کد خبر 1291182
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
افشاگری عسگری از محرومیت یک داور متخلف/ نهادهای امنیتی به اتهامات داوری ورود کنند

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: در زمان مسئولیت بنده یک داور را به طور کلی از فوتبال محروم کردم.

به گزارش مشرق، حسین عسگری درباره افشاگری‌هایی که وحید صالحی در مورد شرایط داوری در فوتبال ایران انجام داده، اظهار داشت: جامعه داوری جدا از جوامع و اصناف دیگر در کشور نیست، وقتی در بخش‌های مختلف کشور گاهی شاهد کج‌رویی‌هایی هستیم، بنابراین نمی‌توان گفت که جامعه داوری ما صد درصد پاک و مبرا از اشتباه است.

وی افزود: در سطح فوتبال جهان نیز بارها چنین مسائلی را دیده‌ایم، سپ بلاتر رئیس فیفا، میشل پلاتینی رئیس فرانسوی یوفا دیدید که به چه عقوبتی گرفتار شدند. یا حتی در کشورهایی مثل سنگاپور، آلمان، برخی داوران وارد کج‌رویی‌هایی شدند و یا همین داور عربستانی که محروم شد. داور آلمانی که ظاهرا در شرط بندی دخالت داشت. همه اینها نشان می‌دهد که ممکن است جو ناسالمی هم در داوری پیش بیاید، اما به عقیده من وجود یک داور ناسالم هم زیاد است.

بیشتر بخوانید:

کامرانی فر: اظهارات در مورد VAR واقعیت ندارد/ مشکلی از لحاظ سابقه مدیریت ندارم

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: معمولا می‌گفتیم صحبت زیاد است و مستند و مدارک محکمی وجود ندارد و هیچ کس هم سفت و سخت پای کار نمی‌آمد، اما اکنون یک نفر واضح و روشن در رسانه ملی مسائلی را عنوان کرده و اکنون وظیفه فدراسیون فوتبال و نهادهای امنیتی و انتظامی است که به این قضیه توجه کنند. چون یک نفر سفت و سخت مدعی شده و مسائلی را بیان کرده است، حتما او چیزهایی دیده که این مسائل را بازگو کرده، تشکیلات فدراسیون فوتبال و نهادهای امنیتی و حراستی قطعا نباید از این مسأله راحت عبور کنند و باید این مسأله را پیگیری کنند، زیرا صحبت از اتهامات بزرگی در داوری است.

افشاگری عسگری از محرومیت یک داور متخلف

عسگری در مورد اینکه صالحی مدعی شده برخی داوران دلال دارند و ابلاغ‌هایی می‌گیرند، عنوان کرد: قطعا اگر بخواهند یک داور را بخرند این کار یک کار سازماندهی شده و تشکیلاتی است و کار یک نفر نیست.

وی در مورد اینکه در زمان ریاست او در کمیته داوران هم چنین مسائلی وجود داشت یا نه اظهار داشت: متأسفانه شاهد چنین قضیه‌ای بودیم و وقتی با شواهد و مدارک متوجه تخلف داور شدیم، آن داور را از فوتبال کنار گذاشتیم. من آن داور را از فوتبال کنار گذاشتم اما برای حفظ حرمت خودش و جامعه داوری این مسأله را رسانه‌ای نکردم.

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آن داور در چند بازی مرتکب تخلف شده بود، گفت: دیگر نمی‌توان گفت که فلان داور که تخلف کرده در یک بازی چنین کاری کرده یا چند بازی، وقتی فردی دزدی می‌کند، ممکن است هر وقت فرصت چنین کاری را داشته باشد آن کار را انجام بدهد. داوری هم که تخلف کرده ممکن است هر وقت شرایط را مهیا ببیند چنین کاری کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    آگه قانون وجود داشت خیلی وقت پیش باید امثال شما و کفاشیان و تاج و اصفهانیان باید مادام العمر محروم بشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس