کد خبر 1290473
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
دولت مرکل حل بحران انرژی را به دولت بعد موکول کرد

سخنگوی دولت آلمان در سخنانی حل بحران انرژی و کاهش هزینه‌ها را به روی کار آمدن دولت بعد موکول کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، هزینه های انرژی در آلمان به صورت روزافزون افزایش می یابد. با این حال هیچگونه تسکین و حل سریعی برای این بحران برای شهروندان آلمانی پیش بینی نمی شود.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) در سخنانی در این باره گفت که دولت ائتلافی جدید آلمان می تواند از جمله برای ترویج برق سبز اقدام کند.

احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و حزب لیبرال دموکرت هم اعلام کرده اند که می خواهند مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی را تا اواخر نوامبر به پایان برسانند.

زایبرت همچنین تاکید کرد که در سال های اخیر اقداماتی برای کاهش هزینه های انرژی انجام شده است که شامل بهبود مزایای مسکن ، کاهش هزینه های اضافی برای سال آینده و افزایش کمک هزینه ها است. وی در عین حال گفت: دولت فدرال فعلی هیچ گونه اقدام دیگری را برای این منظور در برنامه ندارد.

بحران انرژی در اروپا و همچنین آلمان نگرانی های زیادی را ایجاد کرده است.

"کلاوس مولر"، از اعضای هیات مدیره انجمن فدرال سازمان های مصرف کننده آلمان با توجه به هزینه های انرژِی بالا خواستار کمک های مستقیم برای نیازمندان شده و دراین باره گفته است: شهروندانی هستند که از فقر انرژی رنج می برند و افزایش قیمت برق و گرمایش برای آن ها نامعقول است.

افزایش قیمت انرژی و کمبود آن در اروپا همچنین نگرانی‌هایی را در آلمان ایجاد کرده است و کمیسیون اروپا هم کاهش وابستگی به واردات با تکیه بر طرح حمایت از آب‌وهوا را برای مبارزه با این شرایط در دستور کار قرار داده است.

با کاهش بحران کرونا در اروپا اقتصاد این منطقه در مسیر بهبود قرار گرفته و این منجر به افزایش تقاضای گاز به‌ویژه در شرکت‌ها شده است. هرچه تقاضا بیشتر شود قیمت‌ها افزایش می‌یابد. از طرفی ازآنجایی که نفتکش‌هایی که گاز مایع را در کشورهای تولیدکننده ذخیره کرده‌اند به جایی هدایت می‌شوند که بیشترین سود را برای آن‌ها دارد اکثر آن‌ها در زمان حاضر به آسیا سفر می‌کنند، نتیجه این می‌شود که گاز در اروپا گران‌تر و کمیاب‌تر می‌شود.

کمیسیون اروپایی از همه کشورهای عضو درخواست کرده است به‌صورت هدفمند از خانوارها حمایت کنند و در صورت لزوم مشاغل کوچک را برای مدتی محدود از مالیات بر انرژی معاف کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس