طومار اعتراضی به تصمیم بنی گانتس علیه شش نهاد فلسطینی

یک سازمان فعال در حوزه مبارزه با نژادپرستی در فلسطین اشغالی، تلاشش را برای جمع آوری امضا در قالب طوماری علیه اقدام اخیر وزیر جنگ رژیم اشغالگر یعنی گنجاندن نام ۶ نهاد فلسطینی در فهرست تروریسم آغاز کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی الشرق الاوسط، یک سازمان فعال در حوزه مبارزه با نژادپرستی در فلسطین اشغالی، تلاشش را برای جمع آوری امضا در قالب طوماری علیه اقدام اخیر وزیر جنگ رژیم اشغالگر یعنی گنجاندن نام شش نهاد فلسطینی در فهرست تروریسم، آغاز کرده است.

در روزهایی که واکنش‌های بین المللی علیه تصمیم بنی گانتس وزیر امنیت (جنگ) اسرائیل در ممنوع خواندن فعالیت شش نهاد حقوق بشری فلسطینی ادامه دارد، سازمان "اسرائیلی‌ها علیه نژادپرستی" با تهیه طوماری، به جمع آوری امضا در مخالفت با این تصمیم و در حمایت از نهادهای فلسطینی، مشغول است. در این طومار اقدام وزیر اسرائیلی، جعل واقعیت خوانده شده است.

این طومار که همه مخالفان سیاست‌های نژادپرستانه و معترضان به سیاست نابودی سازماهای حقوق بشری، برای امضای آن فراخوانده شدند، تنها در چند ساعت به امضای صدها شخصیت یهودی اسرائیلی رسید.

امضا کنندگان حمایت کامل خود را از سازمان‌های حقوق بشری فلسطین و اقدامات پیشگامانه آن‌ها در مقابله با مخالفان موجودیت نهادهای مدنی و انسانی اعلام داشتند و افزودند: هدف قرار دادن نهادهای مدنی، از سیاست‌های قدیمی اسرائیل است که در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ یا ۱۹۶۷ به اجرا گذاشته می‌شود. در این مسیر لازم است سیاست‌های کابینه اسرائیل محکوم شود، زیرا هم زمان با اعزام نظامیان ارتش برای توسعه طرح‌های استعماری، آن هم به بهانه دفاع از نفس، هرگونه مخالفت و مقاومت فلسطینیان را جرم و اقدامی تروریستی تعریف کرده است.

امضا کنندگان، اقدام گانتس را تلاش برای به سکوت واداشتن سازمان‌های حقوقی فلسطینی جهت مانع تراشی در مسیر تحقیقات عادلانه درباره جنایات جنایتکاران جنگی اسرائیلی دانستند و افزودند: تعطیلی سازمان‌هایی که در خدمات حیاتی به کشاورزان فلسطینی نقش دارند، بخشی از تلاش اسرائیل برای ویران سازی اقتصاد فلسطین و به زانو درآوردن فلسطینیان است.

آنان در ادامه از حمایت سیاستمداران و بسیاری از روزنامه نگاران بیگانه از اقدامات استعمارگرانه اسرائیل ابراز تاسف کردند و از مطبوعات خواستند در پی پوشش واقعیت‌ها برآیند.

امضا کنندگان تاکید کردند: اسرائیل هرگز دست از اشغالگری و رویکردهای نژادپرستانه بر نمی‌دارد، به همین دلیل جهت پایان یافتن اشغالگری اسرائیل، به فشارهای مشترک نیاز است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس