به گزارش وبسایت تخصصی در حوزه رزین سختی گیر و رزین تصفیه آب ایران کنفتک: یکی از مواردی که روی سلامتی ما می‌ تواند تاثیرات مستقیم بگذارد، نوع آب آشامیدنی مصرفی ماست. نوشیدن آب آلوده می‌ تواند مشکلات زیادی را در بازه‌ های زمانی مختلف برای ما بوجود آورد که گاهی غیرقابل جبران خواهند بود. آب‌ دارای آلودگی‌ های شیمیایی مانند سموم و...، آب‌ های آشامیدنی دارای املاح بیش از حد یا میکروب، باکتری، ویروس و... می‌ توانند سلامتی ما را مستقیما تحت تاثیر قرار دهند. از سوی دیگر تاثیرات آب آلوده روی طعم نوشیدنی‌ های مختلف مانند قهوه و چایی و غذا را نیز نمی توان نادیده گرفت. متخصصین  ایران کنفتک که در زمینه واردات رزین تصفیه آب ، فیلتر ممبرین و... فعالیت دارند، اطلاعات و تجربیات خود را با ما در میان خواهند گذاشت.

گزارش ایران کنفتک از مشکلات عدم تصفیه آب روی سلامتی

منظور از آب سخت چیست؟

وجود یون‌ های مختلف مانند منیزیم و کلسیم در آب باعث می‌ شود که سختی آب افزایش یابد. زمانی این میزان سختی برای بدن ما می‌ تواند مفید باشد که میزان سختی در حد استاندارد و کنترل شده و در حد 200 تا 500 میلی‌گیرم در نظر گرفته شود. آب با میزان سختی استاندارد باعث تقویت استخوان‌ ها شده و شکستگی‌ ها را با سرعت بیشتری ترمیم می‌ کند. همچنین آب با سختی مناسب می‌ تواند تاثیرات مثبتی روی بیماری‌ های مفصلی نشان دهد.

در سیستم‌ های آب شهری املاح سنگین و فلزات گوناگون در آب محلول می‌ شوند که باعث می‌ شود میزان سختی آب بیش از حد مجاز شود. در چنین شرایطی بهترین روش استفاده از دستگاه‌ های تصفیه آب است که با به کار گرفتن رزین تصفیه آب و فیلتر ممبرین بسیاری از این املاح را به خود جذب کرده و مانع ورود آن‌ به آب آشامیدنی می‌ شوند. 

عدم تصفیه آب چه مشکلاتی به همراه می‌ آورد؟

بیماری‌ های زیادی در اثر نوشیدن آب سخت یا آلوده برای انسان بوجود می‌ آید که البته این تاثیرات را در طولانی مدت افراد به وضوح احساس خواهند کرد. سختی آب می‌ تواند در طولانی مدت منشاء بوجود آمدن بیماری‌ های مختلفی مانند شیگلا Shigella، نور ویروس، هپاتیت A،  ژیاردیای روده‌ ای و... شود. از سوی دیگر نباید فراموش کرد که در بسیاری از موارد شاهد این هستیم که آلاینده‌ های مختلف مانند ویروس، باکتری و سایر مواد ارگانیک و غیر ارگانیک در آب موجود هستندو می‌ توانند مشکلات زیادی را برای استفاده کنندگان بوجود بیاورند.

صد البته در این میان از تاثیرات منفی فلزات سنگین مانند سرب در آب نیز نباید غافل شد. تحقیقاتی در این زمینه نشان داده که وجود مقادیر بسیار کم سرب در آب می‌ تواند مشکلات زیادی مانند عدم تمرکز، تاخیر در رشد ذهنی و فیزیکی را برای کودکان به همراه داشته باشد.

خرید رزین سختی گیر و استفاده از آن به همراه فیلتر ممبرین، تا 99 درصد این ناخالصی‌ ها و آلاینده‌ ها را از آب حذف کرده و از بروز بسیاری از مشکلات گفته شده جلوگیری می کند. همچنین نباید از یاد برد که 70 درصد از بدن ما را آب تشکیل می‌ دهد و قطعا مصرف نادرست آب نیز می‌ تواند تاثیرات مخربی روی سلامت جسم و روان ما داشته باشد. 

گزارش ایران کنفتک از مشکلات عدم تصفیه آب روی سلامتی

وجود آرسنیک در آب آشامیدنی

در بسیاری از موارد آب هایی که از منابع زیر زمینی برداشت می‌ شوند در اثر عبور از مکان‌ های خاص و حل کردن برخی از فلزات یا سنگ‌ ها درون خود، دارای مقادیری آرسنیک هستند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده نشان می‌ دهد که اگر افراد در یک دوره زمانی طولانی سراغ مصرف آب دارای آرسنیک بروند، بیماری‌ های مختلفی مانند مشکلات قلبی و عروقی، ناراحتی‌ های پوستی و اختلالات عصبی برای آنها بوجود خواهد آمد. همچنین بیشتر بودن میزان آرسنیک یا مدت زمان مصرف آب آلوده باعث می‌ شود فرد دچار مسمومیت آرسنیک گردد. آرسنیک یکی از سموم بسیار خطرناک محلول در آب شهری بعضی مناطق بوده و می‌ توان گفت بیشترین خطر را برای شما ایجاد می‌ کند. پس حتما برای حفظ سلامت خود و خانواده‌ تان باید توجه کافی به این موضوع داشته باشید. 

آب سخت چه مضراتی دارد؟

در صورتی که سختی آب آشامیدنی بیش از حد استاندارد برای بدن باشد، مشکلات و بیماری‌ های گوناگونی برای فرد بوجود خواهند آورد. خرید رزین سختی گیر، فیلتر ممبرین و... باعث می‌ شود که بتوانید بسیاری از این مشکلات که در ادامه مورد بررسی قرار می‌ دهیم را از خود دور کنید. 

● ماده سلنیوم در آب‌ های سخت زمانی که بیش از حد باشد، شاهد بروز مشکلاتی مانند فشار خون بالا، سردرد، پوسیدگی دندان‌ ها و استخوان ها، بیماری‌ های کلیوی، بیماری‌ های کبدی، تهوع و... خواهیم بود. البته مقدار مناسب سلنیوم در آب آشامیدنی باعث می‌ شود تا بدن در برابر امراض قلبی و برخی از سرطان‌ ها مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. پس به این صورت می‌ توانیم نتیجه بگیریم که باید مقدار سلنیوم در آب به اندازه استاندارد باشد. 

● کدر شدن رنگ موها و آسیب رسیدن به آنها

● خارش و سوزش پوست و افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌ های پوستی گوناگون

● بالا رفتن احتمال ابتلا به بیماری‌ های مثانه و کلیه

● افزایش احتمال بروز بیماری‌ های قلبی و عروقی: بسیاری از دلایل بروز بیماری‌ های قلبی و عروقی به محیط زندگی فرد و آب مصرفی او باز می گردد.

● در محیط‌ های جغرافیایی خاص، آب از کنار سنگ هایی که دارای مقادیری اورانیوم هستند، عبور می‌ کند و به این صورت در زمان نوشیدن آن ممکن است که مشکلات غیر هادی در اثر رادیو اکتیو برای شما بوجود بیاید. خودِ این موضوع می‌ تواند عامل بروز مشکلات جدی زیادی باشد.

گزارش ایران کنفتک از مشکلات عدم تصفیه آب روی سلامتی

چطور سختی آب را کاهش دهیم؟

استفاده از رزین تصفیه آب یکی از روش‌ های مرسومی است که می‌ توانید برای کاهش سختی دائمی آب از آن استفاده کنید. با خرید رزین سختی گیر و استفاده از آن این امکان برای شما بوجود می‌ آید که تبادل یونی مورد نیاز برای از بین برد یون‌ های مضر را به راحتی انجام دهید. همچنین استفاده از فیلتر ممبرین (ممبران) نیز می‌ تواند به از بین بردن مواد معدنی، شیمیایی و... موجود در آب کمک کند و به این صورت شاهد بهبود کیفیت آب مصرفی خود باشید.

 مجموعه  ایران کنفتک همواره سعی داشته تا باکیفیت‌ ترین محصولات در زمینه تصفیه آب را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. افرادی برای مصارف صنعتی یا خانگی خود می‌ توانند از محصولات این مجموعه استفاده کنند. همچنین متخصصین  ایران کنفتک آماده پاسخگویی به سوالات و راهنمایی مشتریان هستند. 


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس