمیدونی دفاتر تحریر برای ثبت مالیات بوده و چون مالیات مسلمان و غیر مسلمان متفاوت بوده ریز به ریز جمعیت روستاهای منطقه و دموگرافی اونها ثبت شده. اول مطالعه کن بعد وارد بحث بزرگان شو
    • بهزاد IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 0
      اغوزخان یا همان ایشپاکا پدربزرگ مادیوس سکایی از ۷۱۴ پیش از میلاد در آذربایجان بوده! ایران اولیه یا ماد هم یکی از استانهای اغوزخان بوده این از این! ایران اصلا خط نداشته خط میخی که مال تمدنهای سومر و بابل و آشور و ایلام بوده خط عربی هم ریشه آرامی داره که متعلق به سامی زبانهاست. ترکها حداقل خط رونیک دارن که منشا خط لاتین امروزی هست! با ژنتیک قومیتها رو نمیشه تقسیم بندی کرد همه ما درصدهای مختلفی از بافت دی ان ای اتوزومال اقوام اولیه داریم. همینکه یه نفر زبان هم ریشه سکایی و درصد خاصی از اتوزومال قفقازی داشته باشه برای ترک بودنش کافیه. مادیوس اولین امپراتوری جهان رو در سال ۶۳۸ پیش از میلاد تاسیس کرد و کل منطقه میراث ایشون برای ترکها و آذربایجان هست.
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 1
      میشه بگی ایشپاکا رو از کجا آوردی؟! ایشپاکا کجاش شکل اوغوز هست،میشه بگی زبان قفقازی دقیقا یعنی چی؟میشه بگی مادها و ثقل جغرافیایی اونها چه ارتباطی با آذربایجان داره،میشه بگی این خط جعلی ترکی که ساخته و پرداخته دوره آتاترک هست کدام دانشگاهای معتبر دنیا و دیرین شناسان تایید میکنن؟! میشه در کتیبه های سومری بابلی و مادی و ..و ..و ..یک کلمه که منشا ترکی داره نشون بدی؟! یک واژه ترکی میشه در اوستا پیدا کنی؟! میشه انقدر مزخرف بهم نبافی!! میشه اول کورگان؟؟!!رو درست تلفظ کنی؟!میشه چند تا از این اسناد ۶۰۰۰ ساله شون رو نام ببری؟! میدونستی که*جعلی بودن*اسناد عثمانی بیزانس جناب عالی در تمام دانشگاه های علمی دنیای دیرین شناسی،مورد تایید هست!! درباره خط رونیک هم جای دیگه نگو،که بهت نخندن!! حتی در اسراییل...مادها مرکزیت شون در کردستان امروزی بوده که در اقلیم کردستان اراک عرب( عراق) و کردستان ایران ،کتیبه های مادی هست،خواستی بگرد پیدا کن.مادیوس کدام مادیانی بوده؟! نام شاهان اوراتوری و مادی در یک منبع موثق اتیمولوژی هست که ریشه انها هرگز و هرگز ترکی نیست!! کلید واژه...بریز دور خزعبلات عثمونی و بیزانسی رو !! چون علاوه بر یونان ایتالیایی ها هم آدم حسابتون نمیکنن،پانترکهای بیسواد!! سن حکومت آشور هم که مشخصه! دائم هم با یهودی ها جنگ داشتن،کتیبه هاش هست،به پا با دانشکده های تل آویو در نیفتی!!درباره علم ژنتیک هم سرچ درِ پیت اینترنتی نکن،مقاله علمی ثبت شده در معتبرترین مجلات علمی دنیا با رتبه قابل قبول،ملاک هست و دانشمندانی که بر حسب یافتن پایه نواقص ژنتیکی و کشف ریشه بیماریها،کنارش به بررسی ریخت شناسی و ژنوم شناسی جمعیت های انسانی پرداختن و کمک به علم تاریخ کردن، بیزانس مسخره خودت رو بریز دور.منظورت از ترکی دقیقا کدام زبان هست؟؟؟!! استانبولی؟! چطور دوره عثمانی خط دروغی که میگی استفاده نمیکردین؟!الان چرا استفاده نمیکنین؟!در حالیکه ارمنی ها هنوز همان خط باستانی رو استفاده میکنن و دنیا به رسمیت میشناسه!تو خودت چرا اسم ترکی نداری؟!از بدبختی تو همینکه انقدر نژادپرست پوچ و تهی و فرومایه ای که بزدلانه و منافقانه نام جعلی بهزاد روانتخاب کردی،عرضه نداری بنویسی اوغوزخان؟! چیه میترسی دشمنات زیاد بشن؟!بیسوادی بیشعوری بیخردی،چیزی که دنیا از پانترکیسم میشناسه...منشا خط لاتین رو هم برو ببین چیه
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 1
      دو تا کتیبه آشوری و اوراتوری نام ببر که توی اونا اشاره ای به ترک جماعت شده باشه با تمام جزییات.
    • خطاب به بهزاد IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 0
      نخستین اشاره به اورارتوها و اولین ثبتی که از زبان اورارتی داریم به قرن نهم.پ.م باز میگردد،زبان خود را به خط میخی اکدی مینوشتند و از ایشان متونی باقیمانده که سیمای زبانشان را مشخص میسازد که عناصری آشکار از زبانهای هند و ایرانی در اسم های خاص آن نمایان است:آرگیشتی که نام چند شاه اورارتوست با "آرِگ"(خدای خورشید)در ارمنی و "آرگِستِس"یونانی به معنای درخشان و نورانی،پیوند دارد که از هند تا اروپا زبانها همخانواده هستند.شکل آغازین زبان ارمنی امروز در اواخر حیات زبان اورارتی باستان وجود دارد و بخشی از ساختار واژگانی آن را وامگیری کرده و از اورارتی باستان جایگیری توسط زبانهای آریایی شده به ویژه در پیوند با مادها و پارسها که زبانشان آریایی است،شباهت ساختار دستورزبان ارمنی قدیم با زبانهای هند و اروپایی قدیم مثل فریگی نمایان است،باستان شناسان اذعان دارند زبان اورارتی شکل رسمی و دیوانی از زبان جاری در این دولت است و مردم اورارتو از جمله خاندان سلطنتی به زبان ارمنی سخن میگفته اند که بقایای ساخت دستورزبان ارمنی امروز را نشان میدهد.تقریبا تمام واژگان زبان ارمنی تبارش،ایرانی به ویژه(پارتی)است و دستور زبانش اورارتی است.که ساختی مشابه را در زبان گرجی نیز میبینیم که شکلی سنگواره از واژگان بسیار کهن بومی ایران زمین در این مناطق باقیمانده بر همین مبنا کل این زبانها(ایلامی،سومری،هوری،گوتی،لولوبی و..)که تباری ایرانی بر مبنای واژگان دارند و به لحاظ دستورزبانی در ظاهر خویشاوندی آنها معلوم نیست اما در واقع همه از یک خانواده زبانی هستند،که البته زبان قفقازی یک زبان خاص نیست و زبان آلتایی در این خانواده جای ندارد.قدرت سیاسی اورارتوها با شاهی به نام"آرام" ۸۵۸پ.م آغاز میشود که رهبری قبیله های نائیری در شمال آشور را برعهده گرفت و بر شلمناصر سوم شاه خونریز آشور شورید و پایتختش آرزاشکون(کلمه ای اورارتی در ارمنی امروز هم هست معنای به معنای دریاچه)تا۸۴۴پ.م دوام آورد.در اسناد آشوری آمده این شهر در میان جنگلی انبوه قرار داشت که عبور از آن برای لشکریان مهاجم ناممکن بود قلمرو نائیری در شمال آشور از قبایلی متشکل بود که بازماندگان هوری های باستان بودند و دولت اورارتو که آرامه تاسیس کرد ادامه مستقیم دولت شهرهای قدیم هوری(خوری یا اوری)است.ارمنی های آریایی تبار نیای خود را آرام و موسس ارمنستان مینامند.
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 1
      برچسب سامی را امروزه مورخان به آنها اطلاق میکنند و در دوران باستان خود این مردم خویشتن را بر اساس موج مهاجرت خود به میانرودان شناسایی میکرده اند و بومیان سومر هم آنها را به همین ترتیب میشناختند و نه به عنوان سامی.آنها ادامه یک موج جمعیتی آفروآسیایی هستند که حدود ۱۰ هزار سال پیش از افریقای مرکزی به حبشه و ۷۵۰۰ سال پیش به دره نیل کوچیدند و طی دو هزاره بعد به آسورستان کوچیدند.جمعیتهای پراکنده نیمه مستقر و فاقد شهرنشینی بودند.از نظر سیاسی پیشرفته نبودند و در حد تاسیس دولت شهرها باقی ماندند آرامی ها همیشه زیر فرمان شاهان آشوری بابلی و پارسی بودند و به همین خاطر هویت قومیشان در جوامع میزبان حل شد.زبان رسمی آشور در دوران تیگلت پیلسر از اکدی به آرامی برگردانده شد و این رسم تداوم یافت،بعدها که هخامنشیان بر منطقه وسیعی استیلا یافتند زبان دیوانی را آمیخته ای از آرامی و پارسی باستان کردند که آرامی سلطنتی نامیده میشد و خطش تا دوران ساسانی کارکردی سیاسی و دیوانی داشت همه اقوام جهانی قلرو هخامنشیان با وامگیری از خط رسمی دولت ایران زبان خود را مینوشتند به این ترتیب خط آرامی پارسی هخامنشیان به صورت سرمشقی عام درآمد.شبه جزیره عربستان هم بخشی از پادشاهی هخامنشیان بود،البته زبان آرامی منظور عربی نیست،بلکه زبان کنعانی عبری و آموری است که در واقع آرامی خانواده زبان های سامی شمال غربی است،امروزه هم در ایران زبان دینی مسیحیان نستوری و آسوری و پیروان حضرت یحیی ع است،زبان مادر حضرت عیسی ع هم آرامی بوده و البته عربی نیست! بخش عمده خط های باستانی از خط هخامنشیان مشتق شده از جمله پارتی پهلوی اوستایی سریانی خروشتی برهمی و سغدی .خط پارسی امروزین هم ادامه مستقیم همین خط آرامی پارسی سلطنتی هخامنشیان است و نه خط اعراب.بلکه این خط از جانب هخامنشیان به شبه جزیره عربستان که تحت سلطه آنان بود به آنها رسید.زبان عربی شاخه دیگری از آرامی است و جنوب غربی که متفاوت از زبانهای شاخه شمالی آن است،هرچند که هم خانواده هستند.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
      0 1
      اتفاقا اسناد زیادی هست که نشان میده مسلمان و مسیحی کنار هم اونجا مسالمت آمیز زندگی میکردن و کلیسا و مساجد آباد بودن ولی کمونیسم شوروی مساجد و کلیساها رو خراب میکرد و جلوی مناسک مذهبی بومیان رو میگرفت ،عکسهای تخریب مساجد و کلیساها توسط شوروی هست،مساجدی که عرض میکنی کمونیسم که اعتقادی به خدا نداشت خراب کرد،الان چرا در آذربایجان با شیعه ها مخالفت میشه؟ مساجد آذین بندی میشن برای صهیونیسم؟! همونجور که در عربستان داره اتفاق میفته؟! درسته جهودهای کافر و افراطی توپ رو انداختن در زمین مسیحیان و مسلمانان! آیه صریح قران هست پیوند قلبی و عاطفی میان پیروان مسیح و پیروان حضرت رسول اکرم ص که در قلب برخی یهودیان هرگز چنین عطوفتی نسبت به مسلمانان نیست،به آیه قرآن رجوع کن البته اگه آقا بهزاد اجازه اش رو صادر کرد،چون ایشون تفسیر اسراییلیات رو قبول داره!! تورات تحریفی به مذاقش سازگاره چون به بی بتگی اش وجاهت میده...
  • US ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    4 7
    میره باز علیه ایران شعر بخونه.
  • احسان IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    1 12
    کمپین‌‌ارسال‌پیامک‌‌کودکان‌آذری‌ایران‌به‌کودکان‌باکو‌ایجادگردد‌مبنی‌براینکه‌شما‌پاره‌تن‌ما‌و‌ایرانی‌الاصل‌هستید‌لطفا‌به‌آغوش‌ما‌برگردید‌که‌دلمان‌برایتان‌.‌خیلی‌تنگ‌شده‌است
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    8 1
    اردوغان در رابطه با ترس ایران از اسرائیل به ایران طعنه میزنه(وجود ترکها ایران و رابطه آذربایجان با اسرائیل مانع گسترش دشمنی ایران با آذربایجان خواهد شد
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    3 3
    اولین نژاد پرست شیطان بود.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 9
    خرزو خان را باید درس درست و حسابی بهش داد فتنه عثمانی
  • مجتبی از زنجان IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 18
    بابا اوضاع داره خطرناکتر میشه هر روز میره اونجا بزنید ترورش کنید راحت بابا
    • بهزاد AZ ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      5 2
      بزرگ مملکتتون رو با ژنرالهاش روی نیزه مینشونه ارتش ترکیه یه همچین غلطی بکنید.
    • ابهر IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 0
      کم حرف بزن
    • آنتی عبدالمالک ریگی ها IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 3
      بهزاد جون حنجره خودتو پاره نکن بعدا بهش نیازه.
    • مجتبی از زنجان IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 2
      بهزاد ملی گرایی قومی تو رو گرفته
    • مجتبی از زنجان IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 1
      حزب کارگران مبارزه با افراطی گیری تشکیل بشه
    • مجتبی از زنجان IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 1
      بهزاد گروه تاک در۱۶سال فعالیت بیش از۲۰۰عملیات بمب گذاری در آنکارا و استانبول انجام داده بیش از۱۰هزار نفر در این۲شهر کشته شده اند در کل ترکیه بیش از۲۰۰هزار عملیات در شهر های مختلف ترکیه بمب گذاری و انتحاری انجام داده
    • بهزاد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 0
      مجتبی خیلی ساده ای اگه فکر میکنی میت نمیتونه همه اشون رو بسته بندی کنه! تا زمان رسیدن ترکیه به سطح خاصی از قدرت نظامی که میدونی منظورم چیه پ ک ک باید وجود داشته باشه تا بهانه حضور ارتش ترکیه و الحاق مرزهای میثاق ملی به خاک ترکیه وجود داشته باشه!
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
    2 15
    جفتشون هیچند، ایران حرفهاشو زده، تروریست و صهیونیست توی خاک آذربایجان باشه، می زنیمشون.
    • بهزاد AZ ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      6 2
      تروریسم جایی در فرهنگ آذربایجان نداره پس هیچ تروریستی در خاک آذربایجان وجود نداره. وجود داشته باشه هم خود آذربایجان حلش میکنه هر غلطی اونجا بکنید ۱۰ تا پل بزرگ تو ایران منفجر میشه! رابطه آذربایجان و اسراییل هم به شما کوچکترین ارتباطی نداره مگه آذربایجان به شما گفته چرا با ارمنستان رفیق هستید؟
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 4
      خوب شد بهزاد اومد معنای تروریست رو برای همه توضیح داد !! سپاسگزاریم از این همه صراحت لهجه !
    • ایران IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      0 3
      این بهزاد مثل اینکه هنوز نمیدونه بزرگترین‌ پل ایران پل شهید کلانتری ارومیه هست که دو شهر ترک نشین یعنی ارومیه و تبریز رو به هم وصل میکنه و از روی یک دریاچه بزرگ رد میشه
    • بهزاد AZ ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 0
      قطعا به زیرساختهای آذربایجان و غیر نظامیان ایران کوچکترین آسیبی نمیرسه ولی اینکه فکر کنید تعرض به آذربایجان بی پاسخ میمونه آخرین اشتباه شما خواهد بود. از ما گفتن به پان ایرانیستها افسار بزنید قبل از اینکه مملکت رو به فنا بدن. ما که بدون ایجاد دردسر داریم زندگی می کنیم
  • نوید IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    6 0
    تو یه سال نشده فردوگاه ساختن شهر هوشمند ساختن اتوبان ساختن بابا ماشاا... به شرفت غیرتت جمالت شوکتت
    • بهزاد AZ ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      1 0
      اینها که شرافت و عزت نیست! مردم باید تحریم بشن و گورخوابی کنن تا اسراییلی که داره به آذربایجان کمک میکنه و کشور ۳۲۰۰ ساله یهودیهاست بخاطر تفسیر اشتباه آخوندها از قرآن نابود بشه! اون دوبار حمله به اسراییل در سال ۵۹۷ پیش از میلاد توسط بخت النصر و ۷۰ میلادی توسط روم اتفاق افتاده و تموم شده. یهودیها بخاطر عصیانشون مجازات شدند و الان تحت حمایت خدا هستند مثل تمام انسانهای دیگه.
  • ایرانی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    3 0
    به خدا میره یه فرودگاه بین المللی که در عرض هشت ماه ساخته شده و تمان مجور های بین المللیش هم برا استفاده اهذ شده را افتتاح کنه چرا چرت پرت می گید
  • قادر مهری IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    6 2
    ماشالاه در عرض نه ماه یه فرودگاه بین اللملی در خاک قره باغ احداث کردند ولی اونوقت در این طرف آراز در روستاهای ورزقان کودکان در چادر و کانکس درس میخوانند
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 2
      برای متفقین هم اینجا راه آهن ساختن ...آلمان ها انگلیسها یه دوره ای برای منافع خودشون راه شوسه ساختن و ...الانم اسراییل اونجا میسازه ولی کجاهاش؟! آذربایجان فقط ترک نداره ،تاتی تالشی ...هم داره ترکیه هم کرد و ارمنی و ...داره فقط ترک نداره...پانترک جماعت بهتره کور این دو تا دیکتاتور نباشه بینای جهان هستی...
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 2
      خب مجبورن اسراییل اربابشون دستور داده
    • بهزاد AZ ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
      0 0
      پزشکهای اسراییل دارن جانبازهای آذربایجانی جنگ اخیر رو رایگان مداوا می کنن شما هم شاخ و شونه بکش ببینم به کجا می رسید.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 1
      هر اربابی به تیمار سگ هاش میپردازه،مخصوصا بعد از شکار..آره بهزاد جونی خواهیم دید.حالا تا میتونی دم تکون بده ..
  • حمید IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    3 1
    اخذ مجوزهای بین المللی نیاز به داشتن فاکتورهای استاندارد جهانی و مدرن داره که اون فاکتورهارو هم تامین کردن که در نوع خودش شاهکار حساب میشه و بسیار جای تحسین داره.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 0
    مردم ایران میتونه این یک چالش باشه یا هرچی نذز‌کنید هرکسی که دوست داشت میوه بخره و به بیمارستان اهدا کنه برای تشکر از کادر درمان. (البته این یک حرکت نمادین تشکر است نه اینکه انها میوه ندارند.)
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 1
    ای رجب این تو بودی که زنان و بچه های کشور آذربایجان را با تروریست های سوریه هم خانه کرده ای. تروریست هایی که به کنیزی گرفتن زنان شیعی را حلال میدانند. غیرت ترک های جهان کجا رفته؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس