کد خبر 1291711
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
هشدار سفیر اوکراین به مقامات آلمان

در پی افزایش تنش میان آلمان و اوکراین بعد از استفاده کی‌یف از پهپادهای ترکیه‌ای، سفیر این کشور در برلین بیانیه‌ تندی علیه مقامات آلمان منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اوکرینفورم، «اندریه ملنیک» سفیر اوکراین در آلمان در پی ابراز نگرانی برلین از استفاده کی‌یف از پهپادهای ترکیه‌ای بیرق‌دار در منطقه دونباس بیانیه تندی را منتشر کرد که موجب افزایش نزاع میان این دو کشور شده است.

او در ادامه افزود: اوکراین هشدار وزارت خارجه آلمان در خصوص استفاده از پهپادهای بیرق‌دار را رد می‌کند چرا که کی‌یف حق دفاع از خود را دارد.

سفیر اوکراین مدعی شد: زمانی که سلاح‌های سنگین روسیه به روی مردم ما گشوده شد ما باید توان مقابله با آن را داشته باشیم.

ملنیک با سخنانی تند خطاب به مقامات آلمان گفت: اوکراین از دولت آلمان می‌خواهد به جای ابراز نگرانی از وضعیت سرزمین‌های اشغال شده تلاش‌های خود را به عنوان یک میانجی برای برگزاری چهارمین اجلاس سران نرماندی در برلین طبق توافق دو چندان کند.

پیش از این سخنگوی دولت آلمان در مورد حمله پهپادی روز چهارشنبه به مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین اعلام کرده بود همه طرف‌ها از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کنند که طبق توافق مینسک تنها برای سازمان امنیت و همکاری اروپا در نظر گرفته شده است. دولت آلمان از همه طرف‌ها خواست تا افزایش تنش در این منطقه را متوقف کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 1
    اوکراین هیچی از المان از نظر تکنولوژی کم نداره تکنولوژیهای ساخت موتور ناو جنگی جنگنده تانک رو داره اما کارش به جایی رسیده که خودش موتور پهپادهای ترکیرو تامین میکرده تکنولوژی ناو هواپیمابر به چین فروخت اما الان چی الان از انگلیس وترکیه ناو میخره به تانکهای ترکی کره ای علاقه نشون میده و... این اخر غرب گرا بودن هستکه اونها به مرور زمان تو را به غرب گدا تغییر میدن اما امان از فساد که یک کشور روبه جنگ میکشونهبرای این که فساد حزبشون پنهان بمونه و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس