چین و هند می توانند مالکان آتی اس-۵۰۰ باشند

آژانس همکاری های نظامی روسیه می گوید به محض رفع نیاز داخلی ارتش، سامانه های اس-۵۰۰ هم برای فروش به متحدانی چون چین و هند عرضه خواهند شد- اقدامی که قطعاً به مذاق آمریکا خوش نخواهد آمد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، آژانس همکاری های نظامی روسیه می گوید احتمال اینکه در آینده سامانه پدافندی پیشرفته اس-۵۰۰ به چین و هند فروخته شود؛ وجود دارد.

این موضوع در حالی مطرح می شود که روز گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که نخستین سامانه های اس-۵۰۰ به زودی تحویل ارتش این کشور می شود و اکنون، آژانس همکاری های نظامی روسیه می گوید وقتی نیاز داخلی ارتش رفع شود؛ این سامانه به سایر کشورها صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پوتین: سامانه‌های موشکی پیشرفته روسیه هرگونه موشک ابرفراصوت را سرنگون می‌کند

به گفته مدیریت آژانس همکاری های نظامی روسیه، همه شرکای قدیمی و همچنین کشورهایی که از روابط متقابل قابل پیش بینی با مسکو برخوردارند؛ از جمله چین و هند، می توانند صاحبان آتی این سامانه پیشرفته باشند که برای رهگیری موشک های بالستیک قاره پیما و موشک های کروز فراصوت طراحی شده و تا شعاع ۶۰۰ کیلومتر را پوشش می دهد.

پیش بینی فروش اس-۵۰۰ به چین و هند، درحالی است که فروش اس-۴۰۰ روسی به ترکیه به یکی از جنجالی ترین موارد اختلاف آنکارا-واشنگتن تبدیل شده است. آمریکا مدعی است این اقدام به تضعیف دیوار دفاعی ناتو منجر می شود.

هند هم در سال ۲۰۱۸ قراردادی ۵.۵ میلیارد دلاری با روسیه جهت خرید پنج سامانه موشکی اس-۴۰۰ امضا کرد که گفته می شود این اقدام در جهت دفاع هند در برابر پاکستان و چین صورت گرفته است.

امضای قرارداد مذکور، در عین حال باعث ایجاد اصطکاک با آمریکا شده است، چرا که طبق قانون تصویب شده در سال ۲۰۱۷، هر کشوری که با بخش‌های دفاعی و اطلاعاتی روسیه داد و ستد داشته باشد، ممکن است با تحریم‌ها مواجه شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    یعنی هر سامانه اس - 400 یک میلیارد دلار قیمت داره؟؟؟ چقدرررر گرونه.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      ۵۰۰ میلیون دلار اس ۴۰۰ . ببین هر سیستم متشکل از ۶ تا دستگاه ، ۸ تا لانچر ، ۱۲۰ موشک و همینطور قطعات یدکی . پاتریوت ۱ میلیارد دلار هست .
    • افشین IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      نه عزیزم. ایشون داره غلط میگه. هر گردان که شامل چهار آتشبار هست همراه با آموزش یک میلیارد دلار قیمت داره. موشک اضافه و قطعات یدکی هم قیمت جدا دارند بسته به نوع موشک. البته اس،پانصد از اس ۴۰۰ بنا به دلایلی ارزانتر هست. اگه کارایی این دو را با هم مقایسه کنی متوجه میشی،چرا ارزانتر هست ولی برد بیشتری داره. پاتريوت رو نمیدونم ولی کلا آمریکا این سامانه اشغال رو که یه پک داره خوب می ندازه به اعراب. کلا غربیها پول تبليغاتشونم میگیرن.
  • سیدمرتضی IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 1
    شاید هند بخره اما چین دیگه این کارو نمیکنه چون الان هم اس۴۰۰باسیستم یک پارچه پدافند هواییش هماهنگ نیست و در حال حاظر اس۴۰۰در وین به عنوان یک هدف تمرینی برای سرکوب پدافند هوایی چین تستفاده میشه این به این معنی نیست که اس۴۰۰خوب نیست اما پروژهای دفاعی کشورهای مستقل مثل چین همچین اتفاقاتی رو نمیتونه بپذیره اس۴۰۰واقعا سیستم خوبیه اما یکم هم گران قیمته
    • محمد IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 0
      سیتم پدافند هوایی جوری هست که باید داخلی باشه هم رادار وهم سامانهای موشکی هم برای هماهنگ سازیشون هم برای این کشوری مثل ما باسطح تهدیدات هوایی زیاد که جنگندهای مناسبی برای برتری هوایی تولید نمیکنیم و نظام جهانی هم در حال تغییر هست معلوم نیست کی دوست کیه بهترین کار پدافند داخلی باشه تا خارجی حتی اگر کیفیت پایینتر بیاد همیشه بهارین بودن روی کاغذ به معنای بهترین بودن در عمل نیست اموزش و تجربه و برنامه ریزی هم به همون اندازه مهمه نمونش حزب الله لبنان بای بدونی کجا چه سلاحیو به کار ببری برای پیروزی، اگر هم میخوایم بخریم یا موشک تنها بخریم واونو هماهنگ کنیم باسیستم یا راداری بخریم که هماهنگ باشه امیدوارم روزی بتونیم یک جنگنده مناسبی تولید کنیم هر چند پول زیادی باید خرج کرد وسالهای زیادی طول میکشه
    • افشین IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      اس ۴۰۰ در وین بعنوان هدف استفاده میشه ؟؟!!! بعد این سامانه در وین مال چه کشوری،هست؟؟؟ مورد بعدی کی گفته که اس،۴۰۰ با سیستم پدافندي چین همخوانی نداره ؟؟ چین درسته سامانه بومی داره ولی روسی هم داره و بوميهايي هم که داره بر اساس سیستم روسی هست و همه اینها توان یکپارچگی در یک سیستم پدافندي رو داره. این افاضات رو واقعا از کجا در میارید آدم متحیر می مونه. بعدشم اس ۴۰۰ هیچ ربطی،به اس،۵۰۰ نداره و این دو سامانه کارایی مثل هم ندارند. توانایی اس ۵۰۰ بیشتر در درگیری با موشکهای بالستیک هست.اما اس ۴۰۰ مثل اس ۳۰۰ پی ام یو همه کاره حساب میشه. اینکه هند یا کین بخرند مهم نیست اما این حرفهاييه شما میگید عجیب و البته مضحک هست.
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      تکنولوژی چین هنوز در 3 حوزه خیلی عقب تر از روسیه هست. اول موتورهای هوایی دوم زیردریایی و سوم پدافند. هر چند در زمینه پدافند فاصله رو کم کرده.
  • صادق IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 0
    روس گراها کلاهشونو بذارن بالاتر که کشور ما رو حتی توی حرف هم به حساب نمیاره جناب دولت نوادگان پتر کبیر.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 1
    ما هم باید مانند هند که در پروژه تولید پکفا در روسیه سرمایه گذاری کرد ،از الان در تولید s600 و نسل ششم جنگنده های روسیه سرمایه گذاری کنیم تا امنیت کشورمان را در قرن 21 بیمه کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس