ساخت تبلت ایرانی با سیستم عامل اختصاصی برای کودکان

یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه ارتباطات، تبلت به همراه سیستم ­عامل اختصاصی برای کودکان طراحی و تولید و برای نخستین بار محصولات خود را با ارایه سرویس های خاص بر اساس نیاز مشتری بومی ­سازی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد آزمون مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درمورد این دستاورد گفت: یکی از دغدغه‌های والدین در استفاده فرزندشان از تلفن‌های همراه، سلامت و امنیت این بستر است، چالشی که فعالان فناور این شرکت دانش‌بنیان راهکاری برای آن ارایه داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این برند ایرانی، از طریق تولید و ارایه سخت‌افزار و نرم‌افزار تبلت و گوشی تلفن­ همراه کودک و نوجوان، فضای مجازی پاک و امنی را برای کودکان و نوجوان ایرانی فراهم کرده به طوری­ که والدین می‌توانند از طریق نرم‌افزار کنترل والدین توسط فعالان فناور این شرکت، فعالیت‌های فرزندانشان را در دنیای مجازی مدیریت و محدود کنند.

این فناور ادامه داد: فعالان این شرکت، رویکرد دانش ­بنیانی را در پیش گرفته و توانسته‌اند علاوه بر بومی ­سازی، تمام اطلاعاتی که یک کاربر نیاز دارد اعم از پشتیبان‌گیری، تعریف چند کاربر و بازیابی اطلاعات را ارائه کنند،  این کارکرد سبب شده تا این شرکت، به عنوان نخستین شرکتی که یک محصول ایران‌ساخت را با چنین قابلیت­ عرضه می‌کند، مطرح شود.

حفظ اطلاعات کاربر

آزمون یادآور شد: در محصولات و گوشی­ های غیر ایرانی، اطلاعات هویتی کاربران در اختیار خارجی ­ها است اما در این سیستم عامل بومی، اطلاعات نزد شرکت ایرانی محفوظ می­ ماند چون پایه سیستم عامل محصولات در اختیار شرکت است، چنین امکانی فرصت می­ دهد تا علاوه بر اطلاعات، ایرادات، به روزرسانی‌ها و دیگر قابلیت­ هایی که به ­صورت بومی طراحی شده را به­ صورت مستقل ارایه داده و مشکلاتش را نیز خودشان برطرف کنند.

وی افزود: قیمت تمام شده این محصول ایران‌ساخت، حدود ۵۰ درصد نمونه ­های خارجی است و در صورت بازارسازی، صرفه ­جویی ارزی به همراه دارد ضمن آن­که هزینه اضافه‌ای بابت برند تولیدکننده پرداخت نمی‌شود، همین موضوع سبب شده است قیمت تمام­ شده و نهایی از اختلاف فاحشی با نمونه ­های خارجی برخوردار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • SMAH1 IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    5 0
    این شرکت اسم نداشت؟!!!!
  • وطن پرست DE ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    0 0
    دمش گرم اما مشکل اساسی اینه که هنوز کانسپت لب تاپ یا تب لت کودک تدوین نشده. یعنی هر کاری کهکردن بر اساس سلیقه شخصیشون بوده. البته دم اینها گرم. این وظیفه مسولین فضای مجازی هست که قوانین و چشم انداز رو تدوین کنند و بقیه پیاده سازی کنند.
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 1
    خداکنه. این خبر مهمترین خبر های سالهاس اخیره اگه بشه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    1 1
    اونوقت تراشه CPU رو از کجا تامین کردین؟!
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    12 1
    دانش بنیان کیلویی چند؟ از چین قطعات میارن تو ایران سرهم بندی میکنن
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      5 3
      وجودشو داری همین کارو بکن چن نفرو ببر سر کار
    • هادی IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      2 2
      کل غول های فناوری هم که میشناسی سامسونگ و اپل هم خودشون تراشه درست نمیکنن از این اون میخرن
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    2 2
    تو که میگی کیلویی چند اگر مردی تو برو سر هم کن
  • M.20 IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    2 1
    خداروشکر. کی وارد بازار داخلی میشه. مشتاقم تا خرید کنم
  • سید محمد جواد هاشمی نسب IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 2
    به نظر من بیخود کرده است هر کس که همکاری با ساخت چنین وسیله ای کرده است حتی گوگل که یک موتور جستجوی معروف است پس چرا این گوشی های بچه گانه ای که ساخته می شوند که باتری می خورد و فقط بیخودی صدا می دهند ساخته شده اند آن وقت این تبلت به چه کاری از کودکان می آید حد اقل یا گوشی الکی دستشان بدهید یا گوشی واقه ای در هیچ جایی از جهان این کار را نمی کنند که ما این کار را می کنیم و اگر هم می خواهید سیستم عامل جدایی برایش بگذارید یا باید برای همه‌ی برند های گوشی و تبلت باشد مثل اندروید و و اگر هم بخواهد مثل آی ا اس جدا باشدسیستم عامل پس نباید اجرا بشور این گوشی و تبلت های مسخره
    • ... IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
      1 0
      قرار نیست هرکاری که میکنیم رو یکی یکجایی از دنیا انجام داده باشه . یکم منطقی فکر کن
  • .... IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    0 1
    معلومه عرضه که شه حداقل قیمتش 3 میلیونه که باهاش تبلت سامسونگ و لنوا خرید اگه هم بالای 7 میلیون بود بجاش میشه آیپد خرید مطمئنم با سخت افزار های سال 2010 و سیستم عامل مثل سیمبین و بدون هیچ بازی و برنامه و یا حتی استور دوربینشم حتما 480 هست
  • ناشناس IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    احساس می کنم چیز بدی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس