دومین مناظره سید مصطفی تاج زاده و علیرضا زاکانی

شخص "مصطفی تاجزاده" و دوستانش در فرایندی که هرگز دوست نداشته‌اند اما به مصادیقی از رأفت نظام اسلامی و پاسخگو بودن حکومت به منتقدان بدل شده‌اند. البته آنها انگار گوشی برای شنفتن پاسخ نظام ندارند!

سرویس سیاست مشرق _ مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب، از حامیان تحریم انتخابات و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی در یک توییت نوشته است:

آیت‌الله خمینی: «ما امیدواریم ایران اولین کشوری باشد که به چنین حکومتی دست می‌یابد. حکومتی که کوچکترین فرد ایرانی بتواند آزادانه و بدون وجود کمترین خطر به بالاترین مقام حکومتی انتقاد کند و از او در مورد اعمالش توضیح بخواهد.» (مصاحبه با روزنامه لیبرال، ۲۴ دی ۱۳۵۷)

این توییت کنایه‌آمیز در حالی است که تاجزاده و امثال او همواره از گفتن حقایق شریف نظام جمهوری اسلامی با مردم اِبا و امتناع دارند و می‌ترسند از اینکه با گفتن این حقایق، طعنه‌ها و کنایه‌ها و بعضا دروغ‌های آنها در نزد مردم نقش برآب شود!

آنچه که در ادامه می‌خوانید نقدهای صریح شخص تاجزاده به مقام معظم رهبری و به رؤسای قوای سه‌گانه (بالاترین افراد در حکومت ایران!) است که پاسخ‌های آنها را نیز می‌توان در کلام رهبری و در سخنان سران قوا یافت.

پاسخ‌هایی که البته ما نمی‌دانیم تاجزاده هرگز در فکر شنیدن و فهمیدن آنها بوده است یا خیر؟!

اینکه تاجزاده اصرار دارد وجود چنین فرایند معقول و قابل افتخاری را کتمان کند و چیزی را به مردم بگوید که نیست! جای تأملات فراوان دارد...

1_ از نسبت معارف اسلامی با انزوای ایران سوال نمی‌کنم، ولی از رهبر که توسعه اقتصادی و علمی و فنی میهن را با انزوا ممکن می‌دانند، می‌پرسم: آیا می‌توانند فقط یک کشور را معرفی کنند که با وجود انزوا توانسته است اقتصاد خود را شکوفا و رفاه مردم خود را تامین کند؟

مقام معظم رهبری:

استکبارستیزی موجب انزوای هیچ ملتی نمیشود. آمریکاییها خودشان میخواهند این طور وانمود کنند که اگر ملت ایران با ما رابطه برقرار نکند، منزوی میشود! ما با امریکا، رابطه هم برقرار نکردیم، رابطه را هم رد کردیم؛ نه که منزوی نشدیم، بلکه در قضیه اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی در تهران و یک قضیه دیگر قبل از آن، همه دنیا گفتند که آمریکا در مقابل ملت ایران منزوی شد! ایستادگی یک ملت، موجب انزوای او نمیشود، بلکه بیشتر موجب عزّت او میگردد. همچنان که رابطه با دولت آمریکا یا هر دولت دیگر هم هیچ گره‌ای را از کار ملتی که خودش نتواند دردهای خود را علاج کند، باز نمیکند.

شما به ملتهای شرق آسیا نگاه کنید! یکی از رؤسای معروف(۳) همین چند کشور آسیایی که در قضایای بحران اقتصادی، چند ماه قبل دچار ضرر شدند، در قضیه کنفرانس اسلامی که به تهران آمده بود، به من گفت : «ملت ما یک شَبِه تبدیل به یک ملت فقیر شد»! میگفت عامل آن هم همین سرمایه‌داران صهیونیست و آمریکایی هستند! آن کشور، با آمریکا هم روابط صمیمانه، یا رابطه دوستانه دارد. مگر رابطه میتواند مشکلی را از کار یک ملت حل کند!؟ مگر استکبار و ایادی دولت آمریکا و دیگران، آن وقتی که منافعشان ایجاب کند، به ملتی رحم میکنند!؟ نه به اقتصاد رحم میکنند، نه به فرهنگ، نه به مردم، نه به پول و نه به اقتصاد بین‌المللی. به کسی رحم نمیکنند!

حال فلان آقای نویسنده، از فضای بازی که بحمداللَّه در کشور ما هست، سوء استفاده کند و ایستادگی ملت ایران را بگوید «انزوا»! آیا این انزوا است!؟ آیا ملتی که همه دنیا از عزّت و عظمتش خبر میدهند، منزوی است!؟ اگر معنای منزوی این است که یک ملت مستقل باشد و تسلیم این و آن نشود، این انزوا از هر چیز دیگری بهتر است! این انزوا نیست. خیال کرده‌اید که اگر ملت ایران از اصول خود صرف نظر کند، از راه پرافتخار دوران حیات مبارک امام برگردد و دست دوستیِ التماس آمیز و حقارت آمیز به سوی قدرتها دراز کند، همه مشکلات اقتصادی این کشور، یک شَبِه حل خواهد شد! ابداً![1]

***

2_ آقای قالیباف! مذاکره با امریکا از موضع عزت و برای منافع کشور نه بی‌حاصل است و نه پر ضرر. جمهوری اسلامی با تایید شخص رهبر تاکنون بارها با امریکا مذاکره کرده، و در آینده نیز برای لغو تحریم‌ها مذاکره خواهد کرد، حتی اگر خط قرمزش ترامپ باشد.

قالیباف:

از تیم مذاکره کننده می‌خواهیم که با قدرت در چارچوب سیاست‌های تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب حقوق مردم ایران را مطالبه کنند و مراقب فریب‌های تجربه شده پیشین باشند.[2]

ما مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم اما عقیده داریم مذاکره با آمریکا مطلقا مضر و ممنوع است. مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداکثر بی‌اعتمادی و مذاکره با آژانس باید با اطمینان از استقلال آنها از قدرت‌های سلطه‌گر صورت گیرد و مذاکره با بقیه کشورها نیز براساس این شاخص‌ طراحی می‌شود که در صحنه‌های حساس چقدر از حقوق و منافع ملت ایران حمایت می‌کنند. ما اعتقاد داریم هر نوع مذاکره باید از موضع قدرت و با اتکاء به اراده مستحکم ملت ایران و توانمندی‌های دستگاه‌های مسئول و نهادهای انقلابی صورت گیرد.[3]

***

3_ آقای اژه‌ای: «اینکه کسی را نمی‌توان به زور به #بهشت برد غلط است. نظام باید موانع رسیدن به سعادت و بهشت را بردارد. اگر موانع با گفتن، تذکردادن، اقدامات نرم برطرف نمی‌شود، لازم است با اقدامات سخت‌تری برداشته شود!» از او می‌پرسم چنانچه اکثریت مردم آن روش را نپسندند، تکلیف چیست؟

محسنی‌اژه‌ای:

نباید با موضوع حقوق شهروندی به صورت سیاسی و جناحی برخورد کرد چرا که حقوق شهروندی به مثابه حق‌الناس است و در اسلام مسئله‌ای به این اندازه قابل توجه نیست.

وی اضافه کرد: حقوق شهروندی در قوانین مختلف جاری کشور اعم از قانون اساسی تصریح شده و در سنوات قبل نیز قوانین مرتبط با موضوع حقوق شهروندی تصریح شده است.

اژه‌ای خاطرنشان کرد: باید به موضوع حقوق شهروندی به عنوان حق‌الناس نگاه کرد و نمی‌توان آن را با دید سیاسی‌ نگریست.[4]

***

تاجزاده در یک دو راهی بزرگ/ زمانی برای سوء‌استفاده از آزادی در نظام اسلامی

جالب آنکه تاجزاده درباره رئیس‌جمهور رئیسی هم 2 توییت رسمی دارد که به وضوح نشان می‌دهد برای کنایه‌اش به نظام اسلامی مبنی بر ناشنوایی انتقاد و توضیح ندادن! پشیزی ارزش قائل نیست و خودش می‌داند چیزی را به نظام نسبت داده که عکس آن صادق است.

او چندی قبل در اشاره به آقای رئیسی نوشته بود:

"سال آینده از رئیسی درباره ساخت ۴میلیون مسکن در ۴سال/تک‌رقمی شدن تورم/ایجاد یک میلیون شغل در سال/رایگان‌شدن اینترنت برای دهک‌های پایین/کاهش ۵۰درصدی هزینه‌های درمان/تحقق شفافیت/حل مشکل حاشیه‌نشینان/کاهش جدی میزان قاچاق/اصلاح ارز چندنرخی خواهم پرسید."

تاجزاده همچنین درباره نتیجه انتخابات 1400 که خودش دست به تحریم آن زد نیز می‌نویسد: با پیروزی رییسی در انتخاباتی مهندسی‌شده و غیر رقابتی، رهبر بر تمام نهادها سیطره یافت. اگر حکومت یکدست مشکلات اقتصادی را حل کند و حقوق مردم را پاس‌دارد، حمایتش می‌کنیم. در مقابل بی‌اعتنایی به منافع ملت ویا تجاوز به حقوق شهروندان، می‌ایستیم و پاسخگویش می‌کنیم.

سؤال اینجاست که اگر حکومت پاسخگو نیست یا نسبت به سؤالات مطروحه صمٌ‌بکم است؛ پس تاجزاده از چه رو وعده پرسش از رئیس‌جمهور و پاسخ‌خواستن از حکومت را به مخاطبانش می‌دهد؟!

جالب آنجاست که لااقل با رصد ما؛ نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از روادارترین و رئوف‌ترین حکومت‌ها در مواجهه با منتقدان است و تقلای امثال تاجزاده برای کتمان این بی‌مانندی و یکتایی نظام اسلامی است.

از این هم بگذاریم که شخص آقای تاجزاده مصداق "آفتاب آمد دلیل آفتاب!" است زیرا فهم این مسئله کار سختی نیست که امثال تاجزاده با سابقه فتنه، تحریم انتخابات، کنایه‌های تند به رئوس نظام و تأکید بر تکرار وسیع‌تر و خشن‌تر آبان 98؛ فقط در حکومتی مثل نظام جمهوری اسلامی می‌توانستند به فعالیت سیاسی ادامه بدهند!

لازم به تأکید است که اگرچه شاید در رویه اشاره شده، شاهد یک اتفاق شیطنت‌آمیز در حق یک منتقد هم باشیم اما قضاوت سیاسی را باید بر رویه‌ها قرار داد نه بر اتفاق‌ها!

***

1_https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2879

2_http://pana.ir/news/1183502

3_https://www.isna.ir/news/99040100063/

4_https://www.tasnimnews.com/fa/news/1395/10/19/1291279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    35 11
    برخیها کارکنان سازمان سیامی باشند وماموریتشان برابر خواست آمریکاست
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      20 1
      دقیقا
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      9 7
      تاجزاده به درد نمیخوره خب بزارینش تو حال خودش باشه ... حرفش حق نباشه خب خریدار نداره دیگه.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      21 9
      تاجزاده ها باید پاسخگو باشند که چرا برجام شکست خورد و چرا دولت مورد حمایت شون 8 سال بدبختی و تورم برای مردم به ارمغان آورد ؟!
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      10 3
      تاجزاده و سایر افساد طلبان در سال 88 اثبات کردند که معنای دموکراسی و رای مردم را نمی دانند حالا از آزادی دم می زنند !!!
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      13 3
      افساد طلبان 8 سال به مملکت گند زدند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و خزانه خالی تحویل دادند حالا مدعی و منتقد شده اند !
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      12 2
      امام خمینی(ره): آنهایی که خواب رابطه با امریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      13 4
      قوه قضاییه با محاکمه روحانی و زنگنه و تاجزاده مردم را سورپریز نماید.
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      9 2
      مردم ایران دولت خبیث امریکا و نوچه های داخلیش را مایوس و ناامید خواهند کرد.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      4 10
      اولا که تاجزاده دوران محکومیت خودش طی کرده اونم برای اتهامات واهی دوما که توهینی نکرده فقط نقد کرده و نظر داده سوما که تاجزاده هم جز دسته خاتمی یعنی خودی ها و سوپاپ اطمینان نظام که در زمان مورد نظر ازش رونمایی میشه بخاطر همین آزادن اگر راست میگید این منتشر کنید
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      2 8
      چرا از تاج زاده می ترسید؟
    • SE ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      6 0
      کسی نمی ترسه .
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
      1 0
      کسی از دیدن چهره کریه با اون ذات خبیث و عمله استکبار تاجزاده، احساس ترس نمی کنه مطمئن باشین!
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    22 46
    درود بیکران بر دکتر تاجزاده کبیر دلسوز ایران و ایرانی
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      25 8
      از طرف پاچه خواران تاج‌زاده و بقیه فتنه‌گران دشمن مردم
    • علیرضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      12 6
      باسلام،هموطن عزیزچطورگرگی که درلباس میش سالیانیست درحال دریدن تفکرات ایران دوستیست وجیره خواربیگانگان رادلسوزملت انگاشته وباساده لوحی یادرودفرستادن وابرازمحبت ازروی نادانی به این دشمنان دین وایران وایرانی،به دشمن سازی ودشمن افزونی سرزمین وملت خودت باعث کج فهمی وگمراهی دیگرهموطنان بویژه جوانانی که ازسابقه وگذشته این منافقین بجامانده درپیکره نظام،هیچ اطلاع وآگاهی ندارند،میشوید؟!عزیزان اگرقرارباشدافسارخودومملکت رابه این گرگان میش نمابسپاریم خواهیم دیدکه هیچ چیزازامثال داعش وتکفیریهاکم ندارندوآنچنان باوطن وهموطن میکنندکه مغول وچنگیزنمود،باتشکر
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      16 5
      دوستان و همفکران تاجزاده 34 سال بعد از انقلاب زمام اداره امور جاری کشور را بعهده داشتن و نتیجه عملکردشون افزایش فقر و بیکاری و تورم و فساد و تبعیض و فاصله شدید طبقاتی بوده است و باید پاسخگو باشند نه مدعی !!!
    • FR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      9 4
      خیلی کمبود کبیر داری ؟!
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      5 2
      فتنه گران دلسوز ملت و کشور نیستن اینها فقط بفکر تامین منافع شخصی و جناحی شون هستن و دیگر هیچ !
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      3 2
      پيامبر قوم ثمود، حضرت صالح بود كه به درخواست قومش شترى از دل كوه بيرون آورد و فرمان داد به اين شتر آسيبى نرسانند، امّا آنان شتر را كشتند و صالح را تكذيب كردند. مراد از «حتّى حين»، مهلت سه روزه اى است كه به آنان داده شد تا شايد پشيمان شوند و توبه كنند. امّا آنان از گناهان دست برنداشتند و پس از سه روز عذاب الهى نازل شد.
  • عبدالله مومن IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    11 11
    افراد جهنمی در بین هر ملتی. وجود دارند.
    • ایرانی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      3 5
      ملت خودش همه چیز را میبینه از طرف ملت حرف نزنید
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      3 0
      دقیقا
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    7 7
    اینکه دارید به کسی مثل تاجزاده توجه می‌کنید که حسابی طالب توجه هست،مثل این کسایی می‌شید که به عروسک زشتی مثل علینژاد ضریب میدن.کلا اینا عددی نیستن در جامعه،به مرور کلا حل و حذف میشن
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 4
    آقا اشکالی نداره.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    3 3
    شنفتن یا شنیدن کوچه لاتهاست؟
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      1 1
      ظاهرا نه اهل مطالعه هستی که دایره لغات را ارج بگذاری و نه لاتی را بلدی که بدانی لاتها می گویند "گوش گرفتن" و شنفتن یک واژه مصطلح تهرانی است.
  • ابراهیم IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    12 6
    تاجزاده این سوالها از روحانی وخاتمی و رفسنجانی هم پرسیدی ؟ اگه پرسیدی جواب اونارو هم توئیت کن
    • ابراهیم آزاد IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      5 2
      همان امام خمینی وقتی مخالفان شعور همکاری و انتقاد سازنده نداشتند و دشمن اسلام و انقلاب شدند دستور محاکمه و اعدام برای معاندین را هم صادر کرد یادت نیست تاجزاده البته اسمت درسته تو طرفدار همان تاج و سلطنتی منتها در لباس دیگری
  • محمدایوب IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    10 6
    این سربازان وسرمایه های اسراییل اصلاح طلبان فقط وفقط اردوغان را میخواهند. که یک شبه دهن همشون را آسفالت کنه. هرچی. به اینها اهمیت بدید. یک قدم میان جلو. خدا رحمت کنه امام را در مقابل ارباب اینها فرمود وقتی سگی پارس میکند. عقب بروی. حمله میکند.
  • بختیاری IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    7 4
    حاظرم قسم بخورم وثابت کنم تاجزاده فقط و فقط مواردی به زبون میاره یا منتشر میکنه که حداقل از سه روز قبلش دستش دادن و هزاران بار مرور کرده ((((مرور یعنی موقع نوشتن یا گفتن غلط املایی نداشته باشه! فکر نکنید تفکر یا تحلیلی صورت بگیره ))))). یعنی ممکن نیست حرف یا ایده خاصی از خودش داشته باشه.! البته دست هایی که اون پشت در حال حرکت دادنش هستن دوست دارند همه باور کنند که این عروسک واقعا زنده واین صدا وسخن اوست.((( مثل این میمونه که پینوکیو واقعا آدم باشه.))) البته پینوکیو آدم شد ظاهرا ولی بعضی ها بااینکه ظاهرا ادم هستند اما اصرار دارند که پینوکیو هستند.امان از گربه نره و روباه مکار!
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    6 4
    اگر فکر کردین روی اینا کم میشه، اشتباه میکنین!! باید خط قرمزهای نظام عین همه جای دیگهٔ دنیا پررنگ بشه و هرکی ازش عبور کرد مجازاتش کنن!! تو خود آمریکا هم فلان سیاستمدار یا خبر نگار حرف خارج از خط میزنه میندازنش بیرون کار هم بهش نمیدن مطالبش روهم سانسور میکنن تا آب بندی بشه!! مگه قرار نیست ما ادای غربی‌ها رو در بیاریم، خوب از اینجا شروع کنیم!!!!!!
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      2 0
      حق
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      4 0
      حرف حساب.
  • سوخته IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    7 5
    ( ت ا ج ز ا د ه ) مساویست با هیزم جهنم
  • سید IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    4 3
    مشکل آن جاست که تاجزاده و امثال وی نه تنها خود را در مصداق سخن امام راحل،کوچکترین و یا از افراد کوچک جامعه نمی بینند بلکه خود را اگر نگوییم بزرگترین، از بزرگترین افراد جامعه می پندارند و حتی حاضر نیستند کمترین انتقاد را نسبت به خود بپذیرند و یا منتقدین خود را آدم به شمار آرند!!!
  • هموطن IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    6 2
    طفلکی عقده دیده شدن ....ریئس بودن ....داره درکش کنید ماه داماد فلانی ....باجناق بهمانی....مگه هنر دیگری هم داره ....باید نون در بیاره ...درکش کنید
  • كريم IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    5 2
    اين تاج زاده كه از اسمش هم معلوم است كه سلطنت طلب باشد و حالا چون كفه جناح مخالف سنگين تر شده است، افساد طلب شده است دارد براي آقاي رئيسي پس از پايان چهارساله اول رياست جمهوري ايشان، نقشه مي كشد كه چرا چنين و فلان و بهمان نشده است. تو اي آدم نفهمي كه هنوز نمي داني براي چه هدفي به دنيا آمده اي و وظيفه اصلي تو چيست چرا از روحاني پس از 8 سال نمي پرسي كه چرا وعده هاي تو خالي دادي و آنها را عملي نكردي. مرگ بر سران فتنه 88 و تاجزاده و تمامي اعوان و انصارانشان باد.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    6 6
    این زباله زاده را بندازید سطل آشغالی
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    5 5
    دستگیرش بکنن یکی از این روزها آخرش بنبسته
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    7 7
    امثال تاجزاده کرم هایی هستند که از لجن تغذیه می کنند. چه انتظاری این امثالهم دارید؟
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    7 10
    درود بر سید مصطفی تاجزاده، خار چشم صاحبان زر و زور و رسانه و تحریف
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      5 7
      احسنت
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      11 4
      تاجزاده خودش جزو باند قدرت و ثروت است که سالها خون مردمو توی شیشه کردند و برای خودشون ثروت اندوزی کردند.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      6 4
      تاجزاد و حجاریان هم از توبره می خورند هم از آخور !
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      4 1
      داداش اون خارچشم نیست،چشم بنده زروزورو....تمام اینایی که گفتی تواین سالهاسمت خودتاج زاده وامثالهم بوده وندیده
  • محمدمهدي IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    7 5
    مردم همه چیو میدونن شما الکی اخبار ننویسین .جایی که فقط یه گروه بتونن نظراتشونو بگن دیگه چیزی جز این نمیشه انتظار داشت
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    6 4
    تاجزاده معلوالحال پیاده نظام غرب واسرائیل میباشد،چرا با این منافقین خود ومزدور آنقدر مماشات میشه .محاکمه .محاکمه.محاکمه
  • علیرضا IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 2
    باسلام،خداونددرقرآن راجع به کسانیکه هنوزدین اسلام رانمشناسند،به پیامبر(ص)میفرماید:باآنهابامهربانی وعطوفت برخوردکن ودین رابه آنان بشناسان تاآگاهی یابند،امّامگرامثال تاج زاده خائن هیچ شناختی ازاسلام ندارد؟!یامگرتاجزاده نمک نشناس دردودغدغه دینمداری وآزادی شهروندان براساس دین اسلام که خواست ودستورات خداوندعزوجل است،رادارند؟!باتوجه به نوع نگرش واقداماتی که تاجزاده وهمفکرانش انجام داده اند،برهیچ عاقل منصف وباوجدانی پوشیده نیست که نیت وقصدایشان ،ایجادجبهه ای دگراندیش وبراندازدرجهت وراستای تصاحب قدرت واجرای منویاتیست که نه بادین اسلام ونه بامخاطرات ایرانیان اصیل ومسلمان،هیچگونه سازگاری نداردوبه وحقیقتاًاگربنابه اقدام اینجانب راجع به عملکرداین خائن منافق بود،سالها قبل بایدتاجزاده صبح وشام رابانظاره به میله ودر ودیواروصرف کاسه ای آب ونانی،سپری مینمودتاتاوان نفاق ونمک نشناسی وخیانت رابچشد واز اوهام تاجگزاری که به قدوقواره اش نیست،خارج شود،باتشکر
  • نیما HK ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 2
    امام خیمنی ره حتی اگر در تمام آمریکا مسجد بسازند بازهم باید مرگ بر آمریکا گفت چون آمریکا شیطان بزرگ است امام خمینی نه خودش نه بچه هاش نه نوه هاش در آمریکا به دنیا نیامداندمردم برایی مرگ بر آمریکا امام خمینی الگو قرار بدهند نه یک موشت مسول دوهزاری را
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      برادر
  • عطاءالله IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    7 3
    تاج‌زاده و امثال هم سرمایه های صهیونیسم در ایران هستند که به خوبی دارند به وظیفه کثیفشون عمل میکنند.
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    7 3
    تاج زاده خائن است از خائن و منافق چه انتظاری
  • FR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    4 4
    این تاجزاده هم مانند محمد نوری زاد و امثال او ارزش پاسخگویی را هم ندارد با عصبیت ها و کینه های انباشته مبتلا به جنون می‌شوند
  • عباد IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 3
    عزیز دل این مرد بزرگ
  • GB ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 2
    تاج‌زاده گرفتاری است که از سفره انقلاب پس زده شده.
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    3 8
    درود بر شرف تاج زاده
  • رضا GB ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    این آقا را بردارید
  • صبا IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    4 3
    سلام. تاریخ مصرف این لیبرالها گذشته است و به زباله دان تاریخ پیوسته‌اند. دوره درخشش انقلابیون و اصولگرایان آغاز شده و انشاالله در ۸ سال آینده به شکوفایی میرسد.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    3 2
    تاجزاده سراین دوراهی که ایستادی ی نگاه بکن ببین ازکدومش حقوق نجومی تردرمیادهمونوبرو.باباتوکه خبره اینکاری
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 5
    بروید یهکمیقرانبخوانید تا اندکیادب آورید بعد بیایید اینجا اظهار نظر کنید
  • علیرضا IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 1
    باسلام از شما که ادمهای سیاسی هستید به ایشان که دون پایه سیاسی هستند بیش از قواره اش میپردازید اولین و اخرین مسیولیتش معاون وزیر بوده که بغلت سوی مدیریت اخراج وزندانی شد پس بیش از این او را بها ندهید
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    1 1
    [۱۰/۲۹،‏ ۱۵:۲۳] فاطمی ثارالله : پيامبر قوم ثمود، حضرت صالح بود كه به درخواست قومش شترى از دل كوه بيرون آورد و فرمان داد به اين شتر آسيبى نرسانند، امّا آنان شتر را كشتند و صالح را تكذيب كردند. مراد از «حتّى حين»، مهلت سه روزه اى است كه به آنان داده شد تا شايد پشيمان شوند و توبه كنند. امّا آنان از گناهان دست برنداشتند و پس از سه روز عذاب الهى نازل شد. چنانكه در آيه 65 سوره هود مى فرمايد: «تمتّعوا فى داركم ثلاثة أيّام ذلك وعد غير مكذوب» [۱۰/۲۹،‏ ۱۵:۲۳] فاطمی ثارالله : - سنّت خداوند، مهلت دادن به مجرمان است. «تمتّعوا حتّى حين» - دستورات الهى، برخاسته از ربوبيّت او و براى تربيت انسان است. «أمر ربّهم» - تجاوز از حدود الهى، عامل هلاكت است. «فعتوا... فاخذتهم» - آب، باد و صاعقه، مى تواند ابزار قهر خداوند قرار گيرد. «اليمّ... الريح... الصاعقة» - ديدن نزول عذاب و توان فرار نداشتن، بيانگر اوج ذلّت مجرمان است. «ينظرون... فما استطاعوا...» - كسانى كه از گذشتگان عبرت نگيرند، خود مايه عبرت ديگران مى شوند. «و قوم نوح من قبل...» (قوم عاد از قوم نوح كه پيش از آنان بودند، عبرت نگرفتند) - سرگذشت قوم نوح، كه با هزار سال تبليغ حضرت نوح، بازهم ايمان نياورند، براى پيامبر و مسلمانان، مايه ى عبرت است. «و قوم نوح من قبل...» - بدتر از فسق، مداومت بر فسق است. «كانوا... فاسقين» - گاهى گناه، فراگير و عمومى مى شود و زمينه نزول عذاب را فراهم مى سازد. «قوماً فاسقين»
  • بینام IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 5
    دهانت را ببند کلی خسارت سال ۸۸ درست کردید هم مالی هم جانی دیگه بس نکنید شما فعال سیاسی کردید خودتان را چکار ه هستید اصلا کی به ما این قدرت را داد با دروغگو ها
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    3 2
    زیبا کلام و تاج‌زاده منتقد نیستند جاسوس خودفروخته هستند
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      3 1
      احسنت
  • امیر IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    3 0
    یکی نیست زوزه های این نکبت چند جانبه رو خفه کنه .
  • محسن US ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    2 0
    ایا شما اقای تاج زاده که یک شهروند معمولی هستید تا کنون به کارهای گذشته خود که این همه مشکلات برای همه چه مردم وچه نظام تولید کرده اید جواب داده اید که پا این وقاحت و بی شرمی از دیگران میخواهید که جواب دهند هر چه هم جواب میدهند به گوش شما نمیرود بنازم به این وقاحت
  • علی IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    مشرق! چقدر بدیـم بی‌خیال این بابا بشید اینقدر با عکس و چرندیاتش حالمونو بهم نزنید؟؟؟!!!!
  • Korush.t IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 2
    سایت محترم مشرق گلایه ای دارن و اون اینکه چرا هراز گاهی اسم این آقایون تو سایت همراه با اراجیفشون میاد این گروه شناخته شده ان و جز خیانت به کشور هنر خاصی ندارن و اقدام شما ی نوع توجه به اینهاست
  • روح الله IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    1 0
    مشرق؟ مهدی نصیری رو رصد کنید. چرا از مطالب اون و مواضعش که روز به روز داره به مواضع امثال تاج‌زاده شبیه میشه نمی نویسید؟؟
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 0
    دیگه فشل بودن نظام .آزادی نیست.بی بند باریس
  • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    تاجزاده در یک دو راهی بزرگ... بیچاره نشسته روی اره از هر طرف بکشی میکشی منظور از هر طرف بِکِشی میکُشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس