تهدید به بمب‌گذاری در پرواز ایرباس مصری اخلال ایجاد کرد

خطوط هوایی مصر از بازگشت ایمن و سریع یک فروند هواپیمای «ایرباس» خود به فرودگاه قاهره اندکی بعد از پرواز و به دنبال یافت شدن یک نامه تهدید آمیز خبر داد.

به گزارش مشرق، یک فروند هواپیمای خطوط  «مصر ایر» روز چهارشنبه پس از پیدا شدن پیامی تهدیدآمیز بلافاصله بعد از برخاستن به پایتخت مصر بازگشت.

به گزارش خبرگزاری‌ «آسوشیتدپرس» در بیانیه شرکت هواپیمایی مصر آمده است که پرواز به شماره «ام-اس۸۲۷» حدود ۲۲ دقیقه پس از برخاستن به سلامت به فرودگاه بین‌المللی قاهره بازگشته است. این پرواز در حال حرکت به سمت مسکو پایتخت روسیه بود.

در این بیانیه به نقل از یک مقام ناشناس آمده است که روی صندلی «ایرباس A۲۲۰-۳۰۰» یک پیام تهدیدآمیز پیدا شد. در این بیانیه در مورد محتوای پیام تهدید آمیز توضیح بیشتری داده نشد. خطوط هوایی مصر اعلام کرد که نمی‌داند چه کسی این پیام را نوشته و همه اقدامات لازم در حال انجام است.

برخی منابع خبری اعلام کردند که محتوای این نامه تهدید به بمب گذاری بوده است.

تمام پروازها بین مسکو و قاهره به مدت دو سال و نیم پس از آن که شاخه محلی داعش یک  فروند هواپیما را بر فراز شبه جزیره سینا در مصر در اکتبر ۲۰۱۵ مدت کوتاهی پس از برخاستن هواپیما از منطقه تفریحی «شرم الشیخ» در دریای سرخ سرنگون کرد، متوقف شد.

فوریه ۲۰۱۸ ارتش مصر عملیات گسترده برای نابودی «ولایت سیناء» شاخه داعش در صحرای سینا را آغاز کرد. طبق آمارهای رسمی از سال ۲۰۱۸ تاکنون حدود ۹۷۰ تروریست و ده‌ها نیروی امنیتی مصر در صحرای سیناء کشته شده‌اند.

سرعت حملات داعش در سینا و جاهای دیگر از فوریه ۲۰۱۸، هنگامی که ارتش عملیات گسترده ای را در این منطقه و همچنین بخش‌هایی از رود نیل و بیابان‌هایی در امتداد مرز غربی این کشور با لیبی انجام داد، به تدریج کاهش یافته است.

 به گزارش آسوشیتدپرس، پروازهای بین دو پایتخت آوریل ۲۰۱۸ پس از تشدید تدابیر امنیتی مصر در فرودگاه بین المللی قاهره از سرگرفته شد. اما روسیه تنها پس از وقفه‌ای نزدیک به ۶ ساله در ماه اوت اجازه ازسرگیری پروازها بین قلمرو خود و استراحتگاه‌های سینا در دریای سرخ را داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس