جواد امام

تحریمی‌های انتخابات ۱۴۰۰؛ همانها که در پروژه کثیف تحریم خاموش انتخابات، از امنیت و مردمسالاری خارج شدند؛ ‌ به تازگی خود را "حذف شدگان از انتخابات" نامیده‌اند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

وقتی تحریمی‌های انتخابات ۱۴۰۰ خود را "حذف‌شدگان" می‌نامند...

امین‌زاده: مهمترین بازنده تحولات افغانستان "ایران و سپاه" بود! / سامانه‌های بنزینی را چه کسی زد!؟

جواد امام، از حامیان رئیس‌جمهور روحانی و دبیر کل تشکل چپ "مجمع ایثارگران" به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، اظهار کرده است:

"امروز هم همه قوا با حذف همه جریانات رقیب در وضعیت یکدست، همگرا، همفکر و نزدیک به هم مشغول به کار هستند و ما هم دعا می‌کنیم که موفق شوند اما آنچه که مشخص است، فعالیت‌ها و اقدامات امروز نه با مطالبات مردم و نه با آن شعارهایی که داده شده هیچ تطبیقی ندارد. در یک نگاه خوش‌بینانه دولت کنونی، این دولت، دولت سوم آقای احمدی‌نژاد است و حتی به لحاظ مدیریت و توان ضعیف‌تر ظاهر شده است."[۱]

*اظهارات آقای امام درباره بحث حذف رقیب یک دروغ آشکار است و این اصلاح‌طلبان بودند که با اقدام به "تحریم انتخابات" و حمایت نکردن از هیچیک از نامزدهای اصلاح‌طلب تأیید صلاحیت شده؛ خود به دست خود حذف شدند.

چه اینکه آقای امام و یاران ایشان در تشکل مجمع ایثارگران نیز از جمله تحریم کنندگان انتخابات و خروج‌کنندگان علیه امنیت، قانون، مردم و دموکراسی بودند. [۲]

ادعای دیگر آقای امام مبنی بر یکدست شدن قوا و حاکمیت نیز یک ادعای غلط است زیرا ذهنی که عقلانیت و مطالعه باشد، می‌داند کشوری که تفکیک قوا دارد هرگز یکدست نمی‌شود.

می‌ماند مسئله همسویی سیاسی که آن هم با توجه به وجود سلایق مختلف بین سران قوا؛ بحث یکدستی را کأن‌لم‌یکن می‌سازد.

بایستی توجه کرد که اصلاح‌طلبان در راستای پروژه سیاه‌نمایی و ناامید کردن مردم از نظام اسلامی است که ادعای یکدستی قوا را مطرح می‌کنند تا من‌بعد از این هر راه حلی که از سوی جریانات انقلابی برای مشکلات مردم مطرح شود؛ بلافاصله به مسلخ برود و کسی آن را باور نکند.

گفتنیست تشکل موسوم به "مجمع ایثارگران" حزبی است که برخی ارکانش ۳ ماه قبل از فتنه اقتصادی آبان ۹۸ از مردم خواسته بودند در حرکت خیابانی احتمالی، نقاط حساس نظام را اشغال کنند. [۳]

این حزب بعنوان یکی از حامیان ستادی روحانی؛ همچنین به جای پاسخگویی در قبال عملکرد رئیس‌جمهور روحانی اما راه تحریم انتخابات را برگزید!

***

امین‌زاده: مهمترین بازنده تحولات افغانستان "ایران و سپاه" بود!

امین‌زاده: مهمترین بازنده تحولات افغانستان "ایران و سپاه" بود! / سامانه‌های بنزینی را چه کسی زد!؟

محسن امین‌زاده، از مقامات وزارت خارجه دولت اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در اظهاراتی که سایت امتداد آنرا منتشر کرد، پیرامون رخدادهای افغانستان گفته است: همواره تصریح کرده ام که آنچه در افغانستان اتفاق افتاد تنها شکست آمریکا نبود. برای ایران نیز یک شکست بزرگ بود. اگر آمریکا بزرگترین بازنده ماجرا در جهان بود، ‌ ایران بزرگترین بازنده این تحول در منطقه بود.

او در ادامه تصریح می‌کند:  آمریکایی‌ها حداقل ۱۰ سال است که در حال برنامه ریزی برای خروج از افغانستان و از منطقه خاورمیانه و غرب آسیا است. آمریکا با همه حواشی تحقیر کننده اش، با مصالحه با طالبان تقریبا بدون تلفات نیروهای انسانی که می توانست بسیار گسترده باشد، از افغانستان خارج شدند . آنچه آمریکایی‌ها را تحقیر کرد، ‌ فروپاشی مقاومت دولت و ارتش افغانستان در برابر طالبان و استقرار بسیار  سریع طالبان در این کشور بود. آمریکایی‌ها در این رابطه لطمه حیثیتی جدی خوردند هرچند به هدفشان که خروج با کمترین تلفات بود رسیدند. اما آنچه در ایران جناح تندرو تلاش زیادی کرد که پنهان کند موقعیت ایران به عنوان مهمترین بازنده این تحولات در منطقه بود!

امین‌زاده می‌افزاید: ایران که تا ۱۵ سال پیش تاثیرگذارترین کشور منطقه در تحولات افغانستان بود، ‌ در مدیریت تحولات این کشور پس از خروج آمریکا هیچ نقشی نداشت و تقریبا بکلی حذف شد. با چنین تنزل موقعیتی، حیرت‌انگیز بود که چرا جناح اصولگرا تصویری پیروزمندانه از ماجرای استقرار طالبان در افغانستان دارند؟ چرا جناح اصولگرا و سپاه قدس مدعی هستند که این وضع یک پیروزی برای ایران است؟ این پرسش را از وزارت خارجه ندارم چون وزارت خارجه از سال ۱۳۸۴ تا کنون تقریبا اجازه نداشته که هیچ نقشی در دیپلماسی منطقه ای از جمله تحولات افغانستان ایفا کند.  در حالی که این تحول برای شورای امنیت و سپاه و نهادهای دیگری که نقش اساسی در تحولات منطقه و افغانستان داشته اند و دارند یک شکست بزرگ راهبردی است.[۴]

*گویا مسئله بر سر ناراحتی آقای امین‌زاده از افتضاح آمریکا در افغانستان و خالی شدن افغانستان از اصلی‌ترین دشمن ایران یعنی آمریکاست... وگرنه یک رجل میهن‌دوست و وطن‌پرست حتی در صورت واقعی بودن ادعای امین‌زاده هم حاضر نیست اینچنین در داخل خاک ایران علیه ایران بدگویی کند!

بدتر آنکه امین‌زاده پس از مهمترین بازنده نامیدن ایران؛ پای سپاه را نیز به میان می‌کشد و مدعی شکست سپاه هم می‌شود.

جدای از لزوم قضاوت درباره وطن دوستی یا دیگردوستی امثال امین‌زاده؛ در بحث افغانستان باید دانست که خالی شدن این کشور از دشمن بیرحم ایران یعنی آمریکا یک فرصت بزرگ است.

از طرفی آمریکا مجبور شد افغانستان را به کسانی واگذار کند که برای جنگ با آنها وارد منطقه شده بود و این یعنی یک شکست به معنای تامّ کلمه.

در بحث ایران نیز باید دانست که پیروز ماجرا در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی کسی است که منافعش تأمین شود.

اینکه در قضایای افغانستان با حکومت تازه‌ای مواجه هستیم که تندروی‌های سابق را ندارد، علیه شیعیان دست به توطئه و کشتار نمی‌زند و صرفا مثل آمریکا برای عده‌ای در داخل دوست‌داشتنی نیست! به وضوح نشان می‌دهد که منافع ایران تأمین شده است یا خیر؛ و امثال امین‌زاده از سر خیرخواهی به میدان آمده‌اند یا از غم رفتن کدخدا!؟

***

سامانه‌های بنزینی را چه کسی زد!؟

امین‌زاده: مهمترین بازنده تحولات افغانستان "ایران و سپاه" بود! / سامانه‌های بنزینی را چه کسی زد!؟

روز چهارشنبه گذشته، سامانه‌های سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها مورد حمله سایبری قرار گرفت و برای ساعاتی مختل شد.

اتفاقی که البته با ورود سریع نهادهای ذیربط مورد مقابله گرفت و پس از ساعاتی امکان دریافت بنزین آزاد از برخی جایگاه‌ها میسر شد.

این رخداد البته باید حاوی درس‌ها و عبرت‌های بزرگی برای نهادهای امنیتی باشد زیرا ما با طراحی دشمن و دنباله‌های داخلی آن برای ایجاد "فتنه اقتصادی" مواجهیم...

*ماجرای حمله سایبری به سامانه‌های سوخت‌گیری منهای اینکه یک عملیات پیچیده بوده باشد یا یک شیطنت ساده و یا حتی یک اشتباه فنی! اما هرچه هست نباید از احتمالات امنیتی پیرامون آن گذشت.

دشمن خارجی و دنباله‌های داخلی آن؛ نتیجه ۱۱ سال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور، بزرگنمایی از تحریم‌ها و گرانی‌هایی که راه حل آنها (یعنی نظارت میدانی و قضایی بر بازار!) انجام نمی‌شود را "عام‌البلوی" شدن شرایط جامعه ایرانی می‌دانند و این مسئله را صراحتا نیز ابراز کرده‌اند.

به این معنی که عملیات‌های روانی آنها توانسته روی ذهن برخی افراد موفق باشد و ذهن آنها نسبت به کشوری که اگرچه مشکل اقتصادی دارد اما بحران اقتصادی ندارد را دچار شکست کند.

در این میان یک جریان سیاسی خاص در داخل کشور هم بیکار نبوده و دائما در ادامه طراحی دشمن؛ "گزینه خیابان" را به این افراد دچار شکست ذهنی پیشنهاد کرده است.

و نتیجه هم احتمال پررنگ فتنه اقتصادی است.

فتنه‌ای که طی ۴ سال گذشته تحلیل‌های مبسوط و مکرری را پیرامون آن ارائه کرده‌ایم و البته شاهد دو پیش‌لرزه دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ نیز بوده است. (قابل توجه آنکه برخی رجال جریان خاص از تکرار وسیع‌تر و خشن‌تر آبان ۹۸ گفته‌اند!)

در این باره باید دانست که فرض شیطنت‌های ضد امنیتی همواره وجود دارد و البته قابل جلوگیری ۱۰۰ درصدی هم نیست.

راه چاره اما کدام است!؟

راه چاره اول "بیان واقعیت‌های ایران" و فرار از کمند "تبلیغات نارسای مسئولان" پیرامون حقایق کشور است.

راه دوم بیان مثبتات در کنار مشکلات و "پراکندن امید معقول" است.

راه سوم استنطاق سیاه‌نمایان و رسواسازی دروغگویانی است که تمنای سوریه‌سازی از ایران و کتمان مثبتات ایران را دارند.

راه چهارم مبارزه معقول با گرانی است... بخواهیم یا نخواهیم مشکل امروز اقتصاد ایران چیزی جز "مشکل قیمت‌ها" نیست!

قیمت‌هایی که تولدشان از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند و در نبود نظارت دولتی و قضایی سر به آسمان ساییده‌اند و همچنان لجام گسیخته به پیش می‌تازند.

این مسئله با توصیه و خواهش حل نمی‌شود بلکه با قاعده‌گذاری و پیگیری دولتی و قضایی در میدان حل می‌شود.

البته سازوکارهای عقلانی دیگری مثل حمایت از سبد کالاهای مصرفی خانوار و ارائه کالابرگ به مردم نیز وجود دارد اما اینها مسکن هستند و درمان اصلی چیزی جز "نظارت بر بازار" نیست.

در عمل به این راهکار البته هرگز نبایستی مفتون اقتصادزده‌ها، منتقدان قیمت‌گذاری دستوری و شاگردان مکتب آدام اسمیت شد.

افرادی کاتولیک‌تر از پاپ که صرفا عبارت "دست نامرئی برای تنظیم بازار" را در تعالیم اقتصادی آدام اسمیت خوانده‌اند اما از پیوست‌های عقلانی این مقوله غافلند.

طرفه آنکه همین چند هفته قبل! سازمان رقابت اقتصادی در کشور هلند اعلام کرد که شرکت سامسونگ کره جنوبی را به خاطر تلاش برای تعیین قیمت خارج از فرایند بازار ۴۰ میلیون یورو معادل ۴۷ میلیون دلار جریمه کرده است.

این سازمان گفته بود که سال‌هاست سامسونگ قیمت تلویزیون‌های خود را بالا نگه داشته و به صورت مداوم از فروشگاه‌ها خواسته تا در صورتی که قیمت آنها پایین‌تر از قیمت مورد نظر سامسونگ است، قیمت خود را بالا ببرند. [۵]

به راستی کدام گرانفروشی را در ایران می‌شناسیم که اینچنین مورد جریمه بازدارنده قرار گرفته باشد!؟

***

1_https://etemadonline.com/content/519493

2_mshrgh.ir/1227937

3_mshrgh.ir/1227937

4_ http://emtedad.news/?p=4579

5_ http://fna.ir/47jtc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • محمد IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    48 43
    جناب شرق اگر مرد بودید نظرات را منتشر میکردید وضعیت شیعه کشی طالبان در افغانستان را کور هستید و نمیبینید
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      29 19
      خب که چی ؟ مثلا الان حاضری بری انجا بجنگی و شیعه را نجات بدی ؟ در ایران روزی 150 شعیه با کرونا میمیرن انجا هم داعش 150 شیعه را شهید کرده که انشاءالله امیدواریم تکرار نشود
    • آقا بزرگه IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      30 13
      مسلمان کشی در تمام دنیا مخصوصاً در اروپا و آمریکا رواج دارد اما امثال شما طرفداران غرب همیشه ساکت بودید و حالا کاسه داغتر از آش شده اید. یا میدانید یا نمیدانید. اگر وارد باتلاق افغانستان میشدیم باید تا سالهای سال تمام نیرویمان را در آنجا مصرف میکردیم با آینده ای کاملاً نامعلوم.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      20 6
      اشتباه اومدی، شرق دوتا کوچه پایین تر بعد از نونوایی سنگکیه، برو اونجا کامنت بزار!!!!
    • ایرانی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      16 5
      میگن اسرائیلی‌ها خوب بلد نیستن فارسی صحبت کنن حالا همینه طرف فکر کرده مشرق یک مرد ولی یک سایت هست
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      13 20
      شکست مفتضحانه امریکا در افغانستان برای غربگدایان داخلی گران تمام شد.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      8 6
      اینجا مشرق است مرد و مردانه ، روزنامه شرق در عکا است برو اسرائیل دنبالش بگرد.
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      4 0
      مرد مردانه هاهاها مردانه رفتید مذاکره تا برجام را امضا کنید
    • SE ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      4 2
      شیعه کشی طالبان؟؟ باز هم دروغهای دهباشی را باور کردی؟ میلیونها شیعه الان در افغانستان دارند بدون هیچ مشکلی زندگی می کنند و امثال تو منتظرید که یکجایی یک نفر با طالبان درگیر شود و بعد آه و فغان سر دهید. همانطور که جمهوری اسلامی را به کرد کشی و عرب کشی و سنی کشی متهم می کنید.
    • بهنام IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      2 2
      دروغ نگو چنین چیزی اونجا نیست اگرم هست اندکه و داعش عاملشه...ما خودمون مطلع هستیم تو نگران نباش
    • افشین IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 2
      شماها که خیلی مرد هستید یک لشگر به فرماندهی تاج زاده و دیگر اصلاح طلبان و همین مردک بزنید برسد افغانستان و با طالبان بجنگید. لازم نیست از سپاه مایه بگذارید.ما سپاه رو برای آمریکا و اسرائیل لازم داریم. جنگ با طالبان در شأن شما ها هست. فکر کردید می تونید کشور رو در باتلاق جنگ فرو ببرید و باز برگردید و ادامه رانتخواري هایتان را بکنید. رفتید ژنرال صادق زیبا کلام رو هم ببرید .برای عملیات کوهستان خوبه مرد عنکبوتی.
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    23 7
    نوبت اصلاح طالبان داخلی بود برن میدان پنجشیر که وجود ندارند این جماعت
  • سید IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    21 9
    در وزلرت امورخارجه هاشمی و خاتمی چه مزدورانی تربیت شده اند! بیگدلی، مجلسی, امین زاده، ظریف, قربان اوغلی!!!!!!!
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      13 8
      افساد طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و خون مردمو توی شیشه کردند حالا منتقد دولت انقلابی شده اند !!!
    • علیرضاخ IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      10 5
      چقدرهم پررو و همیشه طلبکار.تازه مردم بدهکار این حقه بازها هم شدن.
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      1 3
      خوبه همین امروز حکم رو لغو کرد!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    10 1
    مشرق خواهشا با چندتا کارشناس کار درست بشینید یه گفتگو بکنید و مقاله ای در باب "قیمت گذاری دستوری" بنویسید! چپ ها خیلی با این مقوله مخالف هستن آیا مخالفتشون به حقه؟ ما مردم عادی متوجه این اصطلاحات و فرآیندها نمیشیم واقعا!
    • افشین IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 0
      آقایان خلاصه مطلبشون آینه که قیمت رو عرضه و تقاضا باید تعیین کنه. حالا اگه یکی مثل خود بيوجودشون در عرضه اخلال ایجاد کرد چی؟ کشوری که تحت تحریم هست چجوری عرضه و تقاضا میت.نه قیمت رو تعیین کنه.
  • محمد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    3 3
    کاری به گفته های جواد امام ندارم
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      7 6
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
  • امیرو IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 5
    آقایان جواد امام و امین زاده بهتر بود یاد بگیرید همیشه قبل از حرف زدن کمی فکر کنید. البته من مطنئن هستم شما کاملاً شمشیر را از رو بسته اید.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 7
    انشاالله تاثیرکارهای رییسی راخواهیم دید
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      4 10
      رئیسی موفق خواهد شد زیرا امید و توکلش به خداوند متعال است و روحانی شکست خورد و مردم رو بیچاره کرد زیرا همه ی چشم امیدش به کدخدا بود.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    3 3
    کار منافقین داخل نشین و همدست خارج نشین ها جنگ اول با این هاست بعد اسراییل به یه کسی مثل خلخالی نیاز هست برای این نفوذی ها فردا هم جایی منفجر میکنند میگن اسراییل بود
  • علی راد IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 3
    جناب مثلا" شرق آنقدر کور کورانه جاهلانه و چشم بسته پاسخ منتقدان را میدهی که مرغِ پخته وسط دیس از خنده ریسه می رود
  • DE ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    3 7
    حذف شدگان از قدرت توسط مردم : مهمترین بازنده تحولات افغانستان "ایران و سپاه" بود! امریکا نبود امریکا ابر قدرت دنیای ماست و ما اصلاح طمعکاران و غرب گدایان اصلا نمیپذیریم که امریکا جایی ضرر کرده باشد .خب اونوقت برجام چی ؟؟ نه اون فرق فوکوله ما چنان کلاهی سر امریکا در برجام گذاشتیم که تا قوزک پاش رفت. بعد عصبانی شد تحریمها را چند برابر کرد.عجب؟ اونوقت این چه قرارداد ترکمنچای بود بستید که ایران دست بسته تمام تعهداتش را انجام داد دهها میلیارد ضرر کرد و امریکا ککش نگزید ؟ خب معامله همیشه یه سر سود داره یه سر ضرر .آهان حالا شوما غربگداها سر کدوم معامله اید منظور شما غربگداها کدوم سر معامله اید؟ سود یا ضرر ؟
  • اکبر DE ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 5
    دوستان انقدر نیاین بگین شیعه کشی داره میشه ، خودمون میدونیم نیاز به یاد آوری هر روزه نیست.
  • كريم IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 3
    امين زاده توهم برو افغانستان خيال همه را راحت كن. هك كردن سامانه بنزين از كجا معلوم كه كار خائنين داخلي نباشد كه چون منافقند مي گويند: وسيله هدف را توجيه مي كند.
  • سید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    5 2
    افغانستان کشوری هست که تمامی افکار دنیا را کلافه کرده و با هیچ تحلیلی مطابق نمیشود. بنابراین همه رو دست خورده اند و حتی گروه تکفیری طالبان هم غافل گیر شده اند
    • شسم IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      6 1
      حرف رایگان چرا ميزنى بدبخت ؟! طالبان داره روز روشن شيعه ميكشه و همه شيعيان قندهار و … از منازل و مساكن شون كوچ ميده ، خيلى وقاحت ميخواد اسم اينو پيروزى بذارى ! فهميدى ؟!
  • حسين DE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 3
    آقاى جواد امام ممكنه لطفاً توضيح دهيد شما در چه زمينه ائى ايثارگر هستيد؟ام من راحت ميگم كه شما ايثارگران آمريكا و غرب و مزدوران داخلى آنها يعنى اصلاح طلبان و ليبرالها هستيد ،شما ايثارگران صاحبان بانكها ودلالان خون آشام انگل صفت هستيد شما واقعاً "ايثارگر" هستيد.
  • ناشناس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    8 0
    اینکه اصلاح طلبان حذف شدن و یکدستی سران قوا هیچ شکی توش نیست. ولی این نویسنده خیلی ناشیانه قلم می زند.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 3
    غربگرایان کر وکور وگنگند چون غیر هوای نفس خود چیزی رانمیبینند همش دروغ میگن چرا چون خصلت شیطانی بودن دروغگوییست... با وجود اصلاح طلبان نه داعش نیازه نه منافقین نه امریکا نه اروپا . اینها باند قدرت وفسادند تمام رانتخواری وفسادها در حکومت محصول تفکر این قماش هست کسانیکه با وجود انها از دشمن بی نیازییم وامیدغرب هم اونهاست اینها همان چیزی میگن که امزیکا میخواد
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 4
    وقتی وزرا و مدیران دولت قبل منجمله مهندس زنگنه و خانم ابتکار بنا به درخواست مردم و پیگیریهای قوه قضاییه باید مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند. نتیجه اش می شود خرابکاری در سامانه های کارت سوخت و ایجاد نا امیدی در مردم. این است عملکرد اصلاح طلبان.
  • عباد IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 2
    مرگ بر امریکا
    • سید محسن 19 ساله IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 3
      مرگ بر آمریکا
  • نیما IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 0
    اگر خدا و مردم را وخاک این سرزمین و حتی منافع خود وایندگان را در نظر بگیرند باید با تمام وجود برای ایران برای ایران کارکنند همانند کشورهای غربی مثل آمریکا یا ژاپن که فرد یا حزب ملاک نیست آنچه مهم است امنیت ملی منافع ملی. تا افکارهای استبدادی و منیت و منافع شخصی حاکم باشد فرق نمی‌کند حزبی باشد جناحی باشد نظامی باشد ایران عزیز هر روز ضعیفتر خواهد شد و دود این ضعف به چشم همگان خواهد رفت و چه بسا مورد لعن و نفرین آیندگان قرار بگیرند. هرشخص توانمند تحصیل کرده کاردان فارغ از هر حذب و جناحی باید میدان کار در این مملکت فراهم شود. باید به جای لعن و نفرین حتی به دشمنان زبان نرم زبان خدا زبان اسلام حاکم شود. قدرت زبان نرم و اخلاق اسلامی بسیار برنده تر از لعن و نفرین هست اگر بخدا ایمان دارید زبان خدا را امتحان کنید.
  • فلافلی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 1
    باشه امین زاده تو درست میگی خخخخ
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      1 0
      توهم درست میگی عجیجم. شازده پیسر انشاءالله اومدی کابل جبران کنم زحماتت رو مواظبت خودت کن .
  • سارا IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 1
    ز... و باندش حک کردن تا خواستن محاکمش کنن دست به کار شدن
  • محمد IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 3
    اینکه این جریان فاسق تحریف در انتخابات های اخیر علا رقم عوام فریبی ها شکست های بسیار سنگینی خورد و انشاالله با عملکرد دولت برای همیشه به تاریخ خواهد پیوست شکی نیست ولی بد نیست یاد آوری کرد همین جریان نفاق چه برنامه ی خطرناکی دو دهه پیش برای ایران و منطقه کشیده بودن گرچه این جماعت حقیر تر و کوچک تر از این حرفا هستند در اصل دستورات کدخدا رو پیاده میکنند جریان ورشکسته منفور اصلاحات با این کارها خودشو بیشتر درگیر خواهد کرد البته زحمتی هم برای دوستان
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 3
    امین زاده ازشکست کدخدایش درافغانستان خیلی ناراحت وغمگین است که‌ این‌ چرندیات بهم می بافد ايران وسپاه درتقابل باآمریکا بوده‌ وشکست آمريکا ومتحدانش درافغانستان راهبرد خروج یانکی‌ها ازخاورمیانه است‌ که‌ این‌ راهبرد ایران درحال انجام است
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 1
    این بنده خدا نقدی کرده که نویسنده نتونسته خدشه جدی بهش وارد کنه. مگر از آمریکا حمایت کرده؟! اتفاقا گفته بزرگترین بازنده جهانی. کاش حرف درست رو از غیر هم حزبی مون هم بپذیریم.
  • دبیر تاریخ،برادر شهید ،رزمنده IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    7 0
    بیاید بخاطر خدا،دست از چپ وراستی بردارید وبخاطر جوانانی که رفتند تا مملکت بماند،،دست بدست هم دهیم به مهر ،،،میهن خویش را کنیم آباد،،، خدا ناظر ماست
  • کاربرجدید IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 4
    از هيلاری کلينتون به این مضمون آمده : از پیشرفت علمی ایران احساس خطر میکردیم ولی با انتخاب روحانی خیالمان راحت شد. البته این سخن حقیقت دارد یا نه را نمی دانم و در واقعیت همین نشان داده شده . چراغ شتاب علمی که در زمان آقای احمدی نژآد داشت شعله ور می شد با انتخاب روحانی فیتیلش را پایین کشیدن . تو خود حدیث بخوان از این مجمل.
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      0 6
      کاملا"درست است دولت روحانی مملکت را 200 سال به عقب برد.
  • یوسف US ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    کشور هلند دارای برند فیلیپس است و از کره و ژاپن هم تنفر دارد نمی خواهد در کارخانه هاش بسته شوند
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 0
    سلام بر همه
  • منصور حلاج IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 1
    بازنده اصلی مردم افغانستان هستند . که همیشه در تحلیل های سیاسیون هیچ جائی برای مردم لحاظ نمیگردد.
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 3
    بنظر ميرسد چون جناب امين زاده از سياست ايران در قبال افغانستان ناخرسند هستند ، پس تصميم سياستمداران كاملا درست است ، ايشان بايد جوابگوي خيانت ٨٨ باشند ، شما كه حاضري كشور را به اشوب بكشي از كجا ميتوان به صداقت شما در قبال افغانستان ايمان اورد!!! خيانت شما هنوز در صفحات پرونده هاي سياسي كشور پررنگ است، بهترين راه براي شما سكوت است ، اگر معذرت خواهي بلد نيستيد
  • سهند IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 1
    باید در جوابشون گفت، نه افغانستان نه طالبان جانم فدای ایران!!! فکر نکنم این شعار با شعار چن سال پیش آقایان منافات داشته باش
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 1
    وقتی وزرا و مدیران دولت قبل منجمله مهندس زنگنه و خانم ابتکار بنا به درخواست مردم و پیگیریهای قوه قضاییه باید مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند. نتیجه اش می شود خرابکاری در سامانه های کارت سوخت و ایجاد نا امیدی در مردم. این است عملکرد اصلاح طلبان.
  • خائن شناس IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 2
    ای بد بخت ساکت شو
  • بهنام IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 0
    مشرق جان بازنده افغانستان را نمی دانم کی هست ولی بزرگترین برنده منم
  • دماوند IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 1
    سوال اینجاست چه تضمینی وجود دارد تا طالبان سلفی جهادی تندرو در آینده به حرف های ایران گوش کند و بعد از چند سال که قدرت را کامل قبضه کردند و برسمیت شناخته شدند شروع به دشمنی با ایران نکنند ؟ اینقدر به طالبان خوشبین نباشید که بعدا که طالبان شروع به رفتار خصمانه کرد پشیمان و شرمنده بشوید.مشرق چاپ کن
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    2 0
    حمله سایبری به پمپ‌ بنزین‌ها آن نفوذی که در 8 سال گذشته اتفاق افتاده، حالا حالاها تبعات داره بدون وجود عوامل نفوذی و استفاده از درهای مخفی نرم‌افزاری که در سال‌های گذشته به روی دشمن باز شده امکان چنین کاری وجود ندارد. آن چند سالی که دولت فخیمه روحانی سامانه هوشمند را تعطیل کرد شاه کلید پیگیری این موضوع است
  • FR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    4 0
    این امین زاده را نمیشناسم ولی شایسته است که در دهانش را ببندد تا دیگر قوای سرزمین مادری ما ایرانیان و ارگانهای قدرت را نزند !
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 1
    آقای رئیس جمهور، دشمنان داخلی و پادوهای آمریکا و فتنه گران را فراموش نکن. هرگز اعتماد نکن، اینها اساسا با انقلاب اسلامی زاویه دارند. چرا زمان دولت قبلی و زنگنه، این سامانه ها مورد حمله قرار نگرفت؟ آقایان دلسوز، لطفا واقع بین باشید، نفوذی ها را شناسایی و فورا برکنار کنید. سامانه های تولید و توزیع نهاده ها و کالاها را ایجاد و هوشمند کنید.
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
      2 1
      شبت بخیر .بخواب خواب های قشنگی ببینی.
  • حسین IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 2
    آقای ناامین زاده شما لطف کن تحلیل کردن تو با همین دست فرمون پیش برو
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 1
    شما اگر بیل زنید باغ خودتون رو بیل بزنید که داره نابود میشه. افغانستان آخه چه دست طالبان چه دست دیگران.
  • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 1
    اقای امین زاده چرا اینهمه اسرار دارید الکی سیاه نمایی کنید. بالا برید زمین بیائید سپاه عزیز ایرانه. پس بیخود اب درهاونگ نکوبید که فایده نداره. در مورد افغانستان اکثریت مردم اون کشور باید برای کشورشون تصمیم بگیرن نه شما اصلاحاتچی ها !
  • US ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    1 2
    بزودی برد موشک های یمنی به انکارا میرسه.
  • FR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 1
    منظور امین زاده اصلاح طلبان ایرانیست که با خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان و بخصوص با تحویل آن به طالبان ابرویی برای کدخدا پرستان باقی نماند.....
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    ماغرب پرستان ازاینکه کدخدا با اردنگی از افغانستان اخراج شد وما نتوانستیم کاری درجهت حمایتوسیاست ارباب انجام دهیم سر شکسته وشرمندهایم کاش دوره اصلاحات بود ومادراشغال دوباره کمک میکردیم مثل ان......
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    ای بر پدر مزدوران امریکا لعنت
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    (بازگشت به سخنان گهر بار اقای امینی زاده ) دو کلمه هم از مادر عروس بشنوید
  • احد IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    جناب امین زاده با اجازه شما همین الان هم سپاه قدس و سیاست خارجی ایران حرف اول رو در تحولات منطقه میزنه نمونه بارز آن فرار دوست شما عموسام از منطقه هست که ثمره خون شهید سلیمانی می‌باشد . شما به همان ریسمان شیطان بزرگ چنگ بیندازید و انشالله به همانها محشور شوید ع
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    دور کردن یک دشمن زهری یک موفقیت است.
  • مشهدی IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    آقای امین زاده با این نوع نگرش بدا بحال ایران عزیز که تو در وزارت خارجه اش صاحب منصب بودی.طالبان یک جریان اصلی در افغانستان است و ایران هم دارد با مدیریت هوشمندانه کمک می کند که این کشور برادر و مظلوم سامان بگیرد. را
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    مهمترین بازنده افغانستان اربابت امریکا بود که با خفت وصرف میلیلردها دلار با اردنگی بیرون پرت شد وشماسرمایه های اسراییل که نتوانستید جز سفارش وتوصیه کاری برای ارباب بکنید وشرمنده شدید کدخدا توقع داشت مثل امدن اولش به افغانستان واشغال ان موردحمایت عملی قرار گیرد.هنوز هم میتوانید لشگر اصلاحیون تشکیل وطالبان را روسفید کنید
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    یه سوال.. اصلاح طلبها به آخرت و سوال و جواب اعتقاد دارن؟
  • امین IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    ظاهرا میکروفن اسرائیل دست امین زاده وهمفکرانش هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس